En dat al enkele weken. Die komen ineens en houden een paar minuten aan. Zo erg dat ze er soms bijna in blijft en ik haar even op moet pakken. Ze klinkt dan tijdens het hoesten met uitademen benauwd. Morgen controle kinderarts en ik heb het opgenomen zodat ik het kan uitleggen. Klinkt iemand dit bekend in de oren?
Dat had ze 25/2 en is hiervoor in ziekenhuis verneveld en heeft 2 x medicijnen gehad. Daarna is dit gebleven.
Mijn dochter heeft dat ook die hoestbuien, vooral als zd in bed ligt. Overdag niet zo een last ervan. Hier is het op het kdv dat veel kindjes verkouden zijn en hoesten dus je blijft continue aangestoken worden. Maar het hoesten komt doordat ze liggen in bed, en dan gaan ze vaker hoesten dan overdag als ze recht zitten. Ben ook al bij de h.a geweest en die kon niets betekenen voor haar.
Mijn dochter heeft het ook. Overdag ook wel af en toe, maar echt met name 's nachts. Ze is verder niet snotterig ofzo, ze hoest ook geen slijm. Het is echt een droge hoest. Minimaal 1 keer per nacht blijft ze er zowat in. Hoor ook precies wanneer ze in lichte slaap komt, kan de klok er gelijk op zetten, dan beginnen de hoestbuien meteen. Ze heeft het helaas van mij opgepikt Ik heb hetzelfde gehad en bij mij duurde het ook echt een aantal weken... En moet nu nog steeds af en toe hoesten. Omdat ze het van mij heeft overgenomen denk ik dat het gewoon een hardnekkig verkoudheidsvirus heeft. Verder zijn we allebei niet verkouden geweest deze winter, terwijl ik met kinderen werk en mijn dochter op het kdv zit, dus volgens mij is dit een pittig virusje. Beterschap voor je dochter! En sterkte met de gebroken nachten, ik weet hoe het voelt
Ik ben er zelf niet mee bij de HA geweest, want ik geloof eigenlijk niet dat hij iets voor me kan betekenen in deze situatie. In de zin van medicijnen ofzo. Denk dat het gewoon tijd nodig heeft. Maar ben benieuwd wat de KA zegt!
Kinderarts vertelde dat hoesten tot 6 weken na een verkoudheid kan en dat met een beetje pech de volgende verkoudheid alweer staat te wachten. ..... dus inderdaad niks aan te doen.
Nou hoesten kan dus tot blijvende (terugkerende) bronchites/astma uitlopen. We hebben zelf verstandige HA na verkoudheid bleef onze dochter hoesten. HA zei dat ze onmiddelijk ab moet hebben en daarna moeten we dus steeds opletten dat ze niet bij elk verkoudheid ook hoest want dan is chronisch al of dar hoesten blijft. Ik heb in omgeving veel kinderen waarbij ouders denken hoesten hoor bij. En ja die kinderen zijn chronisch hoesten. Moeten regelmatig pomp of ab keur. Ik zou dus gewoon naar ha gaan longen te beluisteren. Dat doen we hier altijd gelijk als ze hoest 2 dagen lang ziek of niet ziek. En nooit hoesten maar opeens avond/nacht aanvallen kan in deze tijd betekenen misschien een allergie op stof/polen etc. Komt vaak voor.
Je kan ook gewoon proberen met een luchtbevochtiger. Slaapkamers hebben vaak erg droge lucht van de verwarming, die wat irriteert.
Tja, ik werk zelf met zieke kinderen en ik denk echt absoluut niet dat ik daardoor alle wijsheid in pacht heb en nooit naar de dokter hoef hoor. Ik ben tenslotte geen arts. Maar in dit specifieke geval van mijn dochter geloof ik toch echt dat dit een op zichzelf staande verkoudheid is waarbij de huisarts geen toegevoegde waarde heeft. ik denk ook echt niet dat ze piept, het is echt iets wat hoger zit. Astma daar moet je aanleg voor hebben, misschien kan het wel getriggerd worden door een verkoudheid, maar wordt niet veroorzaakt door verkoudheid, als je snapt wat ik bedoel. En AB geef je over het alleen bij (de verdenking op) een bacteriële infectie. Dat doet niks tegen een virus, en 9 van de 10 keer is het gewoon een virus. Tenzij het kind als gevolg/complicatie van het virus een bacteriële infectie er overheen krijgt. On topic: Balen Frannie, dat het zo lang kan duren!! Het is zo vervelend voor ze... En heel ego, ik word zelf ook wel moe van de gebroken nachten, heb gelukkig nu verlof. Gelukkig is het verkoudheidseizoen bijna voorbij. Hopen dat je dochter daarna zonder hoesten de zomer doorkomt!
Ze heeft er geen koorts bij gehad dus geen aanwijzingen voor bacteriën. Ik ben ook niet zo voor antibiotica kuren hoor er zijn ook veel huisartsen die daar mee strooien.. kinderarts heeft longen geluisterd en niks bijzonders. Wel moeten we de hoest in de gaten houden als het weer zo als de pseudokroep gaat klinken. Dat herken ik dan direct! Dank je uiltje!