Voorkomt 'perineum olie' inscheuren tijdens bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Rozanna, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dames, ik ben erg benieuwd of het gebruik van perineumolie in de weken voor de bevalling ook echt helpt om inscheuren tijdens de bevalling te voorkomen...
    Ik twijfel of ik het wil gaan gebruiken, vind het nogal een gedoe, maar anderzijds: als het helpt....

Wie heeft ervaring?? Bedankt :)

2. duplo

duplo Lid

17 dec 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zelf nog nooit bevallen, maar heb het vorige week gekocht op advies van mijn yoga juf. In dit geval heb ik zoiets van: baat het niet dan schaadt het niet.

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik heb het gebruikt bij de eerste, op aanraden van yoga docente.
    Ik vond het gebruik al niet zo fijn (maar wellicht dat ik een reactie gaf op een van de bestanddelen;)) maar het heeft bij mij niet geholpen tegen het uitscheuren...
    Het hoofd van mijn zoontje liep 3 weken voor op groei en hij was een sterrenkijkertje, dus het had in mijn ogen wonderlijk geleken als ik ook niet ingescheurd zou zijn.
    Vriendin van me zweert er wel bij, zij heeft het 2x gebruikt en 2x slechts een 'schaafwondje' gehad. Zij herkende ook het gevoel niet wat ik kreeg bij het gebruiken van die olie.

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik heb het wel in huis en nu een keer of drie gesmeerd. Maar ik vind het maar viezig. Bovendien ik kan er amper bij, haha. En zit echt niet te wachten op een half erotisch experiment met manlief... Vorige bevalling niet gebruikt ( had het wel in huis) en twee kleine hechtinkjes, niet uitgescheurd. Dus tsja...

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Volgens mijn verloskundige en gyn. niet. Bij de eerste totaal ruptuur. En zeker bij een grotere scheur, scheur je of niet. Het zou kunnen helpen bij een haarscheurtje, maar bewezen is het niet.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb niks gebruikt en had alleen 1 klein schaafwondje.

Het beste advies van alles is luister goed naar je verloskundige tijdens het persen... Dat geeft je nog de meeste garantie op niet scheuren... En die garantie is niet eens 100%

7. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik wil het ook gaan halen, kan het altijd proberen toch! :)

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb een kind van 4 kilo op de wereld geperst.
    De gynaecoloog raadde me aan om heeeel goed naar haar te luisteren over wanneer je mag persen en wanneer je moet stoppen.
    Alleen daarmee minimaliseer je uitscheuren.

M'n vriendin perste alsof haar leven er vanaf hing... Ze kreeg 20 hechtingen aan de binnenkant en 20 aan de buitenkant.

Ik heb er maar 3 hechtinkjes aan overgehouden

9. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ik geloof er niet in...
    Mijn dochter had haar armpje naast haar hoofdje dus ik kon haar er niet zelf uitkrijgen. Ik ben gescheurd en geknipt...

10. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Geen idee of het werkt, maar ik had helemaal niets.. Ik had (zo aardig als ik was tijdens mijn bevalling) "geëist" dat ik niet zou uitscheuren. De vk zei toen ook: als je precies doet wat ik zeg (dus niet persen als zij zegt puffen), we de kans het meest verkleinen.. Dus als een klein kind heb ik precies gedaan wat ze zei.. Resultaat: helemaal geen enkel schrammetje :D. Daar ga ik deze keer weer voor ;)

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Het zal het scheuren niet voorkomen.....
    Zelf nooit gebruikt, gyn vond onzin. Belangrijker was goed luisteren tijdens het persen. Soms heb je gewoon pech door de ligging van je kindje, dan is scheuren of een knip niet te voorkomen helaas.

Hier nooit iets gebruikt. Bij de eerste een soort schaafplekje, bij de tweede helemaal niets.

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik was van plan om het te kopen maar voordat ik de kans kreeg was ik al bevallen:p.

Ben geheel ongeschonden uit de strijd gekomen;):p. Dus het was hier niet nodig.

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Nooit gebruikt, ingeknipt. Perineum ongeschonden hoor. Goed naar je gyn luisteren! Dat beperkt de schade echt!

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nooit iets gebruikt idd mijn advies ook luisteren naar je vk doen wat ze zegt als ze het zegt.
    Ik schijn er erg goed in te zijn is me verteld hihi mijn man moest lachen hij zei luisterde je naar mij maar zo goed.
    Eerste 5 mini hechtingen tweede met een groot hoofd 0.0 niets nog geen schaafplekje.

15. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Gebruikt, maar hartslag zakte zo ver dat mijn zoon er uit moest en dus een flinke knip. Voor niks zitten smeren. :D

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben wel gescheurd en geschaafd (door de snelheid van de uitdrijving), maar niet een keer naar achteren toe. Alleen opzij en naar voren. Dus in die zin heeft het wel geholpen, misschien, bij mij.

17. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    niet gebruikt maar ook niet gescheurd....maar geknipt omdat mn zoontje er direct uit moest ivm dat het niet goed met hem ging....
    dus al zou het smeren helpen heb je het helaas nog niet altijd zelf in de hand...;)

18. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Dat kan niemand je hier vertellen ;). Degene die het wel gebruikt hebben weten niet hoe de bevalling zonder was geweest en vice versa. Zelfs als je heel erg bent uitgescheurd kan het nog geholpen hebben en was anders misschien nóg meer uitgescheurd... Zelf denk ik dat die olie een heel tijdelijk effect heeft. Als je toevallig net nadat je jezelf uitgebreid hebt gemasseerd met die olie bevalt, dan helpt het misschien wel iets, maar anders betwijfel ik het. Maar ik weet het ook niet.

Er is wel wetenschappelijk bewijs dat de Epino kan helpen, als je op zoek bent naar anti-uitscheur middelen :).

19. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niets gesmeerd, goed geluisterd, maar mijn flinke sterrekijker ging gewoon niet passen zonder scheuren en vervolgens knip + vacuum. Daar gaat wat olie op je perineum niet tegen helpen ;)

Deel Deze Pagina