voor ons schrikbarend veel. ik werk dan ook niet dus we houden veel minder over. maar is ook zo hoor, je leeft naar wat je hebt. als je vriend vind dat er te weinig geld 'verdwijnt' hou het dan eens een paar maanden bij. En dan ook elke cent. kunnen jullie zien of er veel geld word uitgegeven aan 'onzin'dingen
Ik weet het toevallig omdat ik het 2 maanden terug heb bijgehouden. Omdat ik zag dat het eruit vloog en niet wist waaraan. Ik heb mezelf nu een budget gesteld voor extra's. Ik heb nu een rekening waar ik maandelijk 1500 euro op zet voor extra dingen en een andere rekening voor de vaste lasten, boodschappen, tanken etc. Als die 1500 euro op is, is het gewoon pech zeg maar. Want hoeveel er ook is, op gaat het altijd
Vakantie moet je niet meetellen vind ik. Heerlijk, ben jaloers (weet neit of je het hebt meegekregen maar wij hebben moeten annuleren :x) Heel veel pelzier!
misschien wel handig om een topic te openen om inzicht te krijgen wat je nou uitgeeft. Tips geven dat je toch einde van de maand wat overhoud. Lijkt jullie dat wat? Wij hebben ook een groot bedrag per maand wat we overhouden, maar het is wel op einde van de maand. Dat komt ook omdat wij alleen maar pinnen, elke maand zeggen ik tegenmezelf we gaan het nu anders doen, maar het gebeurd niet.
Tas, schoenen, verzorgingproducten, kleding voor kids of mezelf. Dit gebeurd echt niet dagelijks hoor maar net hoe het loopt. Het kan 3x per week zijn maar ook aan paar weken niet. Verder koop ik net zo gemakkelijk een leuk kindertruitje van 10 dollar, als het maar leuk is Nogmaals voor de duidelijkheid: iedereen leeft naar zijn inkomen dus dit topic geeft geen duidelijke weergave van wat wel veel/weinig is. Ik ben me er ook heel goed van bewust dat er mensen zijn die dit bedrag geeneens per maand hebben maar dat betekent niet dat ik dit niet mag uitgeven per dag. Wij geven ook royaal aan goede doelen.
Wat je hebt besteden en sparen! geniet er maar fijn van! hier blijft er 1100 euro over, ook niet mis. (inclusief vaste lasten) Wij hebben heel vaak teveel gespendeerd, totdat ik met de enveloppen ging werken.elke week een bedrag d'r in, en daarmee rondkomen! Gaat nog steeds goed
Ligt ook wel aan het land waar je woont. Ik weet dat mensen in de Verenigde Staten en Canada wel een heel ander uitgave patroon hebben. Niet allemaal natuurlijk. Maar als je het goed hebt dan kun je ook goed uitgeven daar. Uit eten is bijvoorbeeld normaal en thuis eten niet zo.
Yep idd, thuis (gezond) eten is vaak duurder dan buitenshuis. De levensmiddelen zijn hier wel duurder namelijk.
Wij zijn met zijn twee en hebben dan 1600 euro in een 'slechte' maand te besteden en 2000 in een 'goede' maand. Alle vaste lasten zijn dan al betaald maar de boodschappen, diesel, kado'tjes, kleding enz. gaat hier dan nog van af. Ons budget is 500 euro aan boodschappen (hier hoort ook bij als we keer buiten de deur eten en voer voor 3 honden & 1 kat + kado'tjes als iemand jarig is) en 300 euro diesel per maand! dat vind ik al aardig veel.. En kleding kopen we gewoon als we het nodig hebben en dan ook gewoon bij de h&m of de zara.. Dus in een 'slechte' maand sparen we 800 en in een 'goede' maand 1200. Wij proberen ons hier ook echt aan te houden. Ik spaar liever al dat geld dan dat ik het uitgeef aan onzin!
Wij zijn vlak voor de komst van onze kleine man verhuisd naar ons droomhuis. Helemaal top dat we ons eigen huis nog net op tijd konden verkopen en dit allemaal mocht kunnen. We zijn mede daardoor wel naar een COMPLEET andere niet vergelijkbare financiele situatie gegaan en moeten echt een pas op de plaats maken (soms best wennen om eerlijk te zijn) in vergelijk met de oude situatie. Van ons start-hypotheekje kleine starterswoning zonder kindje met 2 fulltime inkomens (10 jaar lang voor een schijntje ontzettend leuk gewoond), naar een royaal huis, met ruimte voor de toekomst, wat we in ons oude huis absoluut niet hadden, en een kindje erbij. Wij gaan van 1100 Euro sparen in de maand (oude huis zonder kindje) nu terug naar 250/300 Euro sparen in de maand. Er komt hier 3400 per maand binnen. Voor boodschappen hebben wij 600 euro in de maand te besteden. Verder hebben we beide per persoon ongeveer 150 euro per maand voor ons zelf om 'op te maken' aan maakt niet uit (kleding etc) Voor de kleine man wordt 50 Euro per maand gespaard. Rest is allemaal vaste lasten. Dat het soms best wennen is dat je niet meer zomaar 'alles' kunt kopen/doen zonder er al te veel over na te denken is soms lastig. Maar dan nog altijd een luxe probleem! Zolang er gespaard kan worden vinden wij het goed. En gelukkig lukt dat en klagen wij zeker niet. Maar nog even naar de topicstartster toe; Heerlijk dat je zoveel te besteden hebt hoor! Geniet ervan zou ik zeggen. En wil je toch meer sparen dan is mijn advies ook gelijk; STOPPEN met die vieze sigaretten!! sneller kun je het niet verdienen, en is nog beter voor je ook!
1500? wauw dat wil ik ook wel Hier houden wij theoretisch 500,- over waar we boodschappen van moeten halen. We proberen het binnen 60,- te houden per week. das dus 240 per maand ongeveer (excl luiers,hondenvoer en dingen zoals toiletpapier die je 1x in zoveel tijd haalt) dus ruim geschat 300,- per maand aan álle boodschappen(theoretisch) maar eind van de maand komen wel altijd NET uit met een euro of 5 over... hoe we t doen weten we niet. halen geen rare dure dingen. mn man kijkt héél erg naar geld waar het heen gaat, houdt alles bij en zelfs hij snapt het niet. je leeft inderdaad naar wat je heb. maar 1500,-?? wauw! hier trouwens maar 1 inkomen, ik werk niet