Hoe de stad in? 2 en een half jaar..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Minny, Oct 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Hallo,

Ik heb een kindje van ruim 2 en een kindje van 6 maanden. Wij hebben destijds als duowagen gekozen voor een 2 persoons fietskar, zodat ik de kinderen op de fiets naar de creche kan brengen. Ideaal vind ik dat, want met de auto is zo omslachtig.
    Maar nu wil ik eigenlijk ook wel een keer de stad in wandelen met ze, maar met zo'n grote wagen is het bijna niet te doen. Heel veel winkels kun je dan niet in en de supermarkt ook niet.

Hoe doen jullie dit met kids van deze leeftijd? Kies je dan voor een tandem wagen of kan de oudste op een stepje aan de wandelwagen mee? Ze loopt kleine stukjes wel netjes mee en dan kan ze ook best al veel volhouden. Maar helemaal de stad in weet ik dus niet.

Graag advies, want altijd binnen zitten vind ik ook niet zo leuk meer..

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Hoi,
    Ik denk ff met je mee.. Heb je je jongste (nog) wel eens in een draagdoek of -zak? Misschien kun je dan je oudste in de buggy doen (heb je een buggy?) en je jongste in de draagdoek of -zak?
    Anders met fietskar en fiets naar de stad en fietskar aan de fiets laten zitten (wel bewaakt stallen uiteraard) en dan je jongste in de buggy? Of kan je jongste nog niet in de buggy?
    Er zijn ook buggypods te koop, dan kan je oudste náást de wagen van je jongste zitten, maar das juist weer niet handig misschien want dan loop je alsnog met een breed ding.
    En anders gewoon een keer proberen hoe ver/hoe lang je oudste het volhoudt in de stad? Mijn dochtertje is 15 maanden en als we op de fiets naar de stad gaan, loopt ze daar ook gewoon. Alleen als ik echt lang blijf/veel ga lopen neem ik de buggy mee.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Op de fiets de stad in is een optie, maar de jongste is bijna 7 maanden en die kan nog niet in een gewone buggy. Hij zit net in het zitgedeelte van de wandelwagen. En een draagzak lijkt me erg zwaar. Dan heb ik mijn handen ook niet echt vrij en ik denk ook niet dat hij het leuk vindt...

Of heb je speciale voor die leeftijd? Want ik ken eigenlijk alleen die voor hele kleine baby's waarbij de baby met het gezichtje naar de moeder kijkt.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij doen 't altijd verschillend:
    - Milan zelf lopen en Isabelle in de kinderwagen/draagdoek
    - Milan in de buggy, Isabelle in de draagdoek
    - Isabelle in de kinderwagen en Milan op 't meerijdplankje/zelf stukjes lopen.

Ligt er een beetje aan hoe lang we gaan en met welk doel. Als ik bijv. voor mezelf kleren ga kopen is een draagdoek niet zo handig, en als we de hele dag gaan, is helemaal zelf lopen weer niet handig.

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb zelf een babybjörn (jaja, ik wéét dat dat geen 'ergonomisch verantwoorde drager' is..) en daar heb ik dochter heel lang in gedragen. Eigenlijk totdat ze kon lopen, als het nodig was. Vond het niet heel zwaar, maar mijn dochter is dan ook vrij licht. Dochter keek overigens vooruit sinds ze zelf haar hoofdje goed recht kon houden.
    Waarom kan je jongste nog niet in de buggy? Als je een meerstandenbuggy hebt en er evt. lekker een voetenzak in doet met dit weer, kan dat toch best voor een keertje? In de meeste meerstandenbuggy's mag je kindje vanaf zes maanden.

6. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zou denk ik voor een meerijdplankje gaan, ze vinden het spannend en het is voor jou ook niet zo'n gezeul. Bij sommige wagens kan er zelfs een zadeltje achter i.p.v. een plankje waarop ze kunnen zitten.

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik zou ook de kleinste dragen en je oudste in de buggy.

Megan zit nu nog regelmatig in de BabyBjorn en vind het prachtig.
    Zeker met de hond uitlaten is het erg praktisch :D
    En toen ze 6mnd was toen viel ze ook nog wel eens in slaap :)
    Alleen als je kleding wil passen dan heb je een klein probleempje...

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Je zou zo'n meerijdplankje kunnen proberen, je hebt ze ook met een zitje.
    Voor mijn dochter is dat geen optie, die heeft dat na 3 sec wel gezien en gaat alsnog haar eigen gang.
    Ik doe haar dus in de buggy en de kleine draag ik in de babybjorn.

Share This Page