Inleiden aanvragen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Papallona, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik denk dat voor bijna elke vrouw de laatste weken vreselijk zijn. Vanaf 37 weken was ik er ook zo verschrikkelijk klaar mee. Maar inleiden lijkt mij ook echt geen pretje,zou er persoonlijk niet voor kiezen als het niet echt nodig is.

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    en? gestript?

inleiden is echt geen pretje (been there) en ik zat er ook zo doorheen. Achteraf gezien had ik gewild dat mijn baby nog veilig 2 weken binnen had kunnen zitten, had waarschijnlijk een wereld van verschil geweest ondanks dat hij groot was.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zou sowieso ingeleid worden bij alle vier, maar bij de vierde heb ik de hele zwangerschap op en aan in het ziekenhuis gelegen door spugen uitdroging galsteenaanvallen ik zag mijn eigen drie kinderen nog nauwelijks want ze mochten maar eventjes op bezoek komen en als ik thuis was lag ik ook voor apegapen de gyn vertelde me toen dat ze sowieso wel verwachtte dat ik weer cholestase kreeg ( wat ook zo was net als de drie ervoor) maar ook als ik het niet kreeg ze mij ging inleiden met 37 weken omdat ze nu niet meer alleen te maken had met mama en kindje in de buik maar ook met papa en drie andere kinderen die er helemaal alleen voor staan, ik werk niet ik ben thuis bij de kinderen dus onbetaald verlof opnemen kon hij niet, maar de gyn zei dus dat ze vond dat de laatste zwangerschap met 37 weken gewoon klaar moest zijn

Uiteindelijk met 24 weken cholesase gekregen dus met 37 weken werd ik sowieso ingeleid maar met 36 weken bevallen zonder inleiding

Overigens ben ik 3 keer eerder ingeleid en mijn ervaring is anders dan de meesten zie ik .... Wat een appeltje eitje die inleidingen.! Nauwelijks wat gevoeld tot 6 cm en in 1,5 uur van 6 naar 10' wel even flinke weeen achter elkaar, bij de vierde vanaf 1 cm continu rug weeen en in mijn bovenbenen en die weeen heb ik 2 dagen gehad ! doe mij volgende keer ( niet dat er een volgende komt hoor haha) maar gewoon weer een infuus met wee opwekkers

4. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Denk vooral aan de gevolgen voor je kindje als je inleid met 37 weken! De baby is nog 3 weken voordat hij/zij klaar is voor de geboorte. Een baby geeft zelf aan wanneer de tijd rijp is: dan maakt het een stofje aan dat de bevalling in gang zet.
    Ik was zwanger van een tweeling en met 37 weken had ik een enorme dip: ik sliep heel slecht, had continu (heftige) voorweën en mijn lichaam kon het gewicht van de twee maar moeizaam dragen. Gyn was onverbiddelijk: doorlopen tot 38 weken. Zolang de kleintjes het goed hadden in de buik moest ik er maar mee dealen.
    Ik huilen bij de verpleegkundige na het gesprek met de gyn. Ik huil echt nooit in het openbaar -heel gênant. Ze gaf aan dat ik wel met een injectie een nacht mocht slapen in het ziekenhuis (is injectie met pijnstilling/slaapmiddel oid). Wat een opluchting was dat! Na die nacht kon ik er weer even tegenaan en zijn ze idd met 38 wk gehaald.
    Het meisje woog slechts 2 kg en had wel een goede start dankzij die extra week. Ik ben blij dat ik toch "moest" doorlopen.

Overigens is het helemaal geen schande om het zo zwaar te vinden! De één loopt fluitend door (dat geluk had ik bij mijn eerste) de ander heeft de pech allerlei vervelende zaken te ontwikkelen.

Line vindt dit leuk.
  5. Memommy

Memommy Actief lid

10 dec 2016
    209
    2
    18
    Inleiden is echt geen pretje ik wil ondanks dat ik er nu wel klaar me3 ben heel graag natuurlijk bevallen en alleen ingeleid worden om medische redenen

6. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dit zijn normale dingen voor een hoogzwangere, denk niet dat ze je hierom inleiden. Gewoon heel rustig aan doen en afleiding zoeken, tis nog maar eventjes. Zeker nu je inmiddels 40 weken bent :)

7. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier ingeleid met 37.4 ivm hypertensie dus medische rede maar hoe zwaar t ook is het is echt beter je kindje te laten zitten. Hebben echt opstartproblemen gehad waarvan enkele ook door termijn kwamen.

8. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hoe gaat het nu met je? Al bevallen ondertussen?

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
  10. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Hier precies hetzelfde gehad. Ze was er echt nog niet klaar voor om geboren te worden. Inleiden is niet leuk dus zou dat liever niet doen tenzij het echt niet anders kan! Sterkte ts!

Deel Deze Pagina