Inknippen wel gevoeld ondanks dat ze het deed tijdens een perswee toch gevoeld maar, ik was 'blij' dat ze knipte want op het moment dat ze knipte werd ons meisje meteen geboren gelukkig. Hechten heeft ze verdoofd toch voelde het nog vervelend niet super pijnlijk. Dagen erna deed het behoorlijk zeer met zitten op een stoel, op de 7e dag hebben ze de hechtingen eruit gehaald dat vond ik vrij pijnlijk persoonlijk. Knip heeft aan de bovenkant lang opengestaan en nog steeds met slecht weer of menstruatie voel ik de knip. Ts: maak je niet te druk dit is mijn persoonlijk verhaal en hoe ik het ervaren heb. Jou beleving is weer totaal anders. Op dat moment maakt het je niet uit dan denk je maar 1 ding ERUIT met die baby! Succes meid laat het maar gebeuren
Het knippen was tijdens een perswee, en daarna was D. er ook meteen. Het hechten niet gevoeld doordat ik een verdovingsspuit had gekregen. Het verwijderen was hier wel gevoelig, maar dat kwam omdat mijn litteken wat was uitgeweken. maar het is niet lelijk. Ziet het echt amper
Tijdens mijn bevalling werd ik bij voorbaat al verdoofd met de mededeling dat ik misschien ingeknipt zou worden. Nadat mijn dochtertje geboren was, kreeg ik te horen dat ik was ingeknipt , dus daar had ik helemaal niks van meegekregen. Het hechten daar heb ik ook geen last van gehad, maar het herstellen van de wond wel. Ik was de eerste week heel erg kreupel, normaal zitten ging haast niet en op mijn zij liggen ging ook maar moeizaam. Heb de wond wel dagelijks gespoeld bij douchen en toiletbezoek en zonodig een koud kompres gebruikt.
Inknippen niet gevoeld, was ook een stukje ingescheurd, ook niks van gemerkt, hechtingen waren 2 wkn iets gevoelig, vooral met lachen! Nu helemaal geen last van. Ti's al gezegd maar echt GOED SCHOONHOUDEN, ik plaste standaard onder de douche en dan naspoelen met de docuhekop, dat voelde veel hygiënischer aan als met een spuitje op de wc
Ik was er zo bang voor en zag er zo er tegenop op ingeknipt te worden, maar het is me 100% meegevallen. Ik was al 6 uur persweeen op aan het vangen en was zo blij dat er een eind aan kwam, dat ik er haast blij mee was! Ik hoorde de gyn tegen iemand 'mag ik de vedoving even' zeggen en toen wist ik genoeg. Ik voelde een kleine prikjes (verdoving??) en toen kreeg ik een wee en ging ik persen. Ik heb niets van het knippen gevoelt. Het hechten vond ik wel pijnlijk, maar dat boeide me niet. Ik ja mijn mannetje eindelijk bij me liggen en die persweeen waren eindelijk weg. De dagen erna was de knip wel vervelend en pijnlijk met zitten enzo, maar het viel me ook heel erg mee. Had erger gedacht. 2 weken later was t zo goed als over! Mijn tip; plassen onder de douche zodat je gelijk kunt spoelen en arnica zalf van (ik geloof) vsm of dr. Vogel. Probeer je er geen zorgen om te maken! Op dat moment maakt t je echt niet uit en laterna al helemaal niet!
Oh! En de gyn had me onderhuids gehecht, alle hechtingen zijn opgelost. Dus daar ook niets van gemerkt De kraamhulp had ook als tip: een washandje met ijsklontjes om te koelen, is heerlijk in het begin!
Ik ben ingeknipt, maar kreeg keurig een plaatselijke verdoving, dus ik heb er niets van gevoeld. Achteraf voelt het een beetje trekkerig, maar ook niet hels of zo.
De knip door de verdoving niet gevoeld. Ik heb in de kraamweek wel echt heel veel pijn gehad aan de hechtimgen. Dan liever nog een keer een bevalling zo erg vond ik het. Blij dat het over was zeg!
Ik ben ook ingeknipt, kleine was te groot haha. Het knippen heb ik niet gevoeld omdat ik een adrenaline rush had. Daarna het herstel heb ik wel gevoeld maar dat is normaal he bij een wond Paar maanden later was alles weer zoals het hoorde. Ik was bovenhuids en onderhuids gehecht, ze hadden me alleen wat te strak gehecht, paar jaren geleden had ik me juist in laten knippen omdat mn randje veel pijn deed met de sex. Dus dat heb ik wel weer gemeld bij de verloskundige nu.
Navelstreng zat achter zijn schouder en zakte steeds terug. Dus een knipje. Echt een heel klein knipje zei de gyn en later ook de kraamhulp. Wel verdoving gehad. Heb er nooit last van gehad. Niet tijdens het douchen, plassen, ontlasting, zitten, nooit trekkend gevoel gehad of jeuk. Hechtingen loste op en na 3 a 4 weken was alles alweer helemaal netjes. Afgelopen week nacontrole gehad bij gyn. Bijna niks meer te zien. Gaat allemaal perfect.
Ben ook geknipt. Hebben me eerst verdoofd en daarna geknipt, niets van gevoeld dus. Het hechten was niet heel fijn, want de diepe hechtingen voel je. Gelukkig waren dat er maar twee... De rest was verdoofd en heb ik niets van gevoeld. Het herstel is bij mij heel snel gegaan, weinig last gehad van hechtingen.
Ik ben tijdens een perswee geknipt geen centje pijn gehad. Ik had 10 hechtingen maar ook tijdens kraamweek geen last gehad. De hechtingen losten zelf op. Ik heb er helemaal geen last van gehad
Bedankt voor jullie reacties allemaal dames! Ik lees veel verschillende ervaringen en zo is het ook maar net het verschilt ook per persoon. Ik weet in elk geval dat het niet altijd zo hoeft te gaan als bij die horror verhalen. Probeer me maar niet druk te maken en laat het allenmaal maar gewoon gebeuren, en tot die tijd geniet ik van m'n zwangerschap!
heb ik ook gedaan en is helemaal goed gekomen bij de volgende ook maar weer rustig alles over me heen laten komen
Tijdens de persweeen zei de verloskundige dat ze een knipje ging zetten maar dat ze een verdoving zou plaatsen. Heb er dan ook nix van gemerkt. Toen ze ging hechten voelde ik de draad erdoor trekken en toen stelde ze zelf voor om nog een verdoving te zetten 6 dagen na de bevalling zijn de hechtingen eruit gehaald en daar voelde ik niks van. En na 10 dagen was de meeste pijn ook voorbij. Ik vond overigens afvegen na (1)plassen en (2)poepen doodeng dus dat deed ik (1) met zo'n spuitflesje van het ziekenhuis (had ik gepikt ) en (2) onder de douche. Ik had na de bevalling wel de hele tijd last van 1 bepaald plekje 'van onderen' en volgens mij kwam dat omdat ik iets te lomp schoongemaakt had. Als ik dat dus voorzichter had gedaan was ik nog sneller hersteld. Durf alleen nog geen sex te hebben (mini is nu 4 weken en 3 dagen) Suc6 meid en maak je niet te druk. Laat het over je heen komen, dat is de beste instelling. Al die horrorverhalen zijn van iemand anders. Jij maakt je eigen verhaal.
Hier ook geknipt.. Voelde het wel maar vond het niet pijnlijker dan weeën ofzo Hechtingen voel je wel ff maar het is me echt heel erg meegevallen.. Na 2 maanden ofzo helemaal geen last meer ook niet met het vrijen
Inknippen zelf deed bij mij ook geen pijn. Ze knipte tijdens een flinke perswee. Enige probleem was wel dat ze een slagader raakte tijdens de knip. Gevolg: een spuitertje (lees: bloed spoot in gezicht gyn) en een liter bloedverlies. Het hechten heeft wel lang geduurd, maar ik heb gehoord dat het netjes is gedaan Ik was een beetje een schijterd en wilde ECHT niet kijken naar mijn onderkantje. Had echt het idee dat het een ravage was...De eerste paar dagen is lopen en zitten wat vervelend, maar wanneer het knoopje er na een week uit wordt gehaald is het echt een verademing. En inderdaad...goed schoonhouden na ieder wc bezoek. Ik zat ook te prutsen met een kannetje water naspoelen, maar ik heb dan ook geen last gehad van ontstekingen oid.
Ik voelde niets toen de knip gezet werd, verdoving vond ik alleen even pijnlijk. Hechten vond ik jammer genoeg wel heel erg pijnlijk... misschien niet goed verdoofd geweest? Gelukkig had ik Gideon op m'n borst, dat leidde een beetje af. De genezing vond ik ook pijnlijk, eerste week elke dag om de 5/6 uur paracetamol tegen de pijn. Zat er wel zo veel mogelijk op (helpt bij t genezen), gebruikte ijscompressen, luchtte het elke dag (als het nu nog iets meer pijn doet helpt dat veel) en ik spoel het nu nog steeds altijd af na een wc bezoek. De ergste pijn kwam bij mij pas rond dag voer toen het nogal opgezwollen was daarna werd het alleen minder en na 8-10 dagen voelt het alleen nog lichtelijk beurs. Vanaf dag 12 weer lange wandelingen aan het maken! Hechtingen hoeven er bij mij gwlukkig niet uit, het zijn oplosbare.