Vaarwel zorgeloze zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Leenislief, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Even m'n ei kwijt.
    Ik voelde me zo goed! De hele zwangerschap al. Weinig kwaaltjes, niet onzeker en voel sinds bijna 3 weken duidelijk m'n kindje.
    Gisteren 20 weken echo. Je houdt er rekening mee dat er iets niet goed kan zijn, maar het percentage gezonde kindjes is best groot dus je gaat ervan uit dat het wel goed zit.
    Alles zag er goed uit. Groei precies op schema, kloppend hartje met kamertjes en boezempjes, alles erop en eraan. Maar toen kwam ze bij de longen. Er zat iets in de rechterlong wat er niet hoorde te zitten. Ze durfde er niet echt uitspraak over te doen en verwees me door naar de gyn. Vanmorgen daar uitgebreide echo gehad. Ons kindje heeft CCAM in de rechterlong. Dit wil zeggen dat de longblaasjes zich niet goed ontwikkelen waardoor cystes (vochtblaasjes) ontstaan. Hierdoor is de long ook vergroot en duwt het hartje iets aan de kant.
    Ze kunnen nog niet zeggen wat voor gevolgen dit heeft. Het hangt ervan af hoe het zich ontwikkelt. In de meeste gevallen wordt het minder, maar het is ook mogelijk dat het erger wordt. Ik moet nu elke week naar het ziekenhuis voor een echo. We moeten dus afwachten en kunnen verder niks doen.

We zijn er enorm van geschrokken en ook wel verdrietig.
    Zo'n fijne zwangerschap en nu ineens wordt het gras onder onze voeten weggemaaid. Ik weet wel dat ik er niks aan kan doen, maar toch voelt het een beetje alsof ik nu al faal als moeder.
    We hopen maar dat het goed komt. Worden spannende tijden.

2. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Poe heftig nieuws....
    En tuurlijk reken je daar niet op :(

Wil jullie veel sterkte wensen en duim hard mee dat het sterk gaat verminderen.
    Je kunt er nu zo weinig aan doen...lijkt me zo frustrerend!

Knuffel....

3. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    pfff das even niet leuk nieuws:(... hopen dat het inderdaad het zich wel goed gaat ontwikkelen en het kindje er niets aan over houdt!!..heel veel sterkte ermee!

4. marie78

marie78 Niet meer actief

Dat is schrikken. Ik ken iemand waarbij tijdens de echo het kindje dat ook had. Eind van de zwangerschap was het bijna weg. Gaat prima met dat kindje. Hopelijk verloopt het bij jullie ook zo positief.

5. Jade86

Jade86 Bekend lid

So, da's schrikken! Gelukkig wordt je nu wel goed in de gaten gehouden door middel van die echo elke week. Ik wil jullie veel sterkte en positiviteit wensen!

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Oeh, sterkte daarmee! Erg vervelend nieuws om te horen :( Het voordeel is wel dat je nu iedere week naar je kindje kunt koekeloeren!

7. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Jakkes, dat is schrikken! :( hopelijk verdwijnt het in de loop van de zwangerschap. Heel veel succes en hou je taai. Blijf positief!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gelezen en wil even veel sterkte wensen zeg, heftig!! Spannende weken, vooral als ze nog nergens een uitspraak over kunnen doen!

9. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    heee bah bah bah!!!
    ik hoop heel hard met jullie mee dat alles goed loopt ....
    ik begrijp de schrik, krijg al kippevel over mn rug bij het idee...

*knuffell!!!*

10. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de lieve reacties.
    Ik zal uiteraard hier ook posten zodra we meer weten.

@marie78: Fijn om te horen dat het goed gaat met dat kindje. Dat geeft me toch een beetje goede hoop.

11. tulip

tulip Niet meer actief

Jeetje meid wat rot. Ik hoop dat alles mee blijkt te vallen voor jullie.

12. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Oh bah :( Natuurlijk verwacht je dit niet. Hopelijk wordt het minder gedurende de zwangerschap....sterkte!!

13. fanny1980

fanny1980 Actief lid

20 jan 2009
    230
    0
    0
    Ik begrijp precies hoe je je voelt!!
    Bij de 20 weken echo van ons zoontje kregen we te horen dat er iets niet goed was met een van zijn niertjes. We zijn vanaf dat moment doorverwezen naar het AMC in Amsterdam en we bleven bij iedere echo toch in onzekerheid. Ik heb op internet in die tijd ontzettend veel gelezen over de aandoening en in de meese gevallen loste het zich tijdens de zwangerschap weer op. Maar al snel bleek uit de echo's dat dit bij ons niet het geval was. Na de geboorte van ons zoontje mochten we toen hij een week oud was met hem naar het ziekenhuis om zijn nier te onderzoeken en na veel verschillende onderzoeken bleek dat zijn slechte niertje helemaal was afgestorven.. Gelukkig nam zijn goede nier de hele nierfunctie over en nu bijna twee jaar later is het een heel gezond jongetje met een nier.
    Een nier is natuurlijk geen long, maar wat ik je wil meegeven is, dat ik uit deze ervaring heb geleerd dat je moet vertrouwen op de kracht van je kind, probeer je niet te druk te maken ( al is dat soms moeilijk) en blijf genieten van je zwangerschap en uitkijken naar jullie prachtige mooie kindje, want dat is het enige dat telt!

Fanny

14. paparo

paparo Lid

8 jan 2012
    61
    0
    0
    Heel veel sterkte en blijf inderdaad geloven in een goede afloop.... ook al is dat af en toe heel moeilijk.....

15. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jeetje meid, dat is schrikken! Ik hoop op een goede afloop. Heel veel sterkte!!

16. witje

witje Lid

16 jul 2008
    74
    0
    0
    Dat is schrikken, ik snap je laatste zin ook helemaal dat je het idee hebt dat je nu al faalt als moeder.
    Ook wij hadden bij de 20 weken echo ander nieuws gekregen dan dat je verwacht. Ik had alleen niet daarvoor al een zorgeloze zwangerschap en dat werd nu nog vervelender. Bij ons ging het om softmarkers die konden duiden op syndroom van down, taaislijmziekte of een darmafwijking. Achteraf blijkt dit het allemaal niet te zijn, maar inderdaad het hele zorgeloze is weg.
    Maar een slechte moeder ben je niet! Juist doordat je gevoelens nu al zo sterk zijn, ben je juist een supermoeder to be!
    Lieve meid, probeer ondanks alles toch te genieten van de mooie momenten die een zwangerschap ook met zich meebrengt. Niet alleen te veel zorgen te maken. Ik hoop voor jullie uiteraard dat het zich ook gaat oplossen!
    dikke x

17. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    wil jullie sterkte wensen! Hopelijk word in de loop van je zwangerschap minder!

18. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een naar en vervelend nieuws meid! Hoop dat het allemaal goed komt en dat je toch nog een beetje kunt genieten van je zwangerschap.

19. Dana

Dana Niet meer actief

jeetje dat is inderdaad schrikken zeg, heel veel sterkte, ik kan me je verdriet goed voorstellen, hopelijk trekt het bij. gelukkig goed onder controle nu.

20. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Ah jeetje wat vervelend :(

Gewoon proberen positief te blijven, stress is ook niet goed voor de kleine!
    En bekijk het maar als iets leuks dat je elke week naar je babytje mag kijken!

Veel sterkte meid!

Deel Deze Pagina