Dank je!We hebben een elektrische ouder/kind tandem gelukkig...Zoon kan niet zelfstandig fietsen dus ik ben erg blij met deze tandem.
Nou dan weet ik niet hoeveel jullie verdienen met fulltime?? Hier in de zorg fulltime 2200 ong, ligt eraan of je onregelmatig werk maar stel dat ik alleen was en geen kinderen had dan had ik hier megaaaa goed kunnen rondkomen ondanks dat mijn huur €780 is.
Klopt, dubbele kinderbijslag kan hier ook aangevraagd worden en ja, het is een heleboel werk.Alle diagnoses moeten erbij zitten, hele lijsten met wat je kind wel/niet kan en dan kan je een indicatie krijgen van het CIZ.Meestal maar 1 jaar geldig,soms 2 jaar omdat sommige kinderen het maar tijdelijk nodig hebben (bv tijdens ziekteperiode).Ik heb pasgeleden een indicatie gekregen voor een periode van 4 jaar.
Minimumloon. Heb het er wel eens met haar over, omdat ze het zo stom vind dat fulltime werken dus nog niet genoeg oplevert om van de toeslagen af te zijn. En ja ze zoekt wel iets anders maar ze werkt graag in deze sector en ja dat betaald gewoon heel weinig. Maar sommige mensen vinden het leuk, en zoals ik al eerder zei; als mensen dat niet leuk vonden om te doe qua werk waar gaan andere mensen dan koffie drinken en broodjes eten?
Hoezo zou je meer uren gaan werken wanneer het netto nauwelijks wat oplevert omdat je bijv. extra kinderopvang nodig hebt + een dag meer op en neer met de auto.. Je moet het ook maar aankunnen icm een gezin. En ook niet iedereen heeft de ambitie om carrière te maken of is weggelegd voor bepaalde functies waarbij je veel uren moet maken.
Nou precies dat ja, ik zou niet weten hoe een dag wisselen bij de opvang of een dag extra is nu al moeilijk moeilijk.. + dat ik nu met 3 dagen vaak al tegen het randje van burn out zit. Ik kan gewoon weinig hebben, ben hooggevoelig en zeer perfectionistisch + een angststoornis dus ik zou gestrekt gaan van ellende bij meer uren. Als de kinderen ouder zijn, wil ik zeker weer gaan kijken naar meer uren, maar voor nu vind ik het prima zo.
Ook een hele goede. Ik wil absoluut niet fulltime werken, zou ik best kunnen, maar doe ik gewoon niet. En als ik moet kiezen tussen fulltime of niet, dan stop ik. Hoe erg ik mn werk ook zou missen. Ik weet dat in mijn werkveld er heel weinig fulltimers zijn, deels omdat het veel moeders zijn en deels omdat het gewoon soms pittig werk is. En ik denk dat er veel kiezen voor stoppen als ze moeten kiezen tussen fulltime of stoppen. Dan wens ik alle carrièretijgers veel succes met opvang zoeken
Heb het eens uitgerekend wat mijn fulltime werkende collega aan zorgtoeslag krijgt. Huurtoeslag kan ik niet berekenen want ik weet haar huur natuurlijk niet. Salaris wel, aangezien dat hetzelfde uursalaris is als ik. €140,- Geen idee wat je maximaal krijgen kunt. Maar gaat dus niet om tientjes. Betekend dus gewoon dat je met een minimum loon niet rond kunt komen in Nederland en dat ze daar dan iets aan moeten doen als je van de toeslagen af wilt. Maar ja dan wordt alles duurder, en dan blijf je in rondjes draaien. Komt er dus gewoon op neer dat we dan allemaal veel minder luxe kunnen leven.
Ik kom even terug op mezelf. Ik bleek per 1 januari recht te hebben op 7,5% meer loon en ik krijg ook per 4 weken betaald. Er komt een nabetaling aan (ook van ploegentoeslag en een eenmalige uitkering) en omgerekend naar een maand komen we nu uit op 5600-6000 euro per maand. Ik verwacht dat we meer gaan sparen
Dit inderdaad. Ik werk 20 uur, wij krijgen geen toeslagen, maar doe ook vrijwillgerswerk. Dat is ook nuttig. Er is inderdaad zoveel meer dan werk.
De spijker op zn kop. Maar sommige mensen zijn zo verweven met dat idee dat werk je hele identiteit is. En dat dat de enige manier is om je te ontwikkelen, een goed voorbeeld voor je kinderen te zijn of nuttig voor de maatschappij zijn. Ik vind het zo'n eenzijdige bekrompen gedachte
Ik werk 3 dagen en vind dat echt genoeg. Met 4 dagen zou de boel thuis minder soepel/niet draaien, als ik het zelf lichamelijk al getrokken had. En met 3 dagen werken krijgen we ook geen toeslagen (met 2 trouwens ook niet), dus daar heeft het geen effect op. Zonder KOT had ik echter wel een paar keer achter mijn oren gekrabbeld en mogelijk inderdaad niet gaan werken, hoe fijn en belangrijk ik het ook vind.
Ik ga eind van het jaar juist naar 4, ipv 3 om 4 dagen, haha. Leuke uitdaging op werk erbij. Maar vriend is ook een dag vrij, dus dat scheelt al. En dan komt er weer een schoonmaakster.
Maar volgens mij heeft niemand dat hier zo letterlijk gezegd Dat is er in de loop van het draadje van gemaakt. Of bedoel je in je privé? Dat kan natuurlijk.
3 dagen is ook meer dan genoeg . Maar oke, ik ben niet gemaakt voor te werken denk ik. Heb daardoor echt geluk dat ik een fulltime contract heb en maar 3 dagen hoef te werken. (vanwege zondagen) Ik heb heel veel me-time nodig dus als ik 5 dagen ga werken loop ik helemaal over. Nu heb ik een heel goed evenwicht. Toeslagen zijn er volgens mij niet in België? Of ik ben veel te lui om dat op te zoeken maar voor een sociale woning verdiende ik teveel. Alleen kindergeld heb ik dan extra.
Ik ben van 2,5 naar 3 gegaan. En een extra halve (of eventueel tijdelijk hele) dag thuis zou ik nog wel willen overwegen, maar niet op kantoor. Schoonmaakster hebben we al.