Inkomsten tijdens verlof (ivm ouderschapsverlof)

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Miekiej88, 21 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee je zet je OV niet stop ivm zwangerschapsverlof, maar je schort het op voor de duur van je verlof. Stopzetten betekent ook echt STOPPEN en daarmee vervalt dan het evt tegoed wat je nog hebt.

Wanneer je na verlof nog in de ziektewet zit, dan betekent dat idd dat je OV gewoon weer gaat lopen.
    De enige reden om je verlof OP te SCHORTEN is zwangerschaps/bevallingsverlof

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Sorry dat ik je topic kaap, maar ik ben door een reorganisatie mijn baan kwijt geraakt. Ik had 32 uur op contract en werkte 24 omdat ik 8 uren ouderschapsverlof opnam. Had ik dan ook mijn ouderschapsverlof moeten opschorten? En ben ik dan de resterende uren nu kwijt? Dat zou echt mooi kl**te zijn..

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Nee helaas ben je je uren kwijt, de enige reden om te kunnen opschorten is Zwangerschapsverlof en dat geldt dus niet bij een reorganisatie.

Wanneer je je OV in termijnen opnam, dan heb je alleen nog die uren over van de termijnen die niet zijn gestart.

4. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Bedankt voor je antwoord hopmarjanneke, ik neem nu het verlof op van de oudste die in mei 8 wordt, 11 mei is de uitgerekende datum dan kan ik het verlof toch stopzetten als mijn zwangerschapsverlof ingaat (eind maart)? Want dat ouderschapsverlof vervalt toch sowieso omdat hij 8 wordt? Daarna wil ik dan die van de nu jongste gaan gebruiken.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja in dat geval zou ik inderdaad je verlof stopzetten.

Deel Deze Pagina