Bevallen met yogabal

Discussion in 'De bevalling' started by kristie, Jun 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kristie

kristie Lid

Jan 10, 2008
    7
    0
    0
    hallo,

bij zwangerschapsyoga raden ze aan om een "skippy bal" aan te schaffen. dat schijnt heel fijn te kunnen zijn om op te zitten met bekkenklachten en om weeen op op te vangen.

weet iemand waar ik deze kan kopen (in amsterdam)? en welke grootte je aan moet schaffen?

groetjes!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Volgens mij heb ik 'm bij de Kruidvat gekocht, de grootte weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar die was in ieder geval goed. Hij moet in ieder geval niet te laag zijn, ik had 'm eerst bij de Hema gekocht, maar die was dus te klein.

Maar goed, ik heb er 1 minuut op gezeten :D, ik vond het helemaal niets, veel te onstabiel.

3. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat had ik ergens gelezen in een van die boekjes die je bij de blije doos krijgt.
    En ik heb een fitness bal (tenminste zo noemde ze het in de sport winkel toen) en vraag me nu af of een fitness en een yoga bal een en dezelfde zijn?

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb tijdens mijn weeën ook op een skippybal gezeten en ik vond het HEEEEEERLIJK! Zo kon ik tenminste zitten en draaiende bewegingen met mijn heupen maken tegelijkertijd. Ik had alleen rugweeën en ik moest bewegen als ik een wee had, anders hield ik het niet vol!

Ik denk dat de grootte van de skippybal ook een beetje afhangt van je eigen lengte. Het is wel zo fijn als je fatsoenlijk met je voeten op de grond kunt komen.

5. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik heb zw-gym gehad met zo'n bal...leuk dat het je wel wat lijkt maar is ook wel handig om te weten hoe je met de bal kan omgaan tijdens je weeen. Tis niet alleen maar zitten. Je man kan ook prima achter je zitten op een stoel en zo je rug masseren/tegendruk geven. Lijk onstabiel maar daarmee omgaan leer je dus op de cursus ;)

Ik heb hem gekocht op de cursus..dus weet het verder niet.
    Alleen ze hebben ze idd in verschillende maten...je lichaams lengte is afhankelijk van je bal maat.

Als je er op zit moet je boven been iets schuin naar beneden lopen..je heup dus NIET lager dan je knie.

ff gegoogled... www.voshealthshop.nl (goede prijs!)

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Lijkt me 10 keer niets als ik eerlijk moet zijn. Op zo een bal en zo wankel. Liever niet.

7. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ach, je zou er eens op een moeten gaan zitten....dan merk je dat het niet wankel is en je bekkendodem beter kan onstspannen omdat er geen kracht op staat...hoe ontspannender...des te sneller vorderd de ontsluiting

8. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Bij rug klachten worden deze ballen ook aangeraden omdat je ontspannender kan zitten. Ik heb er al een en ik ga hem zeker gebruiken tijdens het weeen opvangen.

9. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    scapino 10euries

10. Yule

Yule VIP lid

Dec 6, 2007
    8,059
    1
    36
    Je kan er ook voorover op hangen tijdens de weeen, om je buik te ontspannen. Ik heb zo'n fitnessbal en die wil ik zeker uitproberen om de weeen op te vangen (evenals bank, stoel, tafel, aanrecht, deurklink, en ander meubilair ;) ).

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Tja, dat dacht ik dus ook.... met yoga op die bal gezeten, zat wel lekker zo met dikke buik. Tijdens de eerste krampjes ook nog wel, maar daarna wist ik niet meer hoe ik op dat ding moest zitten, ik vond het dus wel veel te wankel, ik moest echt goede houvast hebben (heb uiteindelijk mijn vriend daarvoor gebruikt ;), heb tijdens het grootste gedeelte van de ontsluiting gestaan). Ik dacht dus dat ik het heel fijn zou vinden (anders had ik 'm ook niet gekocht), maar heb 'm dus niet nodig gehad.
    Ik ben trouwens in 5,5 uur van niets naar volledige ontsluiting gegaan... vond ik snel zat ;).
    Het is gewoon heel persoonlijk en je kan pas beoordelen of het iets voor je is, als je echte weeen hebt.

12. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mn man kwam toevallig mn bal tegen toen hij een kast aan t opruimen was en zei : die kan zeker wel weg heh?
    Nee dus :p
    Vertelde hem van het weeen opvangen op n bal en natuurlijk keek hij me weer erg vaag aan :p
    Ik ging verder met de badkamer en plots hoorde ik hem de bal op pompen.
    Kwam die aan hoor... "Ga maar ff zitten en voel of t fijn is. Zo niet dan kan hij weg."
    :rolleyes:
    Heb hem dus weer uit moeten leggen dat ik pas weet of het fijn is als ik aan t bevallen ben. (arme vent snapt er geen snars van :p Is zn eerste x bevallen)
    Dus nu heeft hij hem weer netjes leeg laten lopen en weg gelegd.
    Ben er wel nog ff op gaan zitten en vond het nu al fijner eigenlijk. Niet zoveel druk op mn bekken enz.
    Ach ik neem hem gewoon mee naar t ZH ter zijner tijd. En dan zien we wel ;)

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,815
    3,343
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi, lekker praktisch ingesteld die man van jou :)

14. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hallo, ik heb ook een bal aangeschaft bij een sportzaak. Was iets van 13 euro en ze hadden hem in 2 maten. Ben benieuwd of ik het fijn vind tijdens de weeen..maar het is het proberen waard!

Share This Page