Wel of geen zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Betula, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    LS,
    Na 4 jaar thuis zitten, zoekend naar werk, zonder uitkering of bijstand, kreeg ik in september een tijdelijke baan, tm 31 okt. Nu zit ik thuis, maar ik ben inmiddels aangenomen bij een andere werkgever, maar ivm mijn zwangerschap kan ik daar pas in maart beginnen. Heb ik nog recht op zwangerschapsverlof? Of heb ik daar echt te kort voor gewerkt?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Betula,

Ik begrijp dat je hebt gewerkt van 1 september tot 31 oktober. Je wilt nu graag weten of je een zwangerschapsverlof kan krijgen.
    Dit is afhankelijk van jouw vermoedelijke bevallingsdatum. Valt deze datum binnen 10 weken na jouw laatste werkdag? Zo ja, dan heb je recht op het verlof. Zo nee, dan is er geen recht op zwangerschapsverlof.
    Heb je wel recht, dan kun je telefonisch het verlof bij ons aanvragen via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,
    Jeroen
    UWV Webcare Team

3. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Beste Jeroen,
    Bedankt voor het antwoord. Ik heb van 15 sept tm 31 okt gewerkt, en ben 21 nov uitgerekend. Ik heb alleen vanaf feb 2012 geen baan/inkomen meer gehad. Maakt dat niet uit?
    Vr groet, Betula

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Betula,

Dat maakt niet uit. UWV zal de WAZO baseren op het dienstverband dat je had tot 31 oktober.

Jeroen had al uitgelegd dat als je vermoedelijke (of werkelijke) bevallingsdatum binnen 10 weken na einde van je dienstverband ligt je recht hebt op de WAZO.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare

Deel Deze Pagina