Niet in de jeugdbescherming. Dat ligt gewoon vast in het CAO. Dus een gezinsvoogd in Limburg zal hetzelfde verdienen als ik in mijn regio. Zorgaanbieders waaronder groepen vallen en de mensen die daar werken, weet ik niet. Ik heb dat nooit gedaan maar dat is denk ik ook afhankelijk van welke zorgaanbieder de gemeente heeft ingekocht. Al zal daar ook wel een vast CAO aan verbonden zijn.
Vergeet je elke gesloten plaatsing (in een voormalig jeugdgevangenis) niet? Dat tikt helemaal lekker aan omdat het niet elke maand voorkomt landelijk. En wat dacht je van al die zittingen op de rechtbank
In het onderwijs kan het best aanzienlijk verschillen. In de randstad liggen de lonen over het algemeen (in het onderwijs dus) veel hoger dan daarbuiten.
Ik vind dit ook wel interessant om te volgen. Mijn man is ook gevraagd door een anderen organisatie. Dit is echter zzp, collega verdient hier meer, 65 euro per uur. Als zzp'er dus alles gaat er nog van af. Verklaard hem voor gek dat hij niet ook als zzp aan de slag gaat. Echter heeft mijn man een oor probleem 'cholesteatoom' die steeds terug komt, icm versleten rug door het zware werk wat hij eerder deed. Ons lijkt het dus beter om in loondienst te blijven vanwegen de vastigheid, maar ook omdat er vaak horen dat bepaalde dingen niet te verzekeren zijn indien je hier al wat aan hebt. Weet iemand wat voordeliger is? Als jullie het niet vinden passen snap ik het ook hoor. Maar vond het zonde hierover een nieuwe topic te starten. Omdat het ook over inkomen gaat.
Regio speelt zeker mee. Waar ik woon liggen de lonen echt lager, mja de woonlasten zijn hier naar verhouding ook wel lager.
@Maan14 ik denk dat het heel verstandig is om in loondienst te blijven. Een arbeidsongeschiktheidsverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, pensioenopbouw, zijn zomaar zaken die van de € 65,- af gaan. En nu heb je veel meer zekerheid als het lichamelijk slechter gaat. Maar goed, dat kan hij het beste zelf uit laten rekenen.
https://www.kredieter.nl/blog/12-afgelost-of-waarde-gestegen-check-of-u-in-aanmerking-komt-voor-rentekorting/#:~:text=Wanneer%20u%20meer%20leent%2C%20komt,0%2C5%25%20aan%20rente.
Ik moet deze even aanpassen. Ik heb woensdag een nieuwe baan aangeboden gekregen en vandaag contract getekend. Ik ga 36 uur werken en ga dan 2450 bruto per maand verdienen excl vakantiegeld en 13e maand. Hoeveel ik op netto uitkom kan ik dus nog niet zeggen want begin pas 13 juni. Maar ik ga er bruto gezien al netjes op vooruit ivm 40 naar 36 uur (bij dit bedrijf was geen 40 maar alleen 32 of 36)
Nee voor 65 euro per uur zou ik dat niet doen en als hij ook idd gezondheidsproblemen heeft al helemaal niet. Want dan is het gewoon niet werken niet betaald krijgen. Hier is m’n vriend juist van zzp naar loondienst weer gegaan. En eerlijk met alle bonussen en extra’s verdient hij nu meer dan als zzp en toen kreeg hij 90 euro per uur uit m’n hoofd. En verzekeren pensioen moet je ook niet vergeten wat heel duur is. Verder kan je je voor een bestaand probleem al niet verzekeren dus als je daarom uit valt kan je al niks.
Geen idee wat dat is. We laten het elke keer doen door iemand die er verstand van heeft. Volgend jaar denk ik weer eens naar laten kijken.
@Maan14 ik zou er icm de klachten niet aan beginnen en in loondienst blijven. ik vind zzpen ook iets wat je eerder doet als je eigen baas wil zijn, niet voor het geld. Er gaat echt nog een boel af van die 65 euro (o.a. een hele hoge arbeidsongeschiktheidsverzekering) en ik denk dat je man er niet veel meer aan overhoudt dan dat ie in loondienst is. Maar dan wel de grotere risico’s hebben.
Daarom zijn wij dus verhuisd drie jaar geleden. Naar een huis 800 meter verderop, om ons rentepercentage te laten zakken van 3,7 naar 1,7. Maar goed, daar heb je nu helaas niets meer aan.