De vraag zegt het al: Ons kindjes schelen straks ongeveer 18 maanden. Wat vonden jullie het fijnste? Een duowagen waar ze voor elkaar zitten of eentje waar ze langselkaar zitten Wat ik nu denk: Voor elkaar: zijn vaak soort buggy wieltjes: misschien niet zo fijn voor langere afstanden? Naast elkaar: misschien te breed voor de winkels? Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen!
Ik heb een wagen, naast elkaar. De easywalker sky duo. Zo breed is hij niet dus je kunt volgens mij wel bijna overal tussendoor...
Wij hebben een wagen waar de kindjes naast elkaar zitten. Maar gezien het bij ons ging/gaat om 2 kindjes van dezelfde leeftijd heb je sowieso weinig keus vind ik. De meeste wagens die voor elkaar zijn, kan het voorste zitje niet helemaal plat en daarbij zit je dan zonder reiswiegen, iets dat wij een erg belangrijk deel vinden. Maar vind je bijv een reiswieg voor de jongste geen noodzakelijk iets kan je een achter elkaar wagen nemen en dan een babynestje voor de jongste. Mij lijkt zo een lange wagen overigens niet erg fijn lopen, vooral ook met stoepen etc. Verder hebben wij kwa breedte eigenlijk nog weinig last gehad (kruidvat uitgesloten). Succes met afwegen van jullie eisen en het maken van je beslissing!
Het Kruidvat kom je met een gewone wagen ook niet door, altijd smalle paden waar ze op de meest onmogelijke plekken rekken en troep hebben staan. Zelf heb ik een duowagen (Graco) met zitjes achter elkaar. Ik vond het eerst wel erg wennen, maar nu loop ik er prima mee. Het zou me eerlijk gezegd niet zo heel veel uitmaken, ik zocht gewoon een goedkoop, tweedehands wagentje voor een korte periode. Hij vouwt trouwens heel compact op, een stuk kleiner dan onze Mutsy 4-rider en er gaat me toch een lading boodschappen in!
ik heb de phill en teds duo explorer. en die is gewoon ideaal. kom in elke normale winkel gewoon overal. heerlijk
wij hebben ook een Phil en teds besteld! Voordeel is dat je er later weer gewoon 1 wagen van kan maken.
bij ons zal er ook ongeveer 18maand tussen zitten, wij hebben voor de koelstra flexxo twin gekozen, voor elkaar hebben we geprobeerd in de winkel...en we vinden het totaal niet fijn lopen.
Hier (al lekker optimisch vooruit denkend...) meteen een Phil en Teds gekocht. Heerlijke wagen voor 1 kindje en net zo praktisch met 2! Ook hier is nummer 2 onderweg en zal er 18 maanden tussen zitten. Is ook niet zo'n lange wagen als veel andere achter-mekaar-tandemwagens, dus dat maakt het manouvreren lekker makkelijk. En dus nog smal ook! Ik ben er superblij mee.
Wij hebben een Easywalker Sky Duo gekocht, voor een leeftijdsverschil van 15 maanden. We willen ook graag de reiswieg voor de eerste periode. (De wagen past ook thuis door de deuren, dus verwacht geen ernstige problemen in winkels.) Het ene kindje 'onder' het andere spreekt ons ook niet zo heel erg aan. Andere 'achter-elkaar- wagens' vonden we idd niet lekker rijden in de winkel. Mijn schoonzus had er wel een, maar vond het toch belastend voor haar polsen, met name bij stoepranden. Het is gewoon een kwestie van wat je lekker vindt rijden, en wat je mooi/ handig vindt voor de kleintjes.
Deze hebben wij ook, en wij kunnen in de stad alle winkels wel in. Hij is niet te breed, maar wat ook heel belangrijk is; hij is heel wendbaar! Dus in smalle gangetjes kun je hem makkelijk draaien...
Ik heb er ook eentje naast elkaar, omdat ik achter elkaar erg zwaar vind rijden en niet lekker vindt lopen. Ook vond ik hem onstabiel. De wagen naast elkaar is iets breder dan een enkele wagen, maar de winkels kun je wel in. Kruidvat en kleine winkeltjes geven altijd problemen ook met een enkele wagen.
Hmm waren jullie reactie even aan het doorlezen .. Ik ben waarschijnlijk ook zwanger van de tweede.. En ik ben ook nog aan het bedenken hoe we dat gaan doen. Mij leeek achter elkaar veel fijner.. maar als ik jullie reacties lees.. is dat dus niet zo .. Lijkt mij ook moelijker sturen enzo .. Mij lijkt dat je bij zo'n Phil en Teds je kind beetje onderin ligt.. :s valt niet eens zo gauw op dat je er daar ook nog eentje heb liggen .. beetje eng idee. .:S Hmm nog even kijken dus ..
Heb een topmark duo tandem gehad, maar heb deze zo snel mogelijk weer de deur uitgewerkt! Ik ben redelijk klein en mijn oudste is groter dan gemiddeld dus ook zwaarder. Ik vond het heel erg zwaar en inderdaad de Kruidvat kun je er niet fatsoenlijk mee in (en nog veel meer winkels als het druk is0. Heb nu de Phil en Teds gekocht. Wat een geweldige wagen is dat!!! Hij is zelfs smaller dan mijn enkele wagen: Quinny Buzz. Hij rijdt tevens heerlijk licht en dan heb ik toch veel kg mee te slepen
Ja, dat zou je denken! Maar ik weet o.a. van een vriendin van mij dat de kids zo ongeveer vechten om het plekje onderin! En het fijne van deze wagen vind ik juist dat hij zowel in de breedte als in de lengte "klein" blijft als je hem voor 2 kinderen gebruikt en daardoor dus ook makkelijker wendbaar is.
Ik heb ook een Phil en Teds gekocht, Had al een tandemwagen, maar vind dat echt geen ding waar ik een stuk mee kan lopen.Ik duw me met dat ding de halliebabbies En te breed vind ik ook niet fijn. Ik blijf dan steeds overal achter hangen (had eerst ook een buzz nl.) Heb de P & T nog niet gebruikt, heb hem in de doos laten zitten tot na de verhuizing... Maar het lijkt me in ieder geval een heel fijn ding en heb hem in de aanbieding gekocht, Was nu 400 euro kwijt, dat vond ik dan nog wel gaan! Ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen. Liefs Elea
Bij de nieuwe vibe van phil en teds kun je er gewoon een wandelwagenbak bij kopen en dan je eerste kindje in het stoeltje erachter. De bak heet peanut.
Wij hebben een tweedehandsje gekocht van abc-design, en was naast elkaar. We gebruiken het voor de langere afstanden, winkelen etc. Onze kleine meid kan al wel lopen maar nog niet heel lang en geen grote stukken enzo. Ook heeft ze soms oortjes voor de sier haha, dus als ik dr in de wagen kan doen is dat wel zo relaxed... Naast elkaar bevalt ons goed, ik heb van meerdere mensen gehoord dat wanneer je ze voor elkaar hebt, jezelf het draaipunt bent en dat het zwaar lopen is. We kunnen trouwens wel overal naar binnen in de winkels etc, haha daar was ik eerst bang voor dat dat niet zou kunnen. Dussss ik stem, naast elkaar!
Ik heb de Kees de Luxe waarin de oudste vóór mijn jongste zit en ik vind het een hartstikke fijne wagen. Nu heb ik ook een fietskar/buggy waarin ze naast elkaar zitten en ook deze is prima! Ik heb dus niet echt voorkeur!