Wij zijn een samengesteld gezin. Mijn vriend is niet vader van mijn 3 kinderen. Zijn ouders zijn ook niet de biologische grootouders van mijn kinderen. Maar na ruim 1,5 jaar zijn ze wel heel speciaal geworden voor mijn kinderen en ze geven ook heel veel om de kinderen. Nu wil ik een kleinigheidje aan ze geven. Een foto met een lief gedichtje erbij. Wat gaat over de bijzondere band tussen stiefoma en stiefopa en de kinderen. Maar ik kan online niks vinden en ik ben heel slecht in zelf iets verzinnen. Weten jullie misschien iets leuks?
Waarom zou je een kant en klaar gedicht willen? Schrijf gewoon vanuit je hart en waarom ze voor jouw kinderen zo bijzonder zijn.
En waarom moet het benadrukt worden als "stief"? Hier ook meerdere stiefgrootouders, maar als het voelt als opa en oma, dan is het bij ons gewoon opa en oma en komt het woord stief er helemaal niet meer aan te pas
Het woordje stief zou ik ook weglaten maar ik snap heel goed dat je wilt benadrukken hoe bijzonder je het vind dat mensen zonder enkele bloedverwantschap zo om jouw kinderen zijn gaan geven. Biologisch gezien zijn ze nl 'niets' van je kinderen maar dat ze je kinderen wel dat gevoel geven is juist wat het zo speciaal maakt en dat mag best benoemd worden. Wanneer je moeite hebt om zelf een gedicht te maken dan zou je misschien eens online kunnen zoeken. Gedichten voor stiefgrootouders zijn er niet echt maar wel veel voor stiefouders. Je zou wellicht wat kunnen puzzelen en het woord 'ouders' met 'grootouders' kunnen vervangen? Succes iig!
Gedichtenhuisje Opa en Oma Grootouders de eerste is wel leuk; simpel maar leuk. En juist omdat ze 'gewoon' oma en opa zijn - maar je stiekem wel weet hoe bijzonder dat is.. is het wel heel mooi denk ik.
Nee hier worden ze geen opa en oma genoemd maar gewoon bij de voornaam en dit blijft ook zo. Alleen de 'echte' opa's en oma's noemen ze zo. Dit willen we van beide kanten graag zo houden. Ik hoef in het gedicht uiteraard de term stiefopa en stiefoma niet te benoemen maar zodat jullie weten wat de strekking van het gedicht moet zijn.