inleiden 38 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ThinkPink1201, 27 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    Hoi iedereen,

omdat we een grote baby verwachten (vandaag 36w+3d 53cm en 3400gr), zou ik me willen laten inleiden op 38 weken.

Ik heb nog geen ontsluiting, verweekte baarmoeder en de baby is nog niet echt ingedaald.

Heeft een inleiding dan nut of gaat dat niet?

Alvast bedankt!

2. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Spannend zeg!!
    Ik ben afgelopen januari met 37.4 ingeleid ivm hoge bloeddruk. Dit is toen niet gelukt.. Ik zat ook nog potdicht maar wel al een ingedaalde baby. Die week erop ingeleid met 38.6. Bmm was iets meer verweekt maar wederom is de inleiding niet gelukt helaas. Beide keren met gel ingeleid. Die middag afgesproken dat ik die week erop met een ballon i geleid ging worden. Tot die avond na de tweede inleiding m'n vliezen alsnog spontaan braken toen ik in bed lag. Uiteindelijk nog aan de weeenopwekkers gelegen en ben uiteindelijk de volgende middag om 17.05 uur bevallen. De laatste weken zijn hier dus erg heftig geweest en als ik ooit bij een tweede weer ingeleid kan worden dan wacht ik liever af tot het zelf op gang komt.. Want al die spanning is maar niets ;)

3. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik ben ook ingeleid met 0 cm ontsluiting, dichte baarmoedermond en niet ingedaalde baby.
    Dit moest omdat ik langdurig gebroken vliezen had..
    Ik raadt het alleen niet aan, ik vond het niet prettig om alles zo onnatuurlijk op te wekken..
    maar dat is natuurlijk maar een mening😊

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Hier ook een grote baby op komst en toevallig gister de bevalling besproken :) Bij mij gaan ze pas met 39 weken inleiden, omdat je lichaam dan iets meer tijd heeft gehad om eventueel voor te bereiden op de bevalling. Als je nog geen ontsluiting hebt en een dichte baarmoedermond, gaan ze het eerst met gel proberen, maar dat geeft nog geen garantie dat dat ook gaat werken. En dan kan het nog zo een week duren voor je lichaam daarop reageert. Verloskundige gaf aan dat dat gedeelte van het inleiden erg zwaar is, dus dat ze liever pas stappen ondernemen als je ontsluiting hebt of je baarmoedermond verweekt is.

Is er echt al besloten dat je met 38 weken ingeleid gaat worden, of wil je dat zelf graag?

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier vorige x ingeleid met 38.1 en as woensdag wordt ik ingeleid op 38 precies.

Twee x door insuline gebruik en groot kind.

Was niet op eigen verzoek , protocol ziekenhuis insuline !

Vorige x konden ze direct vliezen breken omdat ik 3 cm al had. Nu nog een tuutje bmm wel verweekt en vinger ontsluiting. Ga deze x eerst n ballon krijgen.

6. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Spannend, heel veel succes woensdag!!! Gelukkig is je lichaam wel al een beetje voorbereid :) Is het inleiden ook zo heftig, als je vliezen al gebroken zijn?

Hier volgen ze bij inleiden ook het diabetes-traject, alleen heb ik zelf geen suiker (twee keer getest) of hoge bloeddruk. Vandaar dat ze dan tot 39 weken wachten :) Tenzij het uiteraard om medische redenen beter is voor de beeb of mij om het eerder te doen.

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik vond het een ware hel de inleiding😳..

Na het breken van de vliezen kwam ik in een 5 uur durende weeenstorm plus vanaf wee 1 al persdrang.

Ze hebben t infuus x uit moeten zetten omdat m'n zoontje behoorlijk ging dippen. Stonden op t punt een spoed ks te gaan doen toen hij gelukkig weer corrigeerde .

Vanaf t begin van deze zw roep ik dat ik geen inleiding wil.. Maar ik moet steeds meer insuline gebruiken en baby was vorige week al op 8 pond geschat😳.

Protocol is inleiding met insuline in week 38.

Eerlijk ben ik echt heel erg nerveus maar heb nu in m'n bevalplan gezet dat ze na de ballon en breken vliezen m'n lichaam eerst n uur zelf laten doen en kijken of de weeën beginnen.

En bij weeenstorm wil ik direct t pompje 😳😉.

Dusssss.... Ben zoooo nerveus maar zoooo benieuwd naar onze derde uk💗

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oh ik moet blijven met beeb ivm TSi antistoffen ( heb auto immuun ziekte) en ivm prikken suikers baby!

Door de antistoffen kan het hartje van baby veel te snel gaan en moet door ka in de gaten gehouden worden. En de suiker prikjes ivm mijn insuline gebruik..

9. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Oh kan me voorstellen dat je er dan inderdaad heel nerveus voor bent, als het vorige keer zo'n hel was! Balen dat je dan toch weer ingeleid moet worden dit keer :( Moet je na de bevalling erg lang in het ziekenhuis blijven? En ook al is het het allemaal waard als je je kleine in je armen hebt, maakt het er nog niet leuker op als het op deze manier moet :)

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier met 38 wk ingeleid omdat Levi in een onmogelijke positie lag om er zelf uit te komen. ( als m'n vliezen zouden breken zou ik een keizersnede krijgen) toen hebben ze hem goed geduwd en begonnen met de inleiding

Had niks geen onsluiting/verweekte bm oid en heb 2x gel gekregen.
    Enige wat ik niet te doen vond was de been weeën en na een hele dag nog maar 1,5 cm ontsluiting te hebben heb ik om 23.00 een ruggenprik gevraagd want de weeën voelde als dat ik al 8 cm zou hebben bwv.
    Na de ruggenprik om 24.00 had ik ineens 10 cm en moest ik nog ong 3/4 op m'n zij liggen omdat hij er niet goed voorlag. Om 01.12 na 2 keer persen ( en n knip) was hij daar.

Na de ruggenprik vond ik het een appeltje eitje bevalling.. Niks tegen gevallen achteraf

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier sluit ik me bij aan, alhoewel ik al wel 1 cm ontsluiting had. Dit zegt niks over dat je kindje er klaar voor is. Achteraf gezien dus niet :(
    En een meting blijft een schatting..

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Ik heb vorige x te laat om pijnstilling gevraagd, dat ga ik deze x echt anders doen haha..

Om 830 het infuus aan en direct in de weeën storm. Ik verzon pas half 12 dat er ook pijnstilling bestond... Toen kreeg ik t pompje. Bleef pijn doen maar ik was high en dat vond ik heerlijk hihi..

Paar dagen ligt eraan hoe ze het doet. Is erniks aan de hand na 24/48 u aar huis.

Weet alleen niet Hoelang de inleiding deze x zal duren...

13. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Doen ze dat dan, inleiden omdat jij het wil? En hoe kunnen ze met zekerheid zeggen dat je baby zo groot is? Persoonlijk zou ik het niet willen, tegen de natuur in zonder medische noodzaak.

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Zou er ook niet zelf voor kiezen. Hier kan dat niet eens trouwens.

15. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Hier ingeleid met 38 weken en straks weer.
    Mijn vorige bevalling ging perfect. Had al wel 3cm ontsluiting toen ik binnen kwam (jeuj voor de nare voorweeën). Breken van de vliezen, even wachten of dat wat zou doen, toen weeënopwekkers middels infuus en paar uurtjes later bevallen. Zonder pijnstilling of ingrepen.

Dus het kán ook zonder heftigheid.

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ronja hoop ik woensdag t zelfde te mogen doen!

Heb al remmers gehad en voorweeen al vanaf week 30: bijna drie weken terug n verweekte bmm nog klein tuutje en ze kon de vliezen net aanraken..

Hoop ook op n voorspoedige bevalling vooral omdat ze deze x t infuus niet gelijk erop zetten.

17. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    het is niet dat ik zomaar onze baby wil op 38 weken ofzo...
    ja, omdat de gynaecoloog zeker weet dat het een enorme grote baby zal zijn, maar ook omdat ik het gewoon geen 4 weken meer kan volhouden... ik heb dag in dag uit constant pijn bij wandelen, liggen, zitten,... in mijn rug en buik + ik heb ook constant voorweeën.

Woensdag moet ik een foto laten nemen voor mijn bekken om te kijken of ik wel nog natuurlijk zou kunnen bevallen.
    Daarna zullen we beslissen wat we doen...

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ze kijken niet naar de moeder , veel pijn of niet, alleen als je bloeddruk bv te hoog is..
    Ze kijken puur naar het kind.
    Bi is geen reden van inleiding en veel vrouwen hebben heel veel pijn laatste weken.
    Hier vanaf week 25 voorweeen incl remmers....
    Ben echt kapot .

Maar ze leiden niet voor mij in, maar voor mijn baby ivm steeds meer insuline moeten spuiten wat voor baby kwalijk kan worden.

19. Melief

Melief Niet meer actief

Hier wel hoor, met 39 wk zou ik ingeleid worden ivm bi. Met 38 wk hebben ze me gestript en met 38.3 bevallen dus inleiding niet nodig geweest.

20. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    twoboys bij ons is dat anders hoor.. hier kijken ze wel degelijk ook naar de moeder (gelukkig) !

we zien wel...

Deel Deze Pagina