Ik heb een vraagje. Ik loop bij een vk in het ziekenhuis wegens zwaarste vorm van bekkeninstabiliteit en nog meer andere dingen. Maar nu mijn vraag. IK had in het begin met een VK afgesproken dat als ik het niet meer trek ik ingeleid wilt worden rond 37,5 a 38 weken. Ze zei dat zien we dan tegen die tijd wel hoe het met je gaat. Gister was een andere VK en ik zei tegen haar dat het steeds erger begint te worden en ik savonds op krukken loop en soms zelfs in de woonkamer slaap omdat ik niet meer kan lopen naar mijn bed. Ook heb ik hele erge beenuitval en val ik soms plots zo op de vloer. Zij denken aan ischias maar ik zelf denk aan een beginnende hernia, maar goed door de zwangerschap wordt het niet beter op, integendeel. NU komt het, ze zei we gaan niet inleiden voor 39 weken, dat doen we niet meer omdat het kind gestressed geboren wordt. IK keek haar echt vragend aan van wat gaat nou voor??:x Ze zei ook nog doodleuk wat kan die ene week nou uitmaken, NOU HEEL VEEL!! ALS JE nog andere 4 kids hebt rondlopen met die verschrikkelijke pijn erbij!! Is dit waar? wordt er niet meer aan inleiding gedaan rond de 38 weken? De baby is toch er klaar voor om geboren te worden? IK ben eerder rond 37 weken ingeleid en de baby's mankeerden niks.
Hallo, Ze zijn inderdaad terughoudend met inleiding. We laten liever de natuur zijn gang gaan dan inleiden. Dit omdat we meer complicaties zijn bij inleidingen. Per ziekenhuis varieert het wat aangehouden word, dus dit moet je echt met hun bespreken. Succes. Groetjes Ineke