Zoals ik al eerder heb verteld, ben zwanger geraakt en dacht dat de papa alles wel goed op zou nemen, maar nu heb ik het verteld en hij vind de beste keuze het weg te laten halen.... maar dat wil ik echt niet! mn ouders vinden het ook een betere keuze, ik woon nog thuis, hier is zowiezo geen ruimte voor een kleine erbij, dus wat moet ik nu? ik verdien een keer 900 euro per maand, dus nu zal ik een huisje oid moeten zoeken, ben 22 en dus helemaal alleen nu, weet iemand instanties of sites waar ik meer te weten kan komen over deze situatie? ik wou dat ik kon verdwijnen op het moment en me leven ergens anders begon alleen en met me kleine, ik heb een hartje zien kloppen, ik heb er gevoel bij, waarom snap niemand dat ik het niet weg wil halen? alvast bedankt
jemig meid, wat erg voor je. Mag ik je toch voorzichtig feliciteren met je zwangerschap. Ik vind dat je een goed besluit neemt om eerst te kijken of er andere manieren zijn om je kindje een kans te geven, en dat je naar je gevoel luisterd en niet naar anderen. Het is jou kindje en jou leven. Heel veel succes!
Hoi.... Je zit in een erg lastige situatie meid. Maar 1 tip... laat het NOOIT tegen je zin in weg halen! Daar krijg je je leven lang spijt van. Ik ken iemand die het wel heeft laten doen, omdat haar vriend het kindje ook niet wou, maar ze kan er nu nog niet met leven. Een brutale vraag misschien, maar... Mag ik misschien vragen waarom je vriend het kindje niet wil?
Meid, er zijn heel veel redenen te verzinnen voor een abortus, maar waar het om gaat is wat jij wilt!! Als jij het wilt houden, dan moet je je door niemand over laten halen om het weg te laten halen! Mensne hebben het uiteraard goed met je voor, maar ze kunnen niet in je hart kijken. Als je alleen denkt aan de praktische problemen zou een kindje nu misschien niet handig zijn, maar je gevoel is hierin (vind ik) zeker zo belangrijk. Als je een abortus zou laten doen en je krijgt spijt, dan is het te laat. Er zijn echt instanties, en je huisarts kan je vermoedelijk op weg helpen in jouw omgeving. Meid, veel succes met je eigen keuze. Sterkte, Anouk.
Als je het zelf graag wil houden, laat je dan vooral niet beinvloeden door je vriend of je ouders of wie dan ook. Als je dat wel doet, krijg je er later enorm spijt van. Iemand die ik ken heeft het ook weg laten halen, maar wilde het zelf eigenlijk houden. En die heeft nou de grootste spijt. Verder kan ik je eigenlijk niet helpen, maar er zijn altijd oplossingen te vinden hoor. Kijk anders eens op het forumonderdeel 'alleen en zwanger'. Veel succes!
Heel moeilijk zeg, dat niemand zich jouw gevoel hierbij kan voorstellen. Zeker als moeder zijnde (nu kan ik dat zeggen, ben ook moeder en zwanger geweest.) weet je toch wat dat gevoel is als je zwanger bent!? Ik hoop voor je dat ze nog een beetje bijdraaien en je toch opvangen zodat je niet alles alleen hoeft te doen. Ik geloof dat je daarvoor bij het Riagg terecht kan, maar zeker weten doe ik het niet. Heel veel sterkte meid! groetjes Setje
hier sluit ik me bij aan! verder is er op dit forum een onderdeel dat heet zwanger en alleen. er zijn daar een aantal meiden die je zeker op weg kunnen helpen met van alles.
Het is niet mn vriend zeg maar, gewoon een mega goede vriend en we hadden wel eens sex, maar hij houdt niet van me op die manier, hij wil dat een kindje 2 ouders heeft die er echt van houden en het een goed leven bieden, want een kindje verdient het beste... daar geef ik hem wel groot gelijk in, en me ouders vinden het ook zo, maar om me heen zie ik zelfs meisjes van 16 die het kunnen, dan is er voor mij toch ook een mogelijkheid? Ik heb echt geen flauw idee meer wat ik moet, en weet dat als ik het weg laat halen voor een ander het altijd aan me zal vreten...
O Eva, wat een rotsituatie! Als jij het kindje wilt houden, moet je je niet laten tegen houden. Er komt echt wel een oplossing! Op internet zijn vast wel instanties te vinden die je kunnen helpen of adviseren. Begin anders eens bij je eigen huisarts! Heel veel sterkte!
Eva, Je moet het kindje niet laten weghalen als je dat zelf niet wilt! Je kunt contact opnemen met het FIOM, zij begeleiden jonge aanstaande moeders. http://www.fiom.nl/htm/05210.htm
Ja, ga naar het FIOM meid, doe niet iets wat je niet wilt. Veel sterkte en geloof in jezelf! Ik kan me voorstellen dat het onwijs moeilijk moet zijn maar wens je alle succes.
Ik sluit me bij de andere meiden aan. Als JIJ het kindje wilt houden moet je dat ook doen anders krijg je laat echt veel spijt. Probeer het je ouders uit te leggen en vraag aan ze of ze er voor je willen zijn. Succes met je beslissen maar als ik je verhaal zo lees heb je al een besluit genomen. Laat je niet ompraten.
Meid, doe dit echt niet tegen jouw wil. Er leiden meer wegen naar Rome. Kijk eens op deze site. Die helpen je echt goed. Ze zijn er voor iedereen. www.vbok.nl
Dag lieve meid.. wat een rot situatie en een keuze die je mag gaan maken.. ik ben het allemaal met de dames eens het moet JOUW keuze zijn om het kind te houden of niet..! Huisartsen,fiom kunnen je natuurlijk helpen. natuurlijk ik weet niet hoe jij er tegen overstaat.. maar op www.tienermoeders.nl staat ook veel informatie.. groetjes en sterkte met je keuze
blijf bij je besluit! Ik ken je ouders natuurlijk niet, maar zit er geen kans in dat ze nog zullen bijdraaien? Ik vind je beslissing (want volgens mij heb je die al genomen) heel dapper! Doe niets tegen je zin.
mn vader is wel kalm, me moeder zit in de overgang dus pfffff :x die heeft zo dr opvliegers tegenover mij, ze zullen me helpen in de keuze die ik maar, maar ze zeggen dat het het beste is voor het kindje, want hoe moet je iets een toekomst geven? Ik zal me rot moeten werken, kind naar het k'dagverblijf enz, om het te kunnen onderhouden en ik zal dan toch een keer uit huis moeten, ze zeggen ook je bent jong, als je een leuke vent treft heb jij een kleine, waar veel mannen van zullen schrikken... ze hebben ook wel gelijk, dat kan ik niet ontkennen, maar ik vind het zo moeilijk, ik heb het op de echo gezien en een hartje zien kloppen...
Weg laten halen het beste voor kindje? Sorry hoor als ik het cru zeg, maar volgens mij beeindig je wel een leven en dat lijk me nu niet echt het beste voor je kindje. Meid, ga er voor. Er zijn genoeg instantie's die je willen helpen. En als de kleine er eenmaal is, zullen je ouders best wel bijdraaien, want het is tenslotte wel hun kleinkind.
een vriendin van me is op 17 jarige leeftijd mama geworden, voor haar bestond de kans er niet in nog abortus te doen doordat ze 5maanden ver was eer ze wist dat ze zwanger was, maar ook dan zou ze die beslissing niet genomen hebben. Ze heeft een pracht van een dochter gekregen, de papa wil er ook niets van weten en beweert dus ook dat het zijn kind niet is. Ik ben medevoogd van haar kind en dat meisje is nu 6jaar en een pracht van een kind! opgevoed door haar moeder alleen. Ik zie niets aan dat kind waardoor ze ongelukkiger zou zijn als een ander kind omdat ze geen papa heeft.. als jij je kind wil houden, zeker je door niemand laten overhalen want je gaat er enorm veel spijt van krijgen.. veel succes meid bij je beslissing. xxx