Even jullie hulp nodig (diarree vraagje)

Discussie in 'De lounge' gestart door fopspeentje, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    Hoi dames,

Sinds donderdagavond heb ik ontzettend last van diarree, echt waterig ook. Telkens krampen in m'n buik, en zodra die krampen erger worden moet ik naar de wc, waar vervolgens drie druppels diarree uitkomt. (sorry!) vannacht geen oog dicht gedaan, omdat ik elk half uur weer naar de wc kon voor drie druppels.
    Nu heb ik er ook nog migraine bij gekregen, en ik weet even niet meer wat te doen. M'n kop barst zowat uit elkaar, ik ben moe, en ik heb een leeg gevoel en buikpijn, maar ben ook een beetje misselijk en durf daarom niet goed te eten,

Heeft er iemand tips waardoor ik vannacht hopelijk wat beter slaap en dit morgen voor een deel voorbij is?!

2. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik heb het vorige week ook gehad en ik voelde me ook misselijk en slap maar ja ik heb toch maar wat gegeten s avonds en de misselijkheid ging wel beter dus ik zou wat lichts eten vanavond!

Cola zonder prik en zoute chips zijn trouwens erg goed tegen diarree

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Bananen eten helpt misschien al? En proberen eten ook, brood of dergelijk? Volkoren cracker of iets, om het wat "vaster" te maken?

4. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    Cola zonder prik heb ik hier indd al staan.
    Zoute chips heb ik niet in huis..

Vanavond groentesoep, zou dat goed gaan?

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wel eten juist dat moet de diaree stoppen en vooral drinken. idd cola, prik eruit halen. (laten staan of schepje suiker en roeren)
    beschuitje. misselijkheid kan heel goed zijn van dat je juist niet zoveel eet.

6. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    Heb al een banaan op, niet echt het idee dat het helpt..

7. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    zowiezo extreem veel drinken. Beschuitje oid eten voor je maag.
    Of een licht kippensoepje nemen. Meer kan ik niet bedenken.
    Hopen dat het snel overgaat!

8. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik heb 24uur aan de diaree remmers gezeten, het werkte ook nog eens heel snel. Ik was zo slap van de diaree ik kon niet meer. Toen ben ik diareee remmers gaan slikken, binnen een uur was het al gestopt ben toen nog 1x na de wc geweest en daarna niet meer. Heb toen 24uur afgemaakt en daarna was ik er vanaf. Was blij toen want het was echt geen pretje...

9. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    Welke diarreeremmers had je?

10. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    mss voor het slapengaan een diarreeremmer nemen overdag mss zo min mogelijk want "virus" of "bacterie" zal er toch uit moeten.

Volgens mij heerst het ook ik hoor het de laatste week zoo vaak

beterschap

11. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Heb je ORS in huis?
    Had laatst hele erge diarree en heb toen contact gehad met de huisarts.
    Moest toen elke 2 uur 1 zakje ORS nemen tot ik geen aandrang meer had en geen diarree.
    Na 2 zakjes al stukke beter en toen nog een 3e zakje en toen was het over.
    Daarbij kan het geen kwaad (zo is het mij verteld) omdat ORS niets anders is dan suiker en zout water, lichaams eigen dus.

Heel veel sterkte, is niet leuk dit!

12. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Imodium werkte bij mij goed.

13. me83

me83 Niet meer actief

veel bananen eten,volkoren brood, cola of kinderchampagne drinken en soep/bouillon om je zouten aan te vullen..

en vooral... relax! lekker met een filmpje op de bank en laat je verwennen meid! beterschap!!

14. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Eigen merk van de etos....

15. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    Dankje meiden! Heb geen ORS in huis, en er is nu ook niks open hier om iets te halen, dus dat moet morgen ochtend gebeuren.
    Waar ik me het meest aan irriteer is dat ik een steek in m'n buik krijg en daardoor ga ik dan naar de wc, maar vervolgens komt er niks! Het put je gewoon helemaal uit..

16. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Dat zou ik dus juist niet doen! Volkoren brood stimuleerd je darmen alleen maar en dat is het laatste wat je nu wil!

17. me83

me83 Niet meer actief

dat krijgen de clienten bij ons ook(ouderenzorg) en werkt bij hun prima.. het valt wel zwaar op de maag bij die oudjes maar vaak de volgende dag al waren ze er vanaf! de vezels heb je juist nodig om er een ''vaste'' onlasting van te maken ipv aan de dunne te zijn

18. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Wit brood moet je toch juist eten als je diarree heb dat kan stoppend werken net zoals banaan?

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wat naar voor je!

Iig geval veel drinken, proberen zoveel mogelijk je lijf te helpen om de bacterieen kwijt te raken. Ik zou niet zo snel naar diarree-remmers grijpen, je lijf maakt niet voor niks diarree.

Gember (thee, capsules, vers, maakt niet uit) helpt tegen misselijkheid. Ik rasp meestal wat verse gember voor in de (kamille)thee. Banaan verstopt, maar aangezien je ook pijnlijke steken hebt is het volgens mij belangrijk om zo snel mogelijk je darmen schoon te krijgen (en juist niet te verstoppen).

Pas op met vet eten (zwaar op de maag, kan het erger maken). Bouillon, ORS, enz. zijn prima om je zouten op peil te houden, anders kan je je heel slap gaan voelen. Maak je geen zorgen als je weinig eten binnenhoudt, je kan even zonder. Vocht is een ander verhaal, dus probeer zoveel mogelijk te drinken.

Pas op met irriterend voedsel als cola, kruiden, koffie/zwarte thee/ etc.

Je mag wel pijnstillers nemen voor de hoofdpijn of steken.

Sterkte meid!

20. Imodium is idd geweldig! (Als het heel heftig is kan je een tweede nemen) als je het niet uit wilt zieken kan je die halen bij de nachtapotheek. En misschien een hele rare hoor, maar je kan natuurlijk ook een luier indoen:) (Lukt mij trouwens niet, ik blijf op en neer rennen, maar ik heb wel gehoord dat mensen het wel doen en het werkt...)

Deel Deze Pagina