Wie weet wat dat nou ongeveer kost? Mijn vriend en ik willen 1 dag in de week flexibele kinderopvang af gaan nemen als onze baby er is. Waarschijnlijk 9 of 10 uur per week. Het uurtarief is 7,45 euro (flexibel is duur). Van 10 uur per week uit gaan is dat dus 74,50 per week. Dat x 4,34812141(is volgens google precies een maand) = 323,94 Maar wat krijg je dan ongeveer terug van de belasting? Samen verdienen we volgens mij modaal. Samen verdienen we als we allebei werken 3000 euro netto per maand. Wie kan me helpen Met de berekeningen op internet kom ik er niet uit. Ik hoef het ook niet precies te weten, maar als ik ongeveer weet wat we kwijt zijn aan opvang zal dat al heel fijn zijn.
Hoi hoi, Wij nemen twee dagen kinderdagverblijf af en dat kost ons EUR 648,00. Dus je berekening klopt in onze situatie exact, doorgetrokken naar twee dagen. Wij krijgen van de belastingdienst EUR 367,00 terug. Dus betalen iets minder dan 300 euro zelf. Wij hebben ongeveer hetzelfde inkomen netto maar omdat mijn man een eigen zaak heeft, heeft hij wel een wat lager brutojaarinkomen.
Wij betalen voor 1 dag kinderopvang per week, 303 euro excl. de teruggave van de BD. Kinderopvangtoeslag is ongeveer de helft. Dus 50/50.
Uhm we verdienen samen wel iets meer dan 3000 euro, 3300 euro. ( mijn man is vrachtwagenchauffeur dus elke maand anders )
dit is zo niet te bepalen. Je moet van beide het bruto inkomen weten en je moet ook de hypotheektente aftrek. eigenwoning forfait en eventuele andere aftrekposten meerekenen. Als je het verzamelinkomen wat uit de ib-aangifte blijkt mij in een pb stuurt, wil ik het wel voor je nagaan. Maar echt het verzamelinkomen dus!
Kun je inderdaad via toeslagen.nl kijken. Op je belastingaangifte van 2013 kun je vinden wat jullie verzamelinkomen is (staat zowel op jouw aangifte als die van je man, moet je ook 2 keer invullen). Ook even je bedenken, mochten jullie minder gaan werken wanneer er een kindje is dat jullie da waarschijnlijk meer toeslag krijgen (want minder inkomen)
Hier hetzelfde probleem. Ik moet me er nog even in verdiepen hoe het precies werkt. Wij hebben vandaag te horen gekregen dat een familielid niet op kan/wil passen op onze dochter, welke vanaf volgende week daar heen zou gaan. Moet dus nu met spoed op zoek naar iets anders. Wil even bij mijn (schoon)ouders informeren of zij even extra in kunnen springen totdat er een oplossing is, maar waarschijnlijk wordt het betaalde opvang in de vorm van kinderdagverblijf. Wij verdienen iets meer dan bovengenoemde, maar omdat ik vanaf deze maand 1 dag minder ga werken moet ik even afwachten wat mijn "nieuwe" salaris wordt. Wat ik er dus van begrijp is dat het ongeveer 50/50 is (komt niet op de euro nauwkeurig)? Krijg de kinderopvangtoeslag per maand gestort of wordt deze per jaar gestort? Want wij laten de hypotheekrente per jaar terugstorten (is onze buffer die we intussen niet uit kunnen geven en gebruiken - op het moment dat deze gestort is - om extra af te lossen op de hypotheek). Hoe zit het als je ineens te veel krijgt t.o.v. de uren die je afneemt? Moet je dan gelijk flink terugbetalen of wordt dit jaarlijks verrekend, zodra je inkomen bekend is met de belastingteruggave? Sorry voor de vele vragen, maar heb hier totaal geen kaas van gegeten...
Woooow Wat veel moeten jullie betalen zeg! Hier (België) moet ik per dag 21euro betalen, voor een halve dag 15euro. Dochtertje gaat 3 volle dagen dus voor ons is het 63euro per week!