inkomsten->uitgaven

Discussion in 'De lounge' started by Ikbenhetmaar, Jan 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,865
    5,136
    113
    Home
    hier ongeveer hetzelfde wij vinden het zelf al aardig veel en het ergste is dat alles ook op is aan het einde van de maand...

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Het is een mooi bedrag om vrij te besteden te hebben, laten we het daar op houden. Maar belangrijker is denk ik dat je kijkt waar je het precies aan uitgeeft. Dan kan je kijken waar je op kan besparen en waar je op WILT besparen ;).

Ik kan bijv makkelijk op de boodschappen besparen, maar daar heb ik gewoon geen zin in. Ik bespaar dan weer liever op 'mooie spulletjes', daar hecht ik minder waarde aan dan aan mn eten. Maar dat zal vast niet voor iedereen zo zijn :D.

3. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    1500 over per maand !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ben jaloers....... mag blij zijn als we gelijk spelen hier aan het einde van de maand en dan gaat er niks naar de spaarrekening toe *zucht*

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

1500 over is echt belachelijk veel geld!
    Mijn man werkt 40 uur en in ploegendienst tot 's nachts en verdient net 1500 p/m!!

Ik zou ook zeeeeeeker meer sparen ipv opbrassen aan dingen waarvan je achteraf denkt " waarom heb ik het ook alweer gekocht?"

5. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Wij hebben nu afgesproken om ieder 450 euro te storten. ML 50 meer zodat ik kan sparen voor kleding voor hem. Totaal is dat dus 950 euro per maand. Daar sparen 200 euro van voor algemene zaken (inrichting of als er dingen stuk gaan) 400 voor de boodschappen en wat er over is dat is nog verdeeld over wat andere posten oa. dus 50 euro voor de kleding van ML. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel anderen te besteden hebben en hoe ze begroten. Van dit geld hoeven niet de maandelijkse lasten af, dat gaat hier uit de maatschap. Voor mijn gevoel is het heel royaal?

Ik hou 'prive' nog 200 over en daar doe ik de verzekering en eigen kleding van. ML is dat gevarieerd omdat er bij ons nooit iets vast binnen komt. Dat blijft in de maatschap, het zit eigenlijk in het grasland waar je naar kijkt (kan je niet van eten helaas:p)

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja het zal er ook aan liggen hoeveel je rijd he.
    ik werk 3 dagen per week en dan in het weekend nemen we mijn auto
    ik rij misschien 1.5 tank op in de maand.
    dus ongeveer 70 euro.

manlief heeft een auto van de zaak dus die tankt daar.

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    eens!
    jeetje zeg!
    bij ons komt er per maand 2100 euro totaal binnen.. (daarvoor werkt man min 40 uur en ik 3 dagen.
    en dan hebben wij ook nog 2 kids in de luiers

ik zou zeker wat meer sparen,maar aan de andere kant heb ik ook zoiets als je al heel goed spaard, waarom zou je het dan niet uitgeven aan leuke dingen enzz.. als het toch KAN

8. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    1500 euro OVER per maand!? :$ Jeetje ik wou dat wij dat hadden!
    Nu zijn wij geen tweeverdieners, mijn vriend is de enige die werkt...
    Maar ik vind 1500 euro per maand heel erg veel hoor, sowieso.
    Dat kan echt veel goedkoper.
    Met mijn vriend zijn salaris houden wij tussen de 600 en 700 euro per maand over als alle vaste lasten betaald zijn, en daar redden wij het prima van, inclusief leuke dingen.
    Als wij 1500 per maand zouden overhouden zou daar minstens 500 euro van naar een spaarrekening gaan hoor.

9. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

1500 euro over wooowww nou als je wat kan missen :p neej geintje,
    ik vind het ook erg veel. ik wou dat ik het had.. maar nou is 1500 euro nog niet eens ons inkomen p.m dus ja.

Ik zou meer sparen.

10. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Even denk over onze kosten.

ik verdien 1600 ( 4 dg)
    vriend 800 (ww)

dus we hebben 2400
    hypotheek 900
    kdv 300 (na belastingteruggaaf)
    verzeker 400
    auto 200
    sparen 100
    dan hebben we 500 euro over om boodschappen en de rest van te doen. En het is altijd op....
    Zal blij zijn als vriendje eindelijk weer eens aan het werk kan (zit al een jaar thuis)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,789
    113
    To wij twee verdieners waren hielden we ook iets van 2000 euro over. We spaarden daar ook veel van.

1500 vind ik voor 2 inkomens niet veel. Gewoon denk ik.
    Wij houden nu met 1 loon zo'n 900 euro over.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,789
    113

Nee vreemd inderdaad.

Met 54000 euro met zijn tweeen krijgt je het al niet meer

13. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Als jij idd zoveel verdient als je hier zegt ,dan zouden jullie ook geen zorgtoeslag krijgen.
    Volgens een anders onderwerp van jou ,krijg je nog een aanzienlijk zorgtoeslag bedrag per maand, dus iets klopt er volgens mij niet van wat je zegt;)

14. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Overigens zou ik er dan voor kiezen om meer geld te sparen. Je weet nooit wat de toekomst brengt...

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,789
    113

Misschien is het anders bij zelfstandigen?

Geen idee. Maar het klinkt wel wat vreemd inderdaad

Jullie krijgen 125 euro per maand voor 2 personen. Dat krijgen wij niet eens. En ik heb niet eens een baan.

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Ik vind dat zeker veel. Wij zijn tweeverdieners en houden dat bij lange na niet over. Ik zou het grotendeels (extra) sparen.

Maar ik ben niet zo van het geld uitgeven als het niet nodig is :p

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    wij krijgen voor zijn 2e het hoogste bedrag aan zorgtoeslag 147 euro
    maar ikw erk niet
    en mijn vriend werkt 32 uur en verdiend net 1000 euro..
    dus zodra hij word aangenomen maandag bij zijn nieuwe baas moet ik het meteen veranderen dan hebben wij ook geen recht meer op zorgtoeslag

18. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Heb ook al de brief ontvangen hoor dat ik alles terug moet betalen ;)

19. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wilde ik net zeggen.. wij krijgen ook minder samen, ik werk niet en mijn man verdient echt een stuk minder als wat er bij hun binnenkomt. Laat ik zeggen dat wij never nooit 1500 kunnen overhouden aan het einde van de maand.

20. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Als je in loondienst bent klopt dit inderdaad, als zelfstandige werkt het wel iets anders, want je kan bijv gerust 50.000 bruto per jaar verdienen maar wel in de - staan qua jaarcijfers.
    Nu is dat laatste niet bij mij aan de orde want ben geen starter meer, maar wou het alleen even als voorbeeld aan geven.

Share This Page