Watergolf

Discussion in 'De lounge' started by Devilschase, Feb 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dag dames, weet iemand of er watergolfpermanent bestaat? Dus geen krullen maar slag in je haar?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als je googled op watergolf permanent kom je veel tegen, het bestaat dus wel

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    watergolf is iets heel anders dan een permanent. permanent doeje met kleinere rollers en dat moet er echt uitgroeien. watergolfrollers zijn wat dikkere rollers met soort haartjes eraan en dat word vaak bij oudere dames gedaan.

watergolf is puur met warmte/afkoelen en touperen en haarlak enzo. en permanent doeje met vloeistoffen, chemische bende

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja had ik gedaan maar vond vooral verschillen tussen watergolf en permanent en las overal dat watergolf niet met permanentvloeistof was. Ik wil wat frove slagen in mijn haar zodat het wat voller lijkt maar geen poedelhoofd.

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

Dat hoeft niet altijd, je kan ook een permanent zetten met hele grote (watergolf)rollers. Het ligt ook een beetje aan de haarsoort
    Heb je dik en zwaar haar dan heb je sneller kans dat de krul niet heel sterk is en meer een slag wordt dan een krul

6. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik heb eens een permanent laten zetten met papilotten. Dit was echt de mooiste permanent die ik ooit heb gehad (ik heb meerdere keren een 'gewone" permanent gehad). Op het moment ben ik heel hard bezig om m'n haar wat langer te laten groeien, omdat ik dit dus weer wil..

Je hebt wel krullen ipv slagen, maar dan wel hele mooie grove. En bij lang haar zullen de krullen toch wat meer uitzakken, waardoor je geen "poedelhoofd" hebt..

De kapster had dus dikke papilotten gebruikt en bredere scheidingen getrokken als bij een normaal permanent. Heel groot voordeel vond ik ook dat de permanent natuurlijk uitzakte, waardoor je dus bij de uitgroei geen stukje überstijl haar hebt en daaronder zo'n stijve krullenrand.. Even op je kop staan met föhnen, beetje schuim hier en daar en het zit weer super!!

7. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ja hoor. De watergolf permanent ken ik van de oude vrouwen met kort haar van toen ik klein meisje was, hihi :D. Lieten ze een watergolvje zetten of deden ze het zelf.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ja das waar (ben al wat jaartjes uit t vak :p) word niet vaak gedaan meer volgens mij.

heb zelf papilotten gehad en daar zag je na een week al niks meer van. heb zelf dik lang haar en zakte er zo weer uit. waren overigens grove papilotten, kga volgende keer toch maar een grove permanent met normale rollers doen denk ik. durf t alleen niet zo :p in salon vragen ze godsvermogen ervoor en thuiskapsters doen t ook niet altijd meer. twijfel twijfel

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Watergolf en permanent zijn twee verschillende dingen.
    Ik denk ook als je watergolfrollers met vloeistof behandeld, dat dit ook niet lang houd.

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb maar 2 jaartjes kappersschool gedaan en dat is al 15 jaar terug, is er toch nog wat blijven hangen
    Maargoed das een beetje offtopic:)

Share This Page