Nee je zet je OV niet stop ivm zwangerschapsverlof, maar je schort het op voor de duur van je verlof. Stopzetten betekent ook echt STOPPEN en daarmee vervalt dan het evt tegoed wat je nog hebt. Wanneer je na verlof nog in de ziektewet zit, dan betekent dat idd dat je OV gewoon weer gaat lopen. De enige reden om je verlof OP te SCHORTEN is zwangerschaps/bevallingsverlof
Sorry dat ik je topic kaap, maar ik ben door een reorganisatie mijn baan kwijt geraakt. Ik had 32 uur op contract en werkte 24 omdat ik 8 uren ouderschapsverlof opnam. Had ik dan ook mijn ouderschapsverlof moeten opschorten? En ben ik dan de resterende uren nu kwijt? Dat zou echt mooi kl**te zijn..
Nee helaas ben je je uren kwijt, de enige reden om te kunnen opschorten is Zwangerschapsverlof en dat geldt dus niet bij een reorganisatie. Wanneer je je OV in termijnen opnam, dan heb je alleen nog die uren over van de termijnen die niet zijn gestart.
Bedankt voor je antwoord hopmarjanneke, ik neem nu het verlof op van de oudste die in mei 8 wordt, 11 mei is de uitgerekende datum dan kan ik het verlof toch stopzetten als mijn zwangerschapsverlof ingaat (eind maart)? Want dat ouderschapsverlof vervalt toch sowieso omdat hij 8 wordt? Daarna wil ik dan die van de nu jongste gaan gebruiken.