Aangezien ik thuisblijfmoeder ben zit ik er ook aan te denken om gastouder te worden. Maar loont het financieel ook? Want het zijn natuurlijk lange/pittige dagen, en hoewel ik het leuk vind met meer kindjes hier, wil ik er financieel ook graag ietsje op vooruit gaan tov nu. Mag ik vragen hoeveel jullie per maand verdienen met hoeveel uren/kindjes? (en of dat bruto of netto is?)
Het ligt eraan wat je zelf lonend vind. Ik ben ook gastouder en je mag intotaal 6 kinderen opvangen. Incl die van jezelf. Dus in jouw geval mag je 3 andere kinderen erbij opvangen ( als je oudste 10 is geworden telt hij niet meer mee in de telling) wat een gastouder verdiend is heel verschillend. Ik verdien bv 4,40 per uur per kind. Maar sommige vragen meer, net waar je woont en hoeveel aanbod qua gastouders er zijn. stel, je vangt 3 dagen van 10 uur 3 kinderen op dan verdien je bijna 400 in de week. Gaat nog belasting vanaf. Ik vind dat je dit werk echt met je hart moet doen want rijk word je er niet van.
Ik vind het wel lonen. Maar je moet het vooral doen omdat je het leuk vindt, niet voor het geld. Anders houdt je het niet vol. Het is namelijk wel inspannend werk. Je staat er de hele dag alleen voor. Is niet altijd makkelijk.
Ik werk als gastouder aan huis en werk gemiddeld 70 uur per maand, twee kinderen, en die van mezelf gaat mee, is 700 wat ik overhoud
Ik ben zelf gastouderbemiddelaar. Het verschilt heel erg wat je verdient. Je mag zelf per uur per kind vragen wat je wilt. Gemiddeld is dit 5 euro per uur per kind. Vraagouders kunnen max 5,57 per uur per kind aan toeslagen terug krijgen vanaf jan 2017. Dan is de vraag ook wat doe je met luiers, eten ed. Je kunt deze dingen wel via belasting btw terug vragen. Gastouder is echt iets wat je met passie moet doen.
Tuurlijk moet je het met je hart doen! Maar ik neem aan dat niemand het voor niets doet Klein zakcentje extra zou fijn zijn.
Nou dat klopt hoor, werk doe je uiteindelijk voor je salaris en niet omdat je het zo verschrikkelijk geweldig vind
Ik vind dat het met gastouder zijn toch wel anders ligt. Je hart moet wel bij kindjes liggen, anders moet je het gewooon niet doen.
Ja maar dat lijkt me toch ook logisch.. anders begin je er niet eens aan. Neemt niet weg dat ik me dan evengoed afvraag of je er iets aan over houdt en hoeveel..
Ja snap wel wat je bedoeld, maar dat is in de zorg ook, als je als ambulance medewerker werkt ook, als brandweer, noem maar op Het is heel simpel, als je werk niet betaald was geweest had je het waarschijnlijk ook niet gedaan
Klopt, het geldt voor meer beroepen. Maar voor heel veel beroepen ook niet . Je moet geen gastouder worden omdat je dan lekker thuis kan blijven en toch geld verdienen. Want het is hard werken en in verhouding verdien je niet zoveel.
Dit is helemaal waar en ik denk idd dat het anders ligt dan bij sommige andere banen. Ts, ik verdien 5 euro per kind per uur. Ik heb 4 oppaskindjes op het moment en werk gemiddeld 3 dagen per week. Ik heb hier maandelijks ongeveer 800-1000 euro. 2 v/d 4 kindjes komen nl niet hele dagen.
Ja en nee Als je het opgeeft als resultaat uit overige inkomsten wel. Dat is waar je het bij de belasting op moet geven. Maar als je genoeg gezinnen hebt en uren maakt kun je je inschrijven als zzp'er. Ik heb het afgelopen jaar voor het eerst gedaan. Ipv betalen kreeg ik een (hoop) geld terug. Inmiddels ook de definitieve aanslag gehad
Mijn moeder heeft een tijd als gastouder gewerkt. En die zette het bedrag van de belastingdienst altijd direct apart. Meestal gewoon 1/3 van wat er binnenkwam. Zij ving 4 kinderen op op 1 adres, maar van 2 verschillende vraagouders (buren). Ik heb inderdaad gehoord dat het geen vetpot is. Volgens mij is het ook afhankelijk of je thuis opvangt of bij de vraag ouder. Ik heb nog geen kinderen, zit toos werkeloos thuis en in de bijstand. Maar ik ben wel aan het informeren of het mijn papieren mogelijk is om gastouder te worden. Desnoods dat ik nog een gewone baan er voor 1-2 dagen erbij zoek.
Ik betaalde vorig jaar aan mijn gastouder voor 2 kindjes, 2 volle dagen per week zo'n 800-850 euro. Dit waren vaste dagen. Op de ene dag had ze nog 2 kindjes (dus zo'n 400 euro neem ik aan), en op de andere dag in ieder geval nog 1 kind en soms 3. Allemaal hele dagen. Als je dit dan berekent is het toch best lonend? 2 dagen volle bak en dan 1800 euro bruto? Of vergeet ik nu wat in dit plaatje behalve de berekening naar netto?
Onze gastouder verdiend 5 euro per kind per uur. Zij vangt 4 dagen gemiddeld 2 kindjes op dus dat is dan. 5x9x4x2=360 per week x 4 weken is 1440 bruto dus iets minder dan 1000 netto voor vier lange dagen werken
Voor je je rijk gaat rekenen: is er vraag naar? Of zijn er al 20 go die ook niet vol zitten? Want anders zijn het lange dagen en moet je ook wel 5 dagen beschikbaar zijn. Kind a ma, di, do Kind B woe en vrij Kind C ma woe vrij Kind d di En qua tijden wil Kind a van 7-14 B 8-15 C 8-17 en 14-18 D 6:30-14:30 Ik ben bijna 12,5 jr go, maar nooit 5 kids voor 10 uur per dag, meer zoals ik mijn voorbeeld aan geef.
Ik betaal mijn gastouder voor 2 dagen in de week, van half 8 tot half 6, voor 2 kinderen, in mijn huis, 1200 bruto
Toevallig maar 1 gastouder in het dorp, die wat volgens mij vol zit.. Onlangs is er een kdv gestart, maar hoorde op het schoolplein veel moeders klagen mbt opvang en dat er juist vraag naar gastouders waren. Maar goed, of dit in de praktijk ook zo is... Daarbij heb ik natuurlijk al 3 kids, dus ook maar beperkt plaats