Catharina Eindhoven of Academisch Ziekenhuis Maastricht?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roosje75, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Vanmorgen slecht nieuws gehad.. :cry:
    Het blijkt dat onze vorige iui helemaal geen zin heeft gehad, omdat de kwaliteit van het zaad erg slecht was!

Nu worden we doorverwezen voor ivf/ icsi naar het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven of naar het Academisch Ziekenhuis in Maastricht.. de keuze is aan ons.

Aangezien we allebei nog nooit in Eindhoven of in Maastricht zijn geweest, de vraag of iemand ervaringen heeft met deze ziekenhuizen?
    Naar welk ziekenhuis kunnen we het beste toe gaan?

xx
    Roosje

2. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Roosje....meen dat Roca voor dezelfde keuze heeft gestaan! ;)

Liefs en suc6!
    Marjo

3. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi Muuske,

Waar kan ik dat terug vinden?

xx
    Roosje

4. hi roosje,

oh wat erg voor je.. hoe komt het dat je dat vannochtend pas hebt gehoord?
    hoe voel je je nu?
    heeel veel liefs, rachel

5. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Roosje, wat een naar bericht. :(
    Wat Rachel ook al vroeg, hoe komt het dat je dat nu pas hoort?
    Heel veel sterkte.

Ik heb, trouwens, met beide ziekenhuizen geen ervaring.

6. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hoi Roosje,

Ik kan me je gevoel nog zo goed herinneren. Die teleurstelling dat het met IUI niet gelukt is en dat IVF/ICSI de enige oplossing is.
    We hebben precies hetzelfde meegemaakt. 3 IUI behandelingen gehad in Roermond en toen moeten kiezen voor Eindhoven of Maastricht.
    Qua afstand maakte het voor ons niks uit, we wonen er precies tussen in, de reistijd is gewoon best lang, maar ja, niks aan te doen.

Uiteindelijk hebben we gekozen voor Eindhoven en we hebben hier altijd een heel goed gevoel bij gehad. In Eindhoven kunnen er 2 embryo's terug geplaatst worden en in Maastricht kun je niet kiezen voor 1 of 2, en wordt er altijd maar 1 terug geplaatst.
    Gevoelsmatig heb je met 2 meer kans, inderdaad ook een grotere kans op een meerlingzwangerschap, maar dat vonden wij geen enkel probleem.
    Dat is voor ons de voornaamste reden geweest om naar Eindhoven te gaan. Overigs zijn zowel Eindhoven als Maastricht heel erg goed volgens onderzoeken.

Ik kan je dus alleen onze ervaring in Eindhoven vertellen.
    We konden er vrij snel terecht voor een intake gesprek en 3 weken later zijn we naar een info middag geweest. Veel wisten we natuurlijk al, maar het was fijn om alles nog eens te horen.
    Er is niet echt een wachtlijst in Eindhoven, we moesten alleen een maand later beginnen vanwege de vakantieperiode.

Het IVF team is erg aardig en betrokken.
    Zoals je kunt zien heb ik gisteren positief getest, de 1e ICSI is dus raak!
    We zijn uiteraard over gelukkig met dit super nieuws!

Roosje, heel veel succes om een keuze te maken tussen deze twee.
    Maastricht zal ook heel goed zijn.
    Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag!

Liefs Roca

7. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hee Roosje, dat is balen zeg! Voelde je het al een beetje aankomen of helemaal niet? En hadden jullie meerdere keren slecht zaad of besluiten ze dat al na 1 keer?

Wij gaan naar het catharina ziekenhuis voor IUI (heb de 2e gehad). Ik vind het een fijn ziekenhuis; persoonlijke aandacht, precies goeie afstemming tussen zakelijkheid en emotie en we hoeven niet vaak te wachten.
    Maar ik heb niks te vergelijken, dus hoop dat je er wat aan hebt. Als je nog iets wil weten, hoor ik het wel.

Laatst kwam iemand met de volgende site op het forum www.nvog.nl Hier kun je (na goed zoeken) slagingspercentages opzoeken van IVF.

Veel sterkte en succes! groetjes.

8. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Bedankt voor jullie super lieve reacties!

We kregen het gisteren pas te horen omdat ik toen voor de 1e fm ging, we gaan toch nog de 2e iui doen. Omdat de kwaliteit van het zaad heel erg wisselvallig is.. De arts vroeg of ik liever had gehad dat ze me meteen gebeld had toen ze de uitslag van het zaad wist? Dat zal ze nu dan wel doen.. Hopelijk is het nu wel wat beter. Het is behoorlijk verwarrend; de 1e test was slecht, de 2e test was beter en de samenlevingstest was perfect! En voor de iui was het het slechtste ooit..
    Of het misschien toch ook spanningen zijn..?

We hebben inderdaad ook gekozen voor Eindhoven. Ook omdat ik begreep van onze arts dat daar 1 team zit voor ivf/ icsi en dat je in Maastricht met veel verschillende artsen te maken krijgt. En ook omdat je daar inderdaad 2 embryo's kunt laten terugplaatsen..

Hee Roca, van harte gefeliciteerd meid! Super goed nieuws! Bedankt ook voor je uitgebreide uitleg. We moeten 18 oktober naar Eindhoven (we zijn voor de iui ook in Roermond) toe. De fert. arts in Roermond zei dat het dan nog wel 2 tot 3 maanden kan duren voordat ze daadwerkelijk overgaan tot de behandeling. Hoe lang duurde het voor jullie (buiten de vakantiemaand) tussen het eerste gesprek en de behandeling?
    Doen ze, ondanks alle onderzoeken die we in Roermond hebben ondergaan, in Eindhoven toch alles nog een keer onderzoeken?
    En is zo'n info middag verplicht? Ik heb wel eens gelezen dat sommige ziekenhuizen dat verplichten en andere niet..

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie lieve reacties, dat doet echt goed!

xx
    Roosje

Deel Deze Pagina