Als je me vraagt; inleiden omdat een bepaalde datum jou beter uitkomt? NEE! (belachelijk trouwens!) Als je me vraagt; inleiden omdat je vader bekend is en het makkelijker is zodat hij zijn kleinkind snel kan zien? NEE! (dan heeft opa mooi vette pech!) Als je me vraagt; inleiden omdat rond je uitgerekende datum iemand gestorven is? NEE! (had je zelf maar een maandje condooms moeten gebruiken zodat je niet DIE datum zou krijgen, eigen risico!) Maar er zijn schijnbaar nog meerdere redenen, ik mag aannemen dat die wel logisch zijn. Anyway, gooi het bij je vk neer en vraag of je op gesprek mag bij een GYN.
bedankt ik weet nog niet of ik het laat weten, ben hier erg door geraakt... sommige verbitterde mensen hier oordelen toch wat de uitslag ook is.
okee dan.... maar dan in het vervolg even je reactie doorlezen voordat je het plaatst okee? Ik moet bij sommige onderwerpen ook wel eens tot 10 tellen......
ooit al eens nagedacht dat sommige mensen moeilijk zwanger raken en misschien niet zomaar een maand een condoompje kunnen gebruiken... welke emotionele reden hier ook achter zit is niet van belang denk ik , want als je zelf niet in die situatie zit kan je dat toch niet begrijpen. mijn vraag was ook niet wat JULLIE ervan denken over inleiden. de vraag was of ze het doen
uhhh zo werkt het niet altijd hoor.... ik werd ongepland zwanger en ben uiteindelijk bevallen... 10 januari... mijn overleden partner was van 11 januari... (was volgens mn eigen berekening 2 januari uitgerekend) Ik heb al mn kracht gezet in het persen, omdat ik niet wilde dat het precies die dag geboren zou worden.... Je hebt trouwens sowieso een marge van 5 weken... (!)... 37-42w... dus tja.. is een beetje moeilijk om daar met de verwekking rekening te houden... en dan heb ik het nog niet eens over kinderen die veel te vroeg geboren worden..... Zelf heb ik het idee dat het dan zo heeft moeten zijn...... Toen ik beviel van mn zoontje hebben ze mn oma gevonden... oma was 29 december jarig... en ik ben nu 1-1 uitgerekend... dus tja... wellicht dat mn ene kind geboren is op de dag dat ze ons heeft verlaten... en mn andere op haar verjaardag.... (ik laat trouwens niet inleiden hoor hiervoor,... dan heeft het gewoon zo moeten zijn)
De moeder van mijn vriend is een paar dagen na onze uitgerekende datum overleden. Dat is al meer dan 30 jaar geleden. Toch hoopt hij stiekum dat de kleine juist op die dag geboren wordt. Ongeacht van wat ik vind van inleiden omdat het beter uitkomt (die mening is hier al genoeg verkondigd denk ik), zou het anders niet een optie voor je zijn om in België te bevallen? Als je het zo graag wilt en je komt uit België en als ze het daar wel doen?
hahahaha vandaar die " "... Het hele stukje is met een bedoeld.... met 20 weken...(!)... o tjeetje.... Nu wilde ik vragen hoe dat zo... maar weet niet of je het kwijt wilt... en anders kun je beter een pb sturen.... Vriendin van me is ook haar kindje verloren met 20weken... (is nu wel wat jaartjes geleden) maar het verdriet zit er nog.... dikke knuffel...
als je dan al zo moeilijk zwanger word, wat ik heel erg voor je vind, waarom dan "zeuren" over je uitgerekende datum? Ja tis niet leuk als je zo dicht bij een sterfdag zit, dat begrijp ik zeker, maar ja.....wees blij dat je een kindje krijgt, misschien dat jullie zo een beetje troost krijgen in die dagen! En als je puur wilt weten of ze zomaar inleiden hier, NEE!
nee dat is geen optie, mijn man moet dan veel te ver rijden, en ook ben je daar niet voor verzekerd. ik weet niet eens of ik het wil. vroeg gewoon of ze het doen hier , dat is alles
het maakt toch ook niet uit wat de reden is, de vraag is gewoon doen ze het in nederland. vraag het me gewoon af omdat ze het in andere landen wel doen.
Was voor Ramona, maar betekend letterlijk: schoolmeesterachtig! Aangezien ze mij wilt vertellen hoe ik in het vervolg een reactie moet plaatsen!
Ja en dat is idd wat ik ook niet begrijp! Je moet juist blij zijn dat het nu gelukt is! Maar goed....
Tja, dan zit er denk ik niets anders op voor je dan hopen dat je kindje geboren wordt in de periode dat jij het wenst. Er zijn allerlei maniertjes waarvan gezegd wordt dat je de bevalling zelf kan opwekken (of het bakerpraatjes zijn of niet...), misschien zou je dat kunnen proberen?
JUIST! En als het kindje dan rond of op de sterfdag van iemand geboren word, zou ik persoonlijk iets moois vinden...
Tuurlijk maakt de reden wel uit! Kom zeg...we hebben het hier over inleiden! En je kindje, geen broodje van de bakker! Maar ALS je het persee wilt en jij zegt dat je er meerdere redenen voor hebt, dan zou ik aan je vk vragen of je naar de gyn mag voor een gesprekje. Niet geschoten is altijd mis, dus proberen dan. Heel veel suc6!
o ok, snap het. weer iets geleerd vandaag en wij zijn trouwens heel gelukkig dat we een kind krijgen hoor. alles is hier gewoon heel anders en ben graag op de hoogte van die verschillen zodat ik niet voor verrassingen hoef te staan. alles is hier toruwens anders en dat is soms heel moeilijk hoor