Als het goed is kun je dat aangeven bij je aangifte over 2011. Wij vragen het nooit op voorhand aan, maar verrekenen het met de aangifte over het afgelopen jaar.
Bedankt, dames. Iik ga zo de bel. Tel.wel even bellen,denk idd dat ik t door elkaar haal. Iig bedankt voor het snelle reageren
Jeetje, dit hebben wij denk ik altijd misgelopen? Heeft niet elke tweeverdiener in loondienst met een enigzins ongelijk inkomen en een kind dan recht op zo'n korting? Wij verdienen ruim meer dan dat minimumbedrag (dat is wel een heeeel laag minimum per jaar, zeker bruto?), maar ik verdien wel een paar tredes lager dan mijn man? Zucht, ik en belastingen. Mijn grijze massa gaat gewoon uit als ik die regels moet lezen
Dankjewel! Dat is wel handig,een soort van verkapt sparen! Jeetje,zou lekker zijn zeg als ik wat terug kreeg!
Als je aangifte doet, vraagt het programma op een gegeven moment of de minst verdienende partner gedurende een half jaar de zorg voor een inwonend kind heeft gehad. Als je dat bevestigend beantwoordt, wordt het bedrag automatisch meegenomen in de aangifte. Dus als je het programma goed hebt gevolgd, dan heb je het vermoedelijk gewoon gehad, maar heb je dat niet gemerkt.
Je hoeft t bedrag inderdaad ook niet specifiek 'aan te vragen'. Bij je aangifte beantwoord je een aantal vragen en op basis daarvan bepaalt t programma waar je recht op hebt. Als je in de details van je overzicht kijkt bij 'heffingskortingen' dan zie je daar gewoon het hele rijtje staan en staat er een nul achter als je er geen recht op hebt en een bedrag als je er wel recht op hebt.
Kijk dat scheelt weer Ik ben zelf ook alleenstaand en dus alleenverdiener, waarschijnlijk dat ik daardoor gewoon conclusies trok
Je kan het met terugwerkende kracht terug krijgen maar je moet wel samen aangufte doen..anders krijg je de vraag niet...
Ik herinner me van afgelopen keer wel dat ik het nog apart moest aanvinken, het was niet automatisch gedaan. (kwam ik achter toen ik controle deed nadat m'n vriend de aangifte had ingevuld)
misschien een domme vraag maar ik heb een tweeling van 14 maanden oud. Deze combinatiekorting krijg je dan toch niet voor 2 kids? Ik bedoel je krijgt dit geld toch niet 2x voor elk kind een x bedrag?
Nee, het maakt daarvoor niet uit hoeveel je er hebt. Domme vragen zijn alleen de vragen die je niet stelt he