Hallo dames, Ik ben er helemaal klaar mee. Ik ben te zwaar, al een hele tijd. Ik heb niet per se een slecht zelfbeeld en kan best tevreden met mezelf zijn. Maar dit is ook een deel "kop in het zand steken". We zijn recentelijk verhuisd en hebben nu een grote kledingkast met een enorme spiegeldeur. Van de week stond ik na het douchen voor die spiegel, en toen kwam het toch wel even goed binnen. Ik ben ECHT te zwaar, en er moet NU echt wat aan gebeuren. Geen excuses meer! Ik wil voor de spiegel kunnen staan en ook daadwerkelijk tevreden zijn! Ik ben het zat om ontzettende moeite te moeten doen om een goed passende broek te vinden, shirtjes moeten zoeken die niet knellen bij mijn armen en tegelijkertijd mijn buik verbergen en ik wil deze zomer toch eindelijk echt een keer in bikini zonder mezelf te schamen. Op internet lees je de meest geweldigste tips om af te vallen, de beste eetschema's en allerlei andere informatie om een fantastisch lichaam te krijgen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil daarom aan de slag gaan met een personal trainer. Iemand die mij exact kan vertellen wat en hoeveel ik moet eten en hoe ik het beste kan sporten. Ik ben me er van bewust dat een personal trainer best duur is. Mijn idee was daarom dus ook om een paar maanden 1 keer per week te sporten met hem/haar. Op deze manier kan een personal trainer me op de goede weg helpen. De andere 2 keer in de week wil ik het op eigen houtje doen. Hebben jullie ervaring met een personal trainer? Hoe is het bevallen en hoeveel waren jullie kwijt?
Ik heb een personal trainer gehad en ga er na de zwangerschap weer mee verder om weer een begin te maken. Mijn ervaring is goed, vooral om een begin te maken is het zeker een aanrader! Je moet vaak een eetschema bijhouden en er worden doelen opgesteld. Na aanleiding daarvan ga je aan de slag.
Ok, misschien hele suffe tip, maar ik vind Curves erg fijn. Curves is een circuit training met cardio en gewichtgebeuren (is daar een goed woord voor? Vast, maar ik kom er niet op ). Er staat ook altijd een trainer bij die je motiveert en helpt. Is dus niet echt 1 op 1 omdat er ook andere vrouwen (het is alleen voor vrouwen en er komen alle maten vrouwen) zijn, maar het is dus wel echt met begeleiding. Je kunt het sportgedeelte ook combineren met een dieetgedeelte en om de zo veel weken wordt je doorgemeten. Hoe het dieetgedeelte is weet ik niet, want ik doe alleen het sporten. Wat ik er fijn aan vind is dat het niet een lange training is (je bent ongeveer een half uur per keer bezig, maar dat is wel een intensief half uur), het is gezellig (ik ga meestal met een vriendin, maar als ik alleen ga voel ik me niet heel alleen daar) en het is leuk. Ze adviseren om 3 keer in de week te gaan, maar je mag ook meer of minder afhankelijk van je doelstelling en je mogelijkheden. Ik doe het overigens ook via bedrijfsfitness, misschien heb jij ook zoiets? Dan kun je met korting sporten via je werkgever.
ik ga 1x per week sporten (krachttraining/conditie opbouwen) en heb een soort van personal trainer. Ik heb een abonnement voor kleine groepjes (max.8 pers. per les) maar op het tijdstip dat ik train, ben ik meestal alleen en heb dus een soort van personal trainer Ik betaal 30 euro per maand hiervoor. Ik vind een personal trainer beter voor mij dan gewoon in de sportschool te gaan trainen. Nu wordt ik echt gepusht om door te gaan, in de sportschool zou ik al snel even een adem/rust pauze nemen.