Ons gezamenlijk netto inkomen is 5300,- M'n vriend werkt 40 uur en ik werk 24 uur. Dat is exclusief vakantiegeld en 13e maand etc.
mijn vriend verdient 3000, ik werk op dit moment niet. we zijn net verhuisd naar het buitenland, scandinavie, en wil wel gaan werken als ik de taal spreek maar nu met 18 weken zwanger ga ik eerst gewoon even mijn kindje op de wereld zetten en het eerste jaar thuisblijven denk ik. we komen rond, maar idd alles is erg duur. wij doen amper 'leuke' dingen die geld kosten maar gaan heel graag lekker naar buiten, het bos in! ook heerlijk. maar snap je overweging. heb geen inzicht in je kosten, maar is die 4 uur extra het waard? heb je het extra geld nodig? kun je nog ergens op bezuinigen?
Dit was bij ons ook zo. Huis groter, tuin groter, hypotheek hoger -> vaste lasten veel lager (met name doordat we vóór de tarief verhogingen al € 350 p/m aan GWL kwijt waren en nu 0 op de meter). On topic: er komt hier € 9200 per maand binnen met 68 uur werken. Wij krijgen beide ons vakantiegeld maandelijks uitgekeerd. Man heeft nog wel een vaste bonus van ongeveer anderhalf maandsalaris en bij mij is de leaseauto er al af dus geen vervoerskosten meer.
Jazeker! In mijn omgeving zie ik veel gezinnen die meegenomen worden door ouders of waarvan de ouders de vakantie betalen. Ook ouders die jaarlijks een schenking doen. Ook hoor ik veel crypto gelukjes en daar doen ze dan de extra dingen van. Wij hebben niet van die gelukjes behalve dan de crypto, maar wij waren dan weer niet zo slim om het te uit te laten betalen
Ik lees dit tpoic toch wel met verbazing, ik bedoel ik wist dat we niet per see veel binnen kregen, maar t is toch wel weinig zeg als ik jullie bedragen lees. Hier ook geen ouders oid die financieel helpen.
M’n mond viel open toen ik die €9200 zag en toen viel het kwartje. Het is van jullie samen en dat hebben wij dus ongeveer ook 68 uur werken is ook opgeteld toch? Dan hebben wij 32+36 uur.
O ja. Onze netto salarissen die ik hier neerzette zijn zonder vakantiegeld en 13e maand. Vakantiegeld is 8% van het jaarsalaris. In december gewoon dubbel salaris.
Ik denk ook niet echt dat het representatief is hoor. Net als wat iertje81 zegt, denk dat de meeste reacties zijn van de mensen die wat hoger zitten dan gemiddeld. Lees best veel mensen die rond de 4000-5000 pp zitten en dat is niet een gemiddeld salaris ofzo, dus denk niet dat dit topic een heel realistisch beeld schetst. Daarnaast zijn veel die hier gereageerd hebben ook al rond de 40 of erboven, dus dat speelt ook nog mee.
Ons bedrag is ook zonder bonus. Dat bedrag varieert. Van 1 tot tig keer een netto maandsalaris, dus alleen salaris zegt ook niet alles natuurlijk.
Er zou beter een poll in dit topic gezeten kunnen hebben, ik denk dat je dan een realistischer beeld krijgt.
Klopt is zeker niet gemiddeld. Zelfs maar een klein percentage in Nl wat dit verdient. Hier ook beide rond dat bedrag en dan idd nog zonder 13de mnd en vakantiegeld. Dus idd hier schrijven vooral de mensen die goed verdienen, boven het gemiddelde dus niet echt representatief.
Man verdiend €3200 met 32u werken en ik €2600 met 24u werken. Hypotheek is maar €400 en kind gaat niet naar bso. Dus we houden aardig wat over om te sparen en leuke dingen van te doen. Ik ben mij er van bewust, zeker met de boodschappenprijzen van nu, hoeveel geluk wij hebben. Wij doen regelmatig extra boodschappen om bij de voedselbank te brengen.
Klopt, ik vulde eens het eens in en toen werd gezegd dat 95% van de mensen minder verdient dan man nu. Maar hier lees je alleen dit soort bedragen of zelfs x2. Kan me goed voorstellen dat je daar onzeker of verdrietig van wordt als je denkt dat dat "normaal" is. Maar echt een verkeerd beeld denk ik. Zeker wanneer je nog jong bent, want zijn toch maar weinig twintigers die 4000 netto per maand verdienen. Mijn man zijn eerste salaris was netto 1600 voor 40 uur en blij dat we er mee waren.
Ja, klopt. Ik werk 28 uur en mijn man 40. Wij hebben een bruto gezinsinkomen in de top 1% van Nederland dus het is zeker niet gemiddeld!!