inleiden als ik het wil?

Discussie in 'De bevalling' gestart door guusje11, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    het moet geen speciale datum zijn , gewoon ergens tussen de 38 en de 39 en eenhalve week.

mijn vader moet zijn agenda 2 jaar van te voren doorgeven ;) :)

en nogmaals dit is niet de emotionele reden...
    heb al een paar miskramen gehad en een paar zware sterfgevallen aan beide kanten van onze familie rond mijn datum en dat is 1 van de redenen en dus niet lars boom ... :evil: dit is iets dat heel zwaar valt voor mij en mijn man.

mijn man is beide ouders verloren toen hij zelf amper 30 was, ze zijn op 3 maanden van elkaar gestorven en dat is 1 van de redenen waarom het dus niet rond 6 februari mag zijn.

ik hoop dat sommige mensen hier nu hun vooroordelen laten vallen en dat er wat meer begrip getoont word.
    soms moet je echt eens nadenken voordat je zo antwoord hoor...

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    tja..ik zou gewoon denken dat de baby van een droevige datum een feestelijke wil maken.

vriendinnetje had 13 nov. vorigjaar een echo met een leegvruchtzakje...dochter is geboren op 13 nov 2008...mooi idee vind ik ;)

3. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    met onze gezinssituatie bedoel ik niet de situatie met mijn vader hoor.
    maar zoals ik hierboven al schreef is er een hele andere reden.

ik heb deze niet direct genoemd omdat dat heel gevoelig ligt...
    mijn vraagje was gewoon of ze het doen en had zulke norse antwoorden niet verwacht.

ik ben belgische en de meeste hier nederlanders dus onze achtergrond en karaktereigenschappen zijn zowiezo al anders en dat heb ik van zolang ik hier woon al vaak gemerkt

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ Guusje11

Eerst zeg je dat het om je vader gaat ,dan vind ik het niet gek dat je zulke reacties krijgt. Pas later komen er andere emotionele redenen bij kijken.

Besef wel dat inleiden ook niet zonder risico's is he. Over het algemeen zijn de weeen bij het inleiden veel frequenter achter elkaar en doorgaans heftiger. Dit kan de conditie van je kindje niet ten goede komen. Je moet je maar afvragen of je dat wel wilt. Ik wist het wel en zou dat niet willen. Ik heb gezien hoe de conditie van mijn kindje heeft geleden onder de opgewekte bevalling (had zwangerschapsvergiftiging) en geloof me daar ondervind ik nu nog psychische problemen van. Begrijp dus ook niet dat mensen dan zonder medische indicatie voor een inleiding willen kiezen. Verder zeg je rond 6 februari is een moeilijke datum. Dat geloof ik direct ,maar helaas zijn dingen niet altijd te voorkomen en misschien is het ook wel weer heel bijzonder als jullie kindje rond die datum geboren zou worden.

5. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Mensen antwoorden op een vraag en houden daarbij de informatie in hun achterhoofd die je als TS hebt gegeven. Als die info niet volledig blijkt te zijn, kun je ook geen volledig antwoord verwachten. Kun je boos over zijn, maar zo gaat dat op een forum. Zelfs in het dagelijks leven gaat dat zo...

Maar anyway... Ik hoop dat jullie kindje op een dag geboren kan worden die voor jullie goed uitkomt. Ik hoop er zelf ook op dat onze baby niet op kerst of oud en nieuw wordt geboren. Liefst ook niet tussen kerst en oud en nieuw in. Maar ja, had ik dat zeker willen weten, dan had ik daar een maand of 9 geleden aan moeten denken...

6. wonderteam

idd sluit ik me volledig bij aan. :D

7. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    dat snap ik, maar mijn man kan hier niet zo om lachen , hij heeft het na al die jaren niet verwerkt.
    hij heeft ten slotte zijn vader dood gevonden op bed toen die 65 was, juist op de datum dat ik uitgerekend ben.
    ik weet dat de kans klein is dat ik net dan beval , maar rond die tijd is het in deze familie geen pretje om te leven hoor , geloof me...

ik wil onze dochter dat rond haar verjaardag niet aandoen.

daarom zou ik graag hebben dat ze eind januari geboren word

8. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

uhhh dan ben je toch al "te" laat..... :)

Nee, denk ook niet dat ze het doen hier.... al is inderdaad in andere landen "een bevalling op bestelling" wat normaler....
    maarja... NEE heb je JA kun je krijgen.... toch?

(zelf zou ik t niet doen, maarja IK sta niet in JOUW schoenen.. en ik neem aan dat je alle VOORS en TEGENS afgewogen hebt.....)

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Als je incomplete informatie geeft kan je verwachten dat je reacties krijgt die jij niet wilt horen!
    En buiten dat, een baby plan je niet... Die kan je niet in plannen qua bevruchting en ook niet qua geboortedag. Moet niet gekker worden!
    Wees blij dat je een kindje mag krijgen en dan loop je te piepen over de geboortedag!
    Je zou toch beter moeten weten met je meerdere miskramen dat het een groot wonder is dat het kindje is blijven plakken in je buik!

10. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    de gezondheid van me kind gaat voor alles....ook voor me partner.
    edit...en ook voor mij :rolleyes:

11. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert

12. ramona0309

Tja daarom zou IK het ook niet doen....
    maarja IK heb dit topic niet geopend...

Wil trouwens aanvullen dat de gezondheid van mijn kinderen ook voor MIJN gezondheid komt....

13. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    denken jullie nu echt dat wij dat niet weten :evil:
    ik vroeg het me gewoon af.
    ik weet hier niets van de medische zorg omdat ik uit belgie kom.
    daarom vroeg ik het gewoon hier eerst, zodat ik niet voor schut zit bij de verloskundige, en dan zou ik met haar de gevolgen en risico's besproken hebben.
    in andere landen is dat heel normaal hoor.

verwachte gewoon een ja of een nee, maar nee hoor krijg je zulke antwoorden terug...
    ieder zijn mening maar zeg het op een beleefde manier, ;)

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Als je meld hoe je het anwoord wil hebben, da's wel makkelijk ;)

wacht maar gewoon af wat de vk zegt....dit is maar een forum ;)

15. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik had verwacht dat de mensen op dit forum toch allemaal aan de beleefde en vriendelijke kant waren :D

ik moet dadelijk naar de verloskundige en bespreek met haar het wel door , ook de gevolgen die dit zou kunnen hebben op ons kind.
    krijg trouwens toch te horen of het een kkeizersnede word of niet.
    maar wou gewoon voorbereid gaan en weten wat ik kon vragen als het niet zo was ;)

16. ramona0309

Tja... aan "tact" schiet het soms nog wel eens te kort....

Nu vind ik (mijn mening) Belgen over het algemeen toch netter met het formuleren van een mening...
    Zelf kom ik uit Eindhoven... en woon nu in Rotterdam... en hier "pleuren" ze ook eerder hun mening neer..... zonder te denken hoe het overkomt.....

Lola
    Ik vond je opmerking ook een beetje ontactisch geformuleerd.... zeker omdat ik eronder zag staan dat jezelf ook een paar miskramen hebt gehad...
    Vind het erg lomp om te zeggen dat (en dan citeer ik je): Die kindjes zeker niet in je buik wilden blijven plakken?"
    Dit komt echt hard over.... al begrijp ik je achterliggende gedachte dat wat je eigenlijk wilt zeggen... wel...

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    sorry hoor, maar je kan verwachten dat je niet alleen JA of NEE als antwoord krijgt bij zo'n vraag...

Ik ben wel benieuwd wat je VK zegt! ;)

18. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Suc6....laat je het weten?

19. wonderteam

Dan kan je er misschien ook beter bij zetten dat het gaat om het overlijden van je schoounouders ipv de agenda van je vader. Voor het eerste kunnen mensen vaak wel enigzins wat begrip opbrengen ,maar voor het laatste zowieso niet. Ik igg niet. Trouwens als het in belgie allemaal wel kan dan zou je daar misschien moeten gaan bevallen en had je je er van te voren al wat meer in moeten gaan verdiepen.

20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113

Oh dat is niet de bedoeling, maar goed ik ben ook niet altijd even tactisch! ;)
    Maar idd ik heb ook 3 miskramen gehad zelf nog eentje met 16 weken en daarom ben ik juist des te blijer dat ik dit wonder mag voldragen en neem ik geen enkel risico om de gezondheid van mijn kind te schaden!
    En dan kom ik misschien lomp over, maar het is niet de bedoeling mensen te kwetsen!

Deel Deze Pagina