Wat we net nou meemaken!

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 29 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zo we zagen net een voorval gebeuren en ben daarvan echt verbaast hoe de vader reageerde. Op dat moment niks gezegt maar nu denk ik, had ik maar me mond open gedaan.

We waren bij de plaatselijke supermarkt en komt daar stelletje aan met 2 kinderen op de fiets. Vader eigen fiets, moeder met de 2 kinderen. Moeder is bezig met de kinderen er af halen en ze liet perongeluk de jongste vallen ( jaar of 3 maar klein en zat voorop) kind huilen, moeder geschrokken. Ik dacht nog, agg die zou zich wel schuldig voelen en kan iedereen gebeuren. Precies toen ik dat dacht komt vader van de kinderen op der af, slaat moeder kei hard op der gezicht met vuist en roept dat ze geen goede moeder is, lompe k.. Etc. Hij loopt boos weg met de kinderen

Echt waar ben nog geschrokken.
    Hoe zouden jullie handelen?
    Ben nog naar de vrouw gelopen hoe het ging, haar reactie. Ja heb het verdient want was ook echt lomp. Na mijn idee gebeurd het dus vaker.

Moest ff van me afschrijven. Dit soort dingen kan toch iedereen gebeuren

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat sneu zeg, arme vrouw. Die zal geen hoge dunk van zichzelf hebben. Als mijn man dat had gezien, had die vent zeker weten een pak rammel gekregen.

3. Truusdemier1981

Truusdemier1981 Actief lid

16 mei 2015
    295
    0
    16
    Vrouw
    Ter Apel
    Jeetje, arme vrouw. Ik zou hier ook behoorlijk van schrikken. Wat een zak hooi zeg, die vader. Triest hoor, dat dat zo moet.

4. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Natuurlijk het is niet handig maar het kan inderdaad iedereen gebeuren, vreselijk lijkt het mij dat dit zo moet gebeuren en ook voor die vrouw en dan zo bij de supermarkt waar je kindjes bij zijn maakt het nog erger maar denk dat het wat het nog erger maakt is dat je nu wel weet dat het thuis waarschijnlijk ook gebeurd, pff ik zou er denk ik mee in mijn hoofd blijven zitten heel naar.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Jeetje, en dat voor de ogen van de kinderen ook nog! Die groeien dus op met het idee dat het normaal is om iemand een knal te verkopen als iets verkeerd gaat!

:$

Arme vrouw ook....Dit zal vast niet de eerste keer zijn. Maar ik hoop dat ze nog een keer bij zinnen komt en zich realiseert dat dit voor haar niet goed is, maar ook zeker niet voor haar kinderen.

Goed van je overigens dat je je even om die vrouw bekommerd hebt.

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    :$:$ jeeeetje. Dat is wel heftig zeg.. en beloofd niet echt veel goeds voor de situatie bij hen thuis..

7. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Jeetje! Dat is echt niet normaal. En zoals je het beschrijft zal dit ook vast niet de eerste keer zijn dat die vent dat doet. Echt belachelijk

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Nee, ik had mijn mond open getrokken en gevraagd of hij wel helemaal goed bij zijn hoofd is om zijn vrouw te slaan. Dat je in een schrik reactie even heel boos wordt, kan ik me echt wel voorstellen, maar het is geen excuus om je vrouw te slaan.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En ze praat het nog goed ook... :(

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Verschrikkelijk. Voor die vrouw maar zeer zeker ook voor de kinderen. ☹️😪 Ik zou ook met die arme vrouw gesproken hebben en geprobeerd hebben hun adres te achterhalen en dan wellicht toch het AMK en/of wijkagent bellen voor advies.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.887
    5.142
    113
    Verschrikkelijk.. Arme vrouw en arme kinderen. Lijkt inderdaad alsof het vaker gebeurd.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Jeetje wat ene hufter zeg! Die moet echt de verkeerde tegenkomen.

Die vrouw weet gewoon niet beter meer. Die ziet het als gewoon. En de kinderen zijn getuige

13. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Allemachtig zeg!! ik denk dat ik ook verbouwereerd had staan kijken. Die vent aanspreken is trouwens wel een risico, als hij zijn eigen vrouw slaat, wie weet wat hij doet met een ander....Wat vreselijk voor die vrouw zeg, was er dan helemaal niemand die iets heeft gedaan???

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik was tussen die vrouw met haar kinderen en haar man ingaan staan, had evt nog een aantal andere omstanders om hulp gevraagd en had direct 112 gebeld!!!

Als het een kind was geweest had je dan ook niets gedaan?

15. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Ik denk als het voor je ogen gebeurt ook even niet weet tereageren. En zelf het risico lopen bij die vent dat je ook een mep krijgt. En dat de vrluw het vlor hem op neemt is ook uit angst bang voor haar man. Misschien kom je de vrouw nog een tegen bij de super en dan een gesprek aangaan.

16. McDsee

McDsee Niet meer actief

Je kan altijd melding maken bij de gemeente. Je kan het gezin omschrijven en wellicht is die man al bekend en kunnen ze wat meer druk opvoeren voor meer veiligheid voor de kinderen.

17. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dat is inderdaad heftig!
    Ik vind het goed dat je op de vrouw af bent gestapt. Zo van een afstandje zou ik aanraden zo iemand altijd door te verwijzen naar een steunpunt huiselijk geweld, en op het hart te drukken dat dit echt niet verdiend of normaal is. Want dat schort er nogal eens aan, wat ook blijkt uit de reactie van deze dame.
    De man aanspreken zou ik ook een risico vinden. Hij is schijnbaar gewelddadig genoeg om de moeder van zijn kinderen te slaan. Zeker met een kleine in mijn buik wil ik liever geen risico lopen (al ben ik voldoende onderlegd in martiale kunsten om er waarschijnlijk goed af te komen). Mijn man had hem direct staande gehouden (goedschiks of kwaadschiks) en de politie ingeschakeld. Dat is ook volledig rechtmatig, maar je moet er natuurlijk wel toe in staat zijn.

18. en je eigen veiligheid??

wel super triest:(
    heel erg voor die vrouw en kindjes

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik had mijn eigen kinderen bij dus nee heb me er niet in gemengt. pas toen hij weg was de vrouw aangesproken. Ze is alleen weg gefietst

20. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dat is minder belangrijk dan die kinderen!

Deel Deze Pagina