Goedenmiddag, Mijn kindje is 04-11-2009 geboren... nu was ik bezig met het invullen van mijn Belastingaangifte voor 2009 en om in aanmerking te komen voor de inkomensafhankelijke combinatiekorting moet ik aan de volgende voorwaarde voldoen : In 2009 woont er minstens 6 maanden een kind bij u dat geboren is na 31 december 1996. Nu zal ik best blond zijn maar betekent dit dat ik er niet voor in aanmerking kom omdat mijn kindje in het 2e deel van 2009 is geboren? Bedankt alvast! Groetjes, Barocky
nee dus, je kindje is van november, dus woont nog geen half jaar bij jullie. Volgend jaar heb je hier dus wel recht op
Je kan het voor 2010 wel met de voorlopige teruggaaf aanvragen. Dan krijg je het maandelijks uitgekeerd. Maar mocht je het 'niet echt' nodig hebben, dan kun je het volgend jaar in 1 keer doen. Voor 2009 heb je er in ieder geval geen recht op.
Nou het is zeker een fiks bedrag zeg (kinderen krijgen levert dus ook nog eens wat op!) maar vind het vreemd dat ik nu 2 maanden misloop omdat mijn meisje geen 6 maanden bij ons was. Volgende keer beter plannen haha! Groetjes en bedankt voor jullie reacties.