Inkomensafhankelijke combinatiekorting????

Discussie in 'De lounge' gestart door xfifix, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Ik las net iets in een ander topic over de inkomensafhankelijke combinatiekorting... weet iemand hier wat meer van?
    Heb net al even gelezen op belastingdienst site etc en volgens mij hebben wij (of eigenlijk mijn vriend, omdat hij het minste verdiend) hier recht op... Maar zou je hier dan niet automatisch bericht van krijgen? Of zou dit verrekend worden met je aangifte ofzo?

Als dit niet het geval is en we hier dus indd recht op hebben, zou dit dan ook met terugwerkende kracht van 2011 kunnen?
    Oja en ik vroeg me ook nog af of de bedragen die erbij horen in zijn algemeen zijn of per kind? (Dat laatste lijkt me niet, maargoed zou wel lekker zijn :D)

Bedankt alvast!

2. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Geld voor 2 verdieners en dan wordt het berekend aan de hand van het laagste inkomen. Wordt automatisch in de teruggave van de belastingdienst verrekend en het maakt niet uit hoeveel kinderen je hebt!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij geldt het alleen voor je eerste kind.

En je krijgt het pas het jaar nadat je kind geboren is.

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Nee, je moet minimaal 6 maanden een kindje hebben, dus voor ons gaat het op dit jaar. Toevallig van de week uitgezocht! :)

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    yep moet een kind hebben en wordt via de aangifte verrekend

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Je krijgt dat volgend jaar pas, want in 2011 had je niet voor 12 maanden een kind < 12 jaar in huis. Dit rolt automatisch uit je aangifte als je invult wat je inkomen was (moet wel minimaal iets van 4900 euro bruto op het hele jaar zijn). Hoe meer je werkt/verdient, hoe hoger die korting met een bepaald maximum.

7. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    dit klopt niet, je moet minimaal 6 maanden een kind in huis hebben, dus als je kindje voor juli geboren is heb je er wel recht op voor dat jaar. mijn zoontje is in mei 2011 geboren en heb het voor 2011 wel gehad. Na zijn geboorte de belastingaangifte aangepast en het hele bedrag nog wel gekregen.

8. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    hihi morgen maar eens bellen want snap er niks van XD

9. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    is dit wat ze dan ook het zogenaamde vrouwengeld noemen of is dat weer wat anders...

10. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Ivfje dat is huisvrouwengeld (algemene heffingskorting voor vrouwen die helemaal niet werken

Wij krijgen hem dit jaar voor het laatst want ben per noc 2011 gestopt met werken

11. Bri

Bri Niet meer actief

Dit is eerder het tegenovergestelde van die Heffingskorting (huisvrouwengeld, aanrechtsubsidie) voor stellen met één niet-werkende partner. Deze wordt afgebouwd.
    De combinatiekorting krijg je juist wanneer je als stel met kind(eren) beide werkt.
    Wordt helemaal automatisch verwerkt in de aangifte, dus je hoeft niks door te geven.

Deel Deze Pagina