krijg net een mailtje om een natusan pakket te winnen voor de kleine... en de vraag was hetzelfde als de jouwe haha.. toevallig
hier helpt het nog wel is om lekker een boekje voor te lezen en ze zit/ligt dan bij mijn op schoot(wordt ze rustig) en daarna lekker douchen of badderen. hier wordt ze wel slapperig van en mog geen 15 minuutjes later slaapt ze .
Lekker in bad. Daarna een lekker flesje. Even heel lang knuffelen. Muziekje doosje aan en slapen maar.
hier erg simpel (tot nu toe...): een badje en dan even drinken van de borst = na 5 minuutjes in dromenland! (dan heb ik het dus wel over het avond- en nachtslapen)
Ik heb de luxe om een bubbelbad te hebben Iedere avond rond 19.00 uur ga ik met Justin en mijn andere zoon(6) in bad. Doe er dan weltrustenshampoo in of andere badolie met lavendel. We liggen soms wel een half uur te relaxen met verschillende bubbel units aan. Daarna pakt papa hem aan,en doet zijn pyama aan en installeer ik me op ons bed,waar Justin vervolgens in diepe slaap valt aan de borst en al slapend leg ik dan in zijn ledikant(20.00 uur)en word vervolgens rond 7.30 wakker
bridgett gaat hier om de dag in bad..maar t belangrijkste vindt ik het avond ritueel op zich.... of ze nou in bad gaat of niet,er zit altijd wel een ritme/ritueel in. rond 7 uur gaan we naar boven...als ze in bad gaat dat dus eerst en anders gewoon gelijk aankleden.pyama aan en slaapzak aan (alleen snachts overdag in haar kleren zonder slaapzak) op ons bed zitten tegen het hoofdeinde aan en als ze zin heeft lees ik nog even uit n boekje en heeft ze geen zin (geeft ze vanzelf aan) dan meteen flesje.kamer is half donker... van tevoren is haar kamer donker gemaakt... en dan na dr fles ff kroelen en soms als ze erg moe is (zoals net) dan valt ze tegen me aan in slaap. en anders dan loop ik naar dr kamer en sta ik voor dr bedje in t donker...ze gaat vanzelf tegen me aan hangen... en dan leg ik dr in bedje neer.ze draait meteen op dr buikje en gaat of meteen slapen of wordt ff boos omdat ze niet wil slapen,en dan ga ik toch naar beneden en huilt ze paar min. en geeft ze er aan toe en is ze in dromenland.... maar doordat je elke dag dat t zelfde doet weet ze waar ze aan toe zijn en weten ze dat moeilijk doen geen zin heeft...maar zoiezo ...eenmaal boven blijft ze boven....hoe vermoeiend ook en hoe moeilijk ze ook doet...we gaan niet naar beneden met haar. het naar bed gaan gaat daarom ook meestal gewoon goed zonder veel problemen...
Uh, heel simpel. Om 19 uur uitgebreid in bad (om de dag), daarna lekker een fles om 20.00 uur en dan naar bedje, flinke dikke knuffel, welterusten en ik hoor niks meer. Geen kick. Kortom, een baby die heeeeeeel makkelijk gaat slapen. *klopt zwaar af*
Ook heel simpel. Verschonen of badje, luier om, rompertje aan, bedje in, dikke kus en slapen maar. Geen toeters en bellen, zonder protest en met een big smile.
Hier ook simpel, verschonen, omkleden, in bedje leggen, 2 liedjes zingen (altijd dezelfden) 2 dikke kussen en klaar. (badderen doen wij eik nooit voor het slapen gaan, vaak meer midden op de dag, net hoe het uitkomt)
Mijn zoon wil geen speen, heb hem in het begin wel gewoon aangeboden en hij heeft hem ook kort gebruikt maar al met een maand of 4 wilde hij daar niks meer van weten. Dus zonder speen. Wel met 4 knuffeldoekjes in zijn bed die hij dan lekker pakt en ermee in zijn oogjes wrijft, superschattig om te zien.
Ik vroeg dat omdat dat bij mij heel erg verschilt. De ene keer kan het zonder de andere keer is het drama terwijl we we dan alles et zelfde gedaan hebben als de dag ervoor. Dus niet veel weg, de normale tijden slapen niet veel en niet weinig. Net zoals nu.. hij was op kinderdagverblijf en had tot half 5 geslapen. Dus ik dacht die komt nooit weer naar bed. Om 7 uur begon hij al wat te jengelen en half 8 heb ik hem maar naar bed gedaan zonder speen. Een kleine 10 min gehuild-gejengeld en toen in slaap gevallen. Dit was gister ook zo en toen was hij gewoon thuis. Daarvoor was het drama.. gillen! Hij kon niet zonder die speen in slaap komen. Ik probeer dus eerst altijd zonder.. lukt het niet dan de speen.
Hier met speen, ze is er (helaas) aan verslaafd... Ze is een echte tuutenmadam. Soms wordt ze wakker 's nachts omdat haar speentje uit haar mond is gevallen, ze huilt (soms krijst) totdat ik haar speen teruggeef en alleen dan slaapt ze weer in!
Bij ons gaat het eigenlijk ook iedere avond hetzelfde. In badje rond een uur of half acht en dan vevolgens om 8 uur zijn laatste voeding. Hij slaapt dan een uur of 13. Ik denk dat het fijn is voor zo'n kleintje (en zeker in de eenkenigheidsfase) dat hij vertrouwen heeft in wat gebeurt. Aan de andere kant: hij vindt het badje wel zo ontzettend leuk \/ dat is echt één groot feest voor hem, hij gaat tekeer is lekker uitgeput lekker drinken en slapen maar.....