Help!?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door appelsap89, 4 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelsap89

appelsap89 Actief lid

19 aug 2014
    292
    7
    18
    Vrouw
    Hallo dames ik heb een vraag..

5 maart was dag 1 van mn menstruatie. Vrijdag de 13e (dag 9 van mn cyclus) had ik een uitgangs echo maar er was natuurlijk niks te zien. Maandag de 16e weer een uitgangs echo ( dag 12 van mn cyclus) was er een eicel te zien van 14mm. Het was de bedoeling dat ik een terugplaatsing zou krijgen in een natuurlijke cyclus. Dat is niet door gegaan ivm Corona. Nu vraag ik me af wanneer dat eitje gaat springen (eisprong) want ik zit vandaag op dag 31. En mn cyclus is over het allemaal 28-30 dagen. Ik weet niet hoe groot een eitje moet zijn voor dat ie spring of in een ander geval dat je de pregnyl moet spuiten. Hoeveel mm groet zo’n eicel nou per dag?

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Een follikel is rijp vanaf 17-18 mm. Doorgaans springen ze zo rond de 24-25 mm (uiteraard is het bij de ene wat kleinere en bij de ander wat groter). Vanaf een grootte van ongeveer 14 mm groeit een follikel zo’n 2 mm per dag. Als jouw follikel 14 mm was op 16 maart, dan zal rond 22 maart je eispong geweest zijn gok ik zo’n beetje (26 mm). Of heb je Pregnyl/Ovitrelle gespoten? Als je Pregnyl of Ovitrelle spuit springt je ei zo’n 36 uur later. Je zal nu op ongeveer 12-13 dpo zitten denk ik (dag 12-13 na eispong). Je hebt dus een iets langere cyclus deze keer omdat je ei wellicht wat later is gesprongen.

Deel Deze Pagina