Bij mij was er echt geen tijd om eerst te verdoven hup een knip en klaar maar geloof me als je aan het bevallen bent, dan voel je van dat enen knipje niets hoor hahah
Ik ben trouwens geknipt omdat Wessel met een vacuumpomp gehaald werd,ze wilden het eerst zonder knip proberen maar dat ging niet.
ik ben ingeknipt tijdens een wee en daar voelde ik verder niets van waarschijnlijk omdat je op dat moment daar totaal geen erg in hebt. enkel het hechten (wat ze zonder verdoving doen) doet dan wel weer zeer en dat is eigenlijk raar als je bekijkt wat je zo even daarvoor eruit gegooid hebt maar ja als je eenmaal klaar bent (met bevallen) wil je daarna gewoon geen gerotzooi meer aan de onderkant. maar zowel inscheuren als inknippen voel je meestal niet omdat je gedachtes heel ergens anders zijn, en de pijn van inknippen-inscheuren minder is dan de pijn van een wee zeker als de kleine er al bijna uit is... probeer je niet druk te maken om dit soort dingen meid, ten eerste zijn ze niet te voorkomen en ten 2e echt je hebt op dat moment wel wat anders aan je hoofd en die bere verhalen van andere, gewoon ene oor in, andere oor uit...
Nou bedankt meiden voor de antwoorden... Ik ben benieuwd hoe het met mij gaat brrrrrr krijg er gewoon kippenvel van als ik dit allemaal zo lees maar goed zoals ik ziet is het bij veel mensen anders dus we zien wel... Nog ong 40 dagen wachten en ik weet het
bij mij hebben ze ook een knip gegeven! het was gewoon te nauw en evi paste er gewoon niet door! ik werd verdoofd en gelijk daar achteraan de knip... maar het maakte me allemaal niets uit! t kind moest er gewoon uit! toen ik bevallen was vroeg ik; ben ik ingeknipt? moet je nagaan! t hechten vond ik wel naar en vooral dat knoopje wat er in zat.... maar als ik weer moet bevallen is zo`n knip echt niet waar ik tegen op zou zien..... alleen zonder knip is t plassen en dat soort dingen wat makkelijker na de bevalling! ik moest ook 4 dagen op bed blijven erdoor maar dat is ook t ergste niet! werd heerlijk verwend! suc 6 met je laatste loodjes!
heb nog geen ervaring met dit soort dingen en zie er ook heel erg tegenop (bij tijden dan). Maar goed, probeer dat nu nog maar van me af te zetten en hoop inderdaad dat ik het op dat moment niet voel! Ik heb wel gehoord dat het kan helpen als je een aantal weken van te voren begint met het masseren van het perineum (velletje tussen vagina en anus) met perineum olie (ik geloof van weleda, is te krijgen bij de tuinen of andere drogisterijen). Ben daar zelf nog niet mee begonnen maar wil het wel gaan doen tzt. Baat het niet dan schaadt het in ieder geval ook niet.
Nou lekkere verhalen allemaal . Lijkt wel een wedstrijd 'wie is het verst uitgescheurd' . Maar om nog even op je vraag terug te komen of er wat te doen is tegen het inscheuren. Bij mij op de zwangerschapsgym werd uitgelegd dat je door massage van de schede het enigszins kan voorkomen. Misschien kan je dit eens na vragen bij je eigen zwangerrschapsjuf (als je die hebt) of je VK. Ennn, laat je niet bang maken door al die gruwel verhalen. Groet, moeders
Je kunt inknippen en inscheuren niet altijd voorkomen maar je kunt het wel helpen voorkomen door goed te luisteren en perineum olie helpt ook echt. Het perineum worst er wat rekbaarder en zachter van dit kun je kopen bij de betere drogisterijen. Je kunt het ook gewoon insmeren met olie van bv. zwitsal ofzo.
Nou gruwel verhalen zijn het nu ook weer niet, vind ik... Ik heb me van te voren erop ingesteld dat ik wel een knip zou krijgen en het is inderdaad ook gebeurt maar wat meerdere dames al hebben gezegd die knip intresseerde me op dat moment echt geen bal als die kleine er maar uit kwam...heb van de knip weinig gevoeld terwijl mijn vriend die alles gezien heeft vertelde dat ze zelf drie keer heeft moeten knippen om er doorheen te komen (botte schaar ofzo).. Dit alles was ik vergeten toen de kleine op mijn buik werd gelegd, echter het hechten achteraf vondt ik vele malen erger dan de bevalling maar zoals hier ook al eerder over is gezegd is dat meer omdat je erop ingesteld bent dat een bevalling zeer doet en dat het voorbij is zodra je kleintje eruit is... Niet dus want daarna gaan ze nog ff hechten en ik was weer de gelukkige die gehecht werdt door een stagaire..die blijkbaar ook niet goed kon verdoven dat is ook de enige keer geweest dat ik kwaad werd en paar keer hard AUW riep gelukkig adviseerde de arts om nog een verdoving te geven waarna het weer wat beter ging.... Op je vraag of ik de knip had kunnen voorkomen denk het niet, persen ging erg goed maar toch wilde ze er na een uur nog niet uit komen, dus met behulp van de vacuumpomp is ze geboren en met de vacuumpomp loop je wel het risico om in te scheuren dus vandaar dat ze bij voorbaat dan een knip zetten. Probeer je er van te voren niet al te druk over te maken geen enkele bevalling loopt hetzelfde enige wat je zou kunnen doen is er rekening mee houden dat je evt ingeknipt kan worden dan overvalt het je misschien niet als het inderdaad nodig blijkt te zijn.
Heb je nadat je geknipt of gescheurd bent er nog lang last van eigenlijk? ..met zitten? ...lopen? ...vrijen?
Ik ben niet geknipt of gescheurd, ondanks dat ik veel te snel wilde en Danique met een kwartier eruit perste. Ik heb van te voren wel pereniumolie van Weleda gebruikt, daarmee maak je je vagina soepeler door de olie in te masseren, een aantal weken voor de bevalling. Je hebt ook een apparaatje, de epi-no, dat is een soort balonnetje die je in je vagina stopt en iedere keer een stukje groter maakt door middel van een pompje, hier begin je een paar weken voor de bevalling mee, zo kun je de vagina dus oprekken. Het apparaatje kost wel wat, je hebt er 1 vanaf 95 euro! Kijk anders eens op www.epi-no.com
Ik ben ingeknipt, omdat ze m'n ventje met een vacuumpomp eruit hebben geholpen. Ze hebben een verdoving gegeven voor de knip en die heb ik dus niet gevoeld. Beetje jammer was het wel dat die verdoving uitgewerkt was met het hechten AU AU AU Ik heb er ongeveer nog 2 weken last van gehad met plassen, poepen en zitten. Maar gelukkig is elke bevalling anders en weet je toch niet van te voren wat je te wachten staat. Gewoon positief erin gaan!
Een poosje geleden was de show van Claudia de Breije (?) op TV. Ze vertelde over een vriendin die ingeknipt was tijdens de bevalling. Haar vriendin zei, dat je er niets van voelde, omdat ze knippen tijdens een wee. Claudia vroeg zich toen ernstig af, hoe een wee dan wel niet zou voelen, als je de knip dan niet voelt.
Onze cursusleidster vertelde ons dat het inknippen vaak niet pijnlijk is op dat moment omdat de huid zo strak staat (en slecht doorbloed) en dat het dus niet zozeer met de pijn van de wee te maken heeft. Maar goed, ik ben (nog?) geen ervaringsdeskundige hoor
De perineumolie heb ik ook gekocht. Maar 2 keer gebruikt. Vond het rotspul en het irriteerde behoorlijk. Tijdens mn bevalling ben ik ingeknipt. De gyn. heeft me vooraf keurig verdoofd. Jarissa moest er snel uit, ze kreeg het op het laatst benauwd. Gyn. gaf voorkeur aan knippen boven scheuren. Het hechten voelde ik wel maar toen heeft hij meteen opnieuw verdoofd. Al met al geen centje pijn dus. Ik zou echt op een verdoving staan hoor bij het hechten. Echt onzin dat je na je bevalling nog pijn zou moeten lijden. Ik ben alleen onderhuids met oplosbare hechtingen gehecht. En heb na die tijd ook helemaal geen last gehad. Kan gewoon plassen en poepen zonder problemen. Sex heb ik nog niet geprobeerd: heb tintelende/dove vingers waar ik niets mee kan, een koortslip en ik vloei nog. Weinig mogelijkheden dus voor een beetje spontane, lekkere sex. Nou ja, dat komt ook wel weer.