Inkomsten en uitgaven bijhouden

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja ik vond hem gister, en nog gratis ook.
    En je kunt vrij makkelijk zien waar je geld heen is gegaan.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb me ook aangemeld, wel handig idd, moet nog zien hoe het werkt.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hmm moet ik ook maar eens gaan doen, wellicht bespaar ik er nog wat mee!

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik doe het ook in Excel. Heb verschillende kolomen (zoals voeding, baby, huishoudelijk, reizen, sport etc. En aan het eind van het jaar tel ik alles bij elkaar op en maak een overzichtsgrafiek.

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Zie nu al dat ik achterlijk veel geld uitgeef aan boeken. Misschien beter een abbo op de bieb nemen.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb een tijdje gewoon in een schriftje alle uitgaven (behalve vaste lasten) bijgehouden om te zien wat we per week aan boodschappen uitgeven. ik had dan een rijtje met boodschappen (eten ed) en overig. er stond best veel in het rijtje overig dus daar ben ik flink op gaan bezuinigen en ik let nu ook beter op met boodschappen doen. verder ben ik niet zo`n bijhouder.

liefs doris

7. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb even een praktische vraag hierover. Ik heb het overzicht nu per maand opgezet in excel, alleen ons salaris komt per de 20e van elke maand binnen. Ik doe de uitgaven wel per 1e van de maand weer onder een nieuwe maand zetten. Maar volgens mij klopt dit verhoudingsewijs dan niet meer, toch? Hoe doen jullie dat nou? Beginnen jullie per nieuwe salarisperiode weer aan een nieuwe maand, of houden jullie het bij "op de kalender" zeg maar?

8. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Hallo allemaal.

Ik heb ook nog een leuke site.
    http://serie.etv.nl/kijkopgeld/ Hierop kun je een budgetplanner downloaden. En de afleveringen zijn ook leuk om te kijken. Ook leuk om gewoon ideetjes op te doen. :idea:

Groetjes Miepje

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat kasboek.nl is echt geweldig, ik heb het helemaal bijgewerkt en zie nu precies waar alles naartoe gaat.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    IN Excel begin mijn maand op de 15e, dan komt eerst de VT, dan op de 20e de kinderopvangtoeslag en rond de 25e het salaris.

Ik begon eerst op de 25e, maar dan kwamen we niet uit, want op de 20e komt de KOT voor de maand er op, dus we hadden de toeslag al uitgegeven als hij door het KDV afgeschreven werd. Nu komen we beter uit.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Volgens het kasboek heb ik deze maand 23 euro overgehouden, nou heel netjes, maar de maand is nog 2 dagen lang helaas. :) Toch geheel niet slacht gedaan.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik vind het kasboek wel handig, maar als je een foutje maakt ben je wel zuur, of kun je dat hetstellen. Ik heb per ongeluk 2x hetzelfde bestand geïmporteerd en nu staan die ook allemaal 2x in de administratie en heb ik ineens ook 2x zoveel uitgegeven :(

13. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik doe het gewoon in words en dan zelf simpel een overzicht maken...

Rijtje met inkomsten
    rijtje met uitgaven

En wat je wilt sparen en wat je kunt uitgeven aan eten en dergelijke...

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    jA IK DOE HET OOK IN EXCEL, GAAT PRIMA, MAAR HET VOORDEEL VAN HET kASBOEK IS DAT IK HET OVERAL KAN RAADPLEGEN.

:oops: Caps lock stond nog aan.

15. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ja het klinkt wel handig maar wij hebben een gezamenlijke rekening en mijn eigen nog dus denk niet dat het te combineren valt...

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    In het kasboek? Ja hoor ik heb er nu 6 rekeningen in staan. Enige nadeel tov excel is dat ik niet zie wat het totale saldo op alle rekeningen is.

17. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

dan kan je toch gewoon bij inkomsten een nieuw mapje aanmaken met andere inkomsten rekeningen zo word dat dan erbij opgeteld

groetjes nathalie

18. Hoi meiden.. mijn man werkt bij de ABN die heeft het nagevraagd mbt het programma kasboek.nl... hij heeft te horen gekregen dat het niet veilig is!

zij hebben bij de ABN GEEN programma wat zoiets ondersteunt.. dus hoe zouden zij het wel kunnen hebben.. snappen jullie..
    Anders zou de ABN dit kasboek toch wel aan hun eigen klanten aanbieden..
    En zij kennen het ook helemaal niet..

Zou er nog even over na denken voordat je het gaat gebruiken..

is alleen maar kleine tip!

19. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik hou het al jaren bij in excel. Werkt perfect bij mij.

20. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij ( m'n mannetje :) ) houd het sinds deze maand ook bij in Exel. Vanaf de dag dat we ons salaris binnen krijgen tot onze volgende salaris, dus deze maand zullen we zien waar al ons geld naar toe gaat :) we proberen ook alle bonnetjes te bewaren zodat we dus ook daar aan kunnen zien wat we hebben uitgegeven en dat voert mijn mannetje dan ook weer in Exel erbij. Tevens heb ik deze maand het rood staan bij mijn bank opgezegd en ik moet zeggen ben daar super trots op.

Deel Deze Pagina