Inkomsten als gastouder

Discussie in 'De lounge' gestart door wondertjenr3, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

edit zie nu dat je over 2 kindjes praat:)

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik ben inmiddels vandaag wezen informeren bij het gastouderbureau wat hier in de regio werkt.

Ze werken met gastouders en wat hun noemen nanny's. Bij deze laatste krijg je 13 euro bruto per uur. Ongeacht hoeveel kinderen je opvangt. Je vangt de kinderen dan op bij de vraagouders thuis.

Bij haar wat zitten spelen met het aantal uren om op het gewenste netto bedrag uit te komen wat ik graag wil. Ik zou minimaal 26 opvanguren moeten hebben. Twee hele dagen en 2 middagen bso/nso of drie hele dagen als ik goed begreep/heb onthouden.
    De meeste vragen betreffen 1 of 2 jonge kindjes die nog niet naar school en 1 of 2 kindjes die naar school, in totaal 3 kindjes.
    Zij gaat verder even informeren bij de gezinnen waar ik voor in aanmerking kom. En ik word dan gebeld door bureau of de ouders.

Ik ben er nog niet 100% uit of ik het écht wil. Maar het viel mij wel reuze mee wat je verdient. Ik verdien evenveel bruto of zelf ietsjes minder met mijn werk als doktersassistente.
    De mooiste combi zou zijn 1 a 2 dagen het werk doen waarvoor ik ben opgeleid en 1 a 2 dagen gastouder doen.
    Maar als ik op gesprek kan komen bij vraagouders ga ik het wel doen. Ik ga wel eerlijk zijn over het zwanger worden en vragen of mijn eigen kindje tzt mee kan. Dat laatste is geen must maar zou ik fijn vinden.

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik werk als ga in mijn eigen huis en buiten het werken zelf om heeft het in mijn geval ook wel inpact op ons huis en gezinsleven. Dat is ook iets om rekening mee te houden. Huis moet altijd veilig en spik en span zijn.
    Ik heb ook een speciale slaapkamer voor de gastkinderen gerealiseerd. En biedt qua spelen veel verschillende dingen aan zodat alle ontwikkelingsgebieden spelenderwijs gestimuleerd worden. Dit zorgt voor best veel spullen in huis haha. (bijv. gymset, sensoriektafel, muziekinstrumenten, boekjes, blokken, spelletjes, buitenspeelgelegenheid, knutselspullen, handpop, enz)
    Maar ik geniet ontzettend van dit werk en heb er nog geen seconde spijt van. :D

4. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik vraag me ook even af of je de benodigde opleiding hebt? Ouders krijgen namelijk alleen kinderopvangtoeslag over de opvang als jij de vereiste opleiding hebt.
    Zonder die opleiding kun je ook gewoon gastouder worden, maar krijgen ouders geen toeslag terug en dan zullen de meeste ouders dus afhaken.

5. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Dit. Plus de eisen waar je huis aan moet voldoen.

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb diverse opleidingen gedaan. Zij gaat het voorleggen bij het duo dacht ik. Zij verwacht niet dat ik een opleiding hoef te doen. Wel ehbo halen.

7. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    als je thuis 3 kindjes opvangt zou dat 15 eur bruto per uur zijn ipv 13.
    Bedenk wel dat je als gastouder dit niet hebt:
    Geen vakantiegeld (als nanny misschien wel?)
    Geen pensioenopbouw
    Als je ziek bent geen inkomsten

Maar:
    - je hoeft zelf ook geen kinderopvang te betalen wat je bij een baan buitenshuis wel hebt
    - je kunt zelf aangeven hoeveel uren en hoeveel kindjes

Zelf heb ik het naast mij betaalde baan gedaan, 2 dagen werken en 2 dagen gastouder zijn (altijd maar 1 kindje omdat onze oudste best lang alleen geweest is vond ik dat gezellig voor haar) en ik hoefde dus geen belasting af te dragen omdat ik via mijn baan al belasting afdroeg. Heb het altijd gewoon opgegeven bij de belastingdienst en omdat het onder de 5000 per jaar belastingvrij bijverdienen viel hoefde ik nooit belasting te betalen dus gewoon per kindje 5 euro netto.. anders gaat er 33% vanaf

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Welke opleidingen heb je? Want je moet een agogische opleiding op niveau 2 hebben om gastouder te worden.
    Ze zijn daarin behoorlijk strikt. Een vriendin van mij dacht als afgestudeerd orthopedagoog wel lekker een tijd gastouder te worden. Kon mooi nog de opleiding gaan doen, omdat de universitaire studie orthopedagogiek niet op de lijst van opleidingen stond.... :$
    Te idioot voor woorden, maar dus toch...

9. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Serieus? Dat is bizar!
    Ik heb zelf trouwens SPW gedaan, dit was goed.
    Ehbo moet je wel altijd nog doen.

Deel Deze Pagina