Nee alleen als je in loondienst bent. Er zijn wel wat uitzonderingen maar een uitkering valt daar niet onder. Zie de link hierboven en klik op arbeidsinkomen daarin staat het goed uitgelegd.
Nee. Het is namelijk niet iets wat je zomaar "krijgt". Wat vaak beweert word. Het is een korting op de belasting. Op belasting die je via je loon al betaald hebt. De combinatiekorting die ze dan krijgen is gewoon hun eigen geld dat ze al aan de belasting betaald hebben/wat op het loon ingehouden is.
het bedrag is min 1033 en max 2152 op jaarbasis netto. Afhankelijk van het exacte inkomen van minst verdiende werkende partner
Nee hoor dat klopt niet. Ik ben een alleenstaande moeder die werkt en heb gewoon recht op die korting.
C nee dat is niet aan de orde bij ons, mijn man verdiend vele malen meer. Ik zelf heb een wia op basis van mijn laatste werk. Ik betaal daar overgens volgens mij gewoon loonheffing over. Naja maakt me ook niets uit, ik vroeg het me gewoon af.
Even een vraagje.. ik neem aan dat dit niet alleen geldt voor de vrouw die minder verdient, maar ook voor de man? Ik verdien namelijk meer dan mijn man, dan zou hij het dus aan kunnen vragen? Onze zoon is van Nov '15, kunnen wij het dan nu al aanvragen of moeten we wachten tot na juni 2016 als hij 6 maanden ingeschreven staat?
Ik voldoe aan alle voorwaarden, meer dan 4800, mijn man verdiende een stuk meer dan mij, en we hebben 2 kinderen onder de 12 thuis. Maar ik krijg maar 250 terug en mijn man 550, dat is minder dan de 1000 die ze dan zogenaamd teruggeven, hoe kan dat?. Ik ga daarom mijn belasting in laten vullen door de FNV, snap er niets meer van
Er kan toch maar 1 iemand die combinatiekorting krijgen, degene die het minst verdient? Dus dan vind ik het vreemd dat je man ook iets terugkrijgt.
En je verdient samen met je man niet teveel? Mijn zusje en man krijgen weinig terug omdat ze teveel verdienen.
Teveel kan voor deze combinatiekorting juist niet. Wel voor toeslagen e.d., maar hier krijg je juist meer als je meer verdient.
Dit is allemaal al berekend in de aangifte. De krijgt de vraag of je een kind hebt wat is geboren na 2002 en of die minimaal 6 maanden bij je heeft gewoond. Aan het eind van het invullen kan je bij overzicht op je naam klikken en onder heffingskortingen staat hij er dan bij. Hij is dus al verrekend in je aangifte. Tis nooit meer dan 2152 euro. Dus hoe jij bij 2800 euro komt is me een raadsel. Het bedrag wat je dus terugkrijgt via de aangifte die je vandaag doet is het bedrag al INCLUSIEF de combinatiekorting, je krijgt dus niet EN het bedrag over 2015 en APART de IACK. Het bedrag dat je aan het einde van het invullen van de aangifte 2015 te zien krijgt is dus incl combinatiekorting.
Nee, je leest verkeerd, De bedragen die je noemt zijn de bedragen die je terugkrijgt aan het einde van het invullen van je aangifte. Jij krijgt volgens de aangifte 250 terug en je man 550. Samen krijg je dus 800 euro terug. Als je bij overzicht op JOUW naam drukt ( jij verdient het minst) Dan zie je een overzicht van jouw berekening. Hier staat een kppje: HEFFINGSKORTINGEN. Als je hierop klikt, zie je dat de heffingskorting al mee is genomen. Je krijgt niet "contant" het bedrag. Het is een korting op de belasting die je betaald. Jij krijgt 250 euro terug. Als de heffingskorting niet was meegenomen, had je moeten betalen. Omdat je nu heffingskorting krijgt, wordt dit berekend: Voorbeeld: Te betalen belasting: 1902 euro Heffingskorting: 2152 euro Te betalen: -250
voor zover ik begrijp krijg je boven de 4.881 minimaal 1.039 terug hoor.. Inkomensafhankelijke combinatiekorting 2016