Hoeveel uur uitbetaald tijdens verlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Rittjuh, 5 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Momenteel werk ik nog 40 uur per week, maar na mijn verlof wil ik terugkomen voor 32 of 36 uur. Krijg je dan tijdens je verlof uitbetaald voor de 40 uur of worden dat dan 32/36 uur?

Heb dit nog niet echt ergens kunnen vinden.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Tijdens je verlof krijg je uitbetaald voor de 40 uur die je nu op papier staat. Er wordt gekeken naar de periode voorafgaand aan je verlof en niet naar wat je in de toekomst gaat doen.
    Let er overigens wel op dat je dit pas ná je bevallingsverlof laat in gaan...

3. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ja over 40 uur. Dit staat op de site van het uwv erover:

Hoe wordt het dagloon voor een zwangerschapsuitkering (WAZO) berekend?
    Een zwangerschapsuitkering is 100% van het dagloon. Wij berekenen het dagloon op basis van het sv-loon dat uw werknemer verdiende tijdens het dienstverband waarin haar verlof begon. We kijken daarbij naar een periode van 1 jaar, die eindigt op de laatste dag van de voorlaatste maand of 4 weken voorafgaand aan de dag waarop het zwangerschapsverlof begint. Deze periode noemen we de referteperiode.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Idd je gewone salaris. Niet wat er na je verlof komt.
    Hou wel rekening met reiskosten, maaltijdvergoedingen oid want dit krijg je niet uitbetaakd.

5. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties!
    Maaltijdvergoeding heb ik niet en mijn reiskosten schiet ik voor, waarna ik deze kan declareren.

6. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    #6 Klavrtje4, 5 jan 2017
    Laatst bewerkt: 5 jan 2017
    Je krijgt in principe je normale loon. Er geldt bij uwv wel een maximum dagloon van rond de 200€/dag, maar veel werkgevers vullen dat aan tot je normale loon mocht je daarboven zitten. Dat kun je gewoon aan je manager/werkgever vrager hoe dat zit. Toeslagen vervallen wel.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om na je verlof voor de mindere uren onbetaald ouderschapsverlof in te zetten. Dat is eigenlijk wel slimmer dan je contract aan laten passen. Dan blijf je je contracturen officieel op papier houden. Dat is gunstig voor je pensioen (wel ca. tientje pensioenpremie zelf betalen maar dat zou ik je echt aanraden) en mocht je onverhoopt je baan verliezen dan hou je een ww uitkering over alle fulltime contracturen.

Ik ga zelf eerst nog wat overuren inzetten en beslis dan of ik ouderschapsverlof in ga zetten.

Deel Deze Pagina