zwangerschapssuiker?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door remes25, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. remes25

remes25 Actief lid

13 aug 2008
    180
    0
    0
    nagelstyliste en thuiszorg
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 29 en een halve week zwanger. Vandaag belde mijn verloskundige op dat de bloedresultaten terug waren uit het zieken huis mijn bloed was getest op suiker ( was een standaard procedure omdat ik wat overgewicht heb) En die blijkt iets te hoog te zijn. Ík werd 3 keer geprikt en de 2 de keer was hij te hoog terwijl ik niks zoetigs had gegeten. hij mag om 7.5 zitten en ik had hem 8.3. maandag word ik doorgestuurd naar de gynacoloog.

Zijn er mensen hier die het zelfde hadden en zo ja wat voor onderzoeken gaan ze dan doen?

Mijn moeder en oma zijn wel diabetes dat heeft volgens mij ook invloed toch?

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben sinds vorige week bij de gyn onder controle..

eens ff een lunchcurve in zh laten prikken omdat ik hier thuis een keer ook boven de 8 zat..

Heb via mn schoonsuzje ( is diëtiste) wat tips gekregen om de hoeveelheid koolhydraten wat te beperken en iets meer verdeeld over de dag te eten..

De gyn. heeft een echo gedaan om te kijken hoe t met de groei van t kindje was/is.. ( Bij suiker kan t kindje nl. goort worden) Uk blijkt mooi op schema te zitten..

Ik verwacht verder geen bijkomende onderzoeken meer, vanwege de duur van mij zwangerschap, maar blijf wel onder controle bij de gyn. ( Bevallen moest ik al in zh, vanwege hoog bmi)

Ohja.. mijn moeder had zw.suiker bij zwschap van mn broertje en mn oma ken ik niet beter als insuline-afhankelijk diabetespatiënt..

Deel Deze Pagina