Inlegluiers?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamaMarije, Oct 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi mama's!

Ik heb een vervelend probleem. Mijn zoontje slaapt per nacht ongeveer 14 uur (dat is niet het probleem, uiteraard :D) van 19.00 tot 09.00. Hij eet en drinkt heel veel en daardoor is hij elke ochtend drijfnat. Hij slaapt op zijn buik en zijn luier weegt bijna een kilo 's ochtends. Ik moet dus elke ochtend zijn slaapzak en bed compleet verschonen. Zijn slaap wordt hierdoor ook deels verstoord, hij sliep voorheen wel 15u achter elkaar.

Ik gebruik momenteel Pampers baby dry mt. 5. Hij is ongeveer 11 kilo. Ik heb Pampers Active fit mt. 4+ ook staan, maar daarmee was het nog erger. Die was gewoon echt te klein qua absorbtie.

Nu vraag ik me af, heeft het zin om er een inlegluier in te leggen? Die de mama's met katoenen luiers ook gebruiken? En zo ja, waar kan ik die kopen? Of heeft er iemand andere tips?
    Tussendoor verschonen is geen optie, omdat hij dat associeert met eruit en wakker zijn. Dan wil hij echt niet meer gaan slapen.

Alvast bedankt!

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier katoenen luiers. :D
    Ik denk dat het zin heeft maar ik weet niet of je de papieren inleggers bedoelt of echt stoffen. De papieren zullen weinig zin hebben omdat ze echt dienen om stoelgang op te vangen.
    Via bijvoorbeeld deze site kan je katoenen inleggers bestellen: Ekobebe.nl - Katoenen Luiers - Inlegdoekjes - Heilwolle - Zijden Inleggers - Hydrofiele Doeken

Maar als je op google 'bamboe inleggers' intypt, kan je wel meerdere sites vinden en een beetje prijs vergelijken. In het begin zal je een beetje moeten zoeken of je 1 of 2 inleggers nodig hebt.
    Ik zou ook kiezen voor inleggers in bamboe aangezien dit het meest absorberende materiaal is! Nadeel is dat het vrij traag droogt (als je het niet in de droger droogt; in de droger kan de opnamecapaciteit iets verminderen).

Groetjes!

3. Elke1984

Wat ik me nu bedenk: misschien kan je eens proberen met een hydrofielluier. Je vouwt hem op en legt er zo één (of 2) in de pamper. Misschien lukt het daar al wel mee en anders is het een beetje een tussenoplossing tot je de inleggers hebt.

4. MamaMarije

Hihi, papieren of stoffen inleggers, ik wist niet eens dat er verschil was, hahaha, kun je nagaan hoeveel ik ervan weet :)

Super bedankt voor je antwoord! Zal idd eens beginnen met een hydrofiel o.i.d, maar die moet ik dan misschien in tweeën knippen, of niet? Ze lijken me anders zo groot! of ligt dat aan mij?

en ik ga zeker op de site kijken!

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    En een hydrofielluier plus strikslip (heet dat nog zo?) óver de gewone luier heen? Scheelt een hoop beddengoed en pyjama wassen denk ik..

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    waarom gebruik je niet pampers 5+?

wat een zeeeegen heb je toch!!!14 uur slapen...hier echt geen sprake van!!!

7. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ze bedoelt hyrofiele luier over zijn pamper en daarboven een plastiek waterdicht broekje denk ik.

8. MamaMarije

Pampers 5+ lijkt me dan eigenlijk weer te groot of niet? Omdat hij pas nét binnen de gewichtsgrens voor 5 past...

Lees hier in ieder geval een aantal handige tips die ik maar eens ga proberen! Die strikslips, kun je die gewoon bij de HEMA ofzo kopen? Of moet dat ook online?

En idd, 14uur slapen is heeeeerlijk, daar hoor je me ook echt niet over! Zeker nu ik zelf weer zwanger ben is het ideaal!

9. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    hema had het wel volgens mij. t hoor bij de spullen van wasbare luiers. dus zo kun je ook op internet zoeken.

gewichtgrenzen zijn niet zo bepalend vind ik bij pampers. we gebruiken 5+ en soms zelfs 6(tegen luieruitslag) sinds hij rond 11kg is.
    en gefeliciteerd met je zwangerschap. hoop je weer zo een makkelijk slapende baby krijgt.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,096
    3,879
    113
    Je zou bamboe-inleggers kunnen proberen, maar die voelen wel nat aan. Of bamboe met een stukje fleece er overheen.
    Bij de Emté verkopen ze wegwerpinlegluiers, liggen helemaal onderop bij het luierschap, ze zijn van het merk Europrofit als ik me goed herinner.

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    niet helemaal in jouw straatje maar toen mn zoon een periode enorme sluitluiers had deed ik er ee kraamverband in... absorbeerde super en scheelde me heel wat verschoon en dochepartijtjes want ik kwam echt niet meer het huis uit zo erg was het met de spuitluiers.

12. Elke1984

Neenee, ik bedoelde niet de hydrofiel errond. Gewoon opvouwen zodat hij IN de luier past en dus een dik pakketje vormt en mee kan absorberen. Aangezien je al hydrofielen in huis hebt (veronderstel ik), is dit de goedkoopste oplossing en misschien is het al voldoende. Als dit niet werkt, zou ik bamboe inleggers gebruiken.

13. MamaMarije

Oke dan, ik ga ermee aan de slag! Bedankt voor de tips iedereen!!

14. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    hyrofiel in de luier zou wel nat aanvoelen denk ik. ik was zelf van plan om het over de luier te doen en n plastiek broekje op om slaapzak en bed te beschermen. maar nu sinds 2 weken hebben we ineens geen last meer van.

15. Elke1984

Maar voelt zo'n natte pamper dan niet nat aan?

16. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Ik denk idd dat een natte pamper, wel nat aanvoelt. Maar zolang haar zoontje er niet wakker van wordt en zijn billen er niet kapot van gaan, kan dát geen kwaad lijkt me?

17. MamaMarije

Ja een natte pamper voelt op zich ook wel nat, alleen niet zo drijfnat denk ik als een natte hydrofiel... en idd, een natte luier wordt Lucas niet wakker van, pas als zijn pyjama, slaapzak etc. nat worden, arm kereltje!

Gisteren vergeten om iets in de luier te leggen, maar vandaag was ie dan weer droog! Pff, snap er niet zoveel van! Vanavond maar eens maatregelen treffen!

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat je ook kan doen is een maandverband in de luier plakken en dan de goedkoopste die ze hebben zonder plastic oid.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

een hidrofiel zou ik niet doen want dat kan gaan schuren al het nat is

20. MamaMarije

zat zelf ook al te denken aan de helft van een kraamverband, om daar maar eens mee te beginnen, dat heb ik toch in huis!

Dat een hydrofiel schuurt klinkt idd ook wel weer logisch!

Share This Page