Inleiden 38 weken ivm mogelijk macrosomie

Discussie in 'De bevalling' gestart door melliejzzz, 10 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Mijn 1e inleiding van mijn 3e kind was echt perfect! De beste bevalling.
    Maar mijn 2e inleiding van mijn 4e kindje een ware horror dus ik zou me nu nooit meer laten inleiden. ze zeiden dat onze 4e ook zwaar zou zijn maar eindstand woog ze 3500 dat vind ik niet zwaar.

2. Mama to B

Mama to B Fanatiek lid

22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    dat zit idd wel redelijk in de buurt allemaal!

3. melliejzzz

melliejzzz Actief lid

10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Net in het ziekenhuis geweest. Ze zouden ballon plaatsen maar al 3 cm ontsluiting dus niet nodig.

De baby is alleen nog niet volledig ingedaald. Zit nog niet ‘vast’ in het bekken. Waardoor ze de vliezen niet willen breken. Morgen ochtend weer melden. En dan opnieuw kijken. En anders gelijk aan de oxytocine.

4. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Spannend! En veel succes morgen! :)

5. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Hier 3 keer ingeleid vanwege verwachting grote kindjes.
    Eerste inleiding was niet leuk veel te veel weeënopwekkers gehad omdat ik er zo rustig bij zat... Uiteindelijk weeën storm en baby gehaald met vacuümpomp (38w 3845gr)
    2de bevalling weeën opwekkers laag gelaten en goede bevalling gehad (38w 3955)
    Laatste wilde de gyn niet inleiden want zou wel meevallen met grote baby maar omdat ik en de vk risico niet wilden nemen van wachten toch ingeleid met 39w en toen bleek onze jongste 4450gram te wegen. Zo blij dat ik niet afgewacht heb! In de week voor de inleiding 3 keer echt flink gestript door verschillende VK's had dan ook 4 cm ontsluiting maar bevalling begon echt niet.
    Laatste bevalling vond ik heel fijn verlopen en kreeg ik vleugels toen ik de aanwezige gyn hoorde zeggen ze mag nog 2 keer persen anders wordt een keizersnede.. ik had nog maar 2 keer geperst maar hij had door dat een flinke baby was en een paar weken ervoor had hij een bevalling meegemaakt waar kindje vast zat hebben ze er met zeer veel moeite uit gekregen met keizersnede.
    Hij kwam s avonds nog extra langs om te zeggen dat ik het zo goed gedaan had en hij zo blij was dat de bevalling zo goed verlopen was. (Mijn vk was wel pissig toen ze hoorde van zijn opmerking haha)

6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Hoe is het gegaan?

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Ik ben blij dat ze tegenwoordig inleiden bij kinderen die te groot (dreigen) te worden. Hier ook gehad en kind was en is inderdaad groot. Collega had precies dezelfde situatie. Maar daar was inleiden geen optie. Ze hebben haar zelfs over tijd laten gaan met als gevolg een dramatische bevalling en langdurig herstel.

Ik vond inleiden geen pretje. Maar de schade die een te groot kind kan bezorgen is vele malen heftiger. Ook het herstel daarna was echt prima te doen. Schattingen en echo's klopten hier ook goed.

Deel Deze Pagina