inleiden als ik het wil?

Discussie in 'De bevalling' gestart door guusje11, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Gezellig brabants onderonsje...

Hier wordt trouwens pas sinds 1 januari 2007 op meer dingen gekeken bij de hielprik... toen is het aantal verhoogd...
    Weet ik toevallig omdat mijn zoontje net bij de nieuwe "lichting" hoorde....

@Geboortedag/Sterftedag...
    Ligt er een beetje aan hoe het verhaal is hoor..
    zoals ik al vertelde werd ik ongepland zwanger, 5 maanden nadat ik weduwe was geworden....
    ik kreeg al een hoop kritiek te verduren en was toch nog erger geweest als mijn zoontje dan ook nog eens precies op ZIJN verjaardag geboren was... (want dan had ik dat vast in "hun ogen"express gedaan)

We hebben hem trouwens met zn tweede naam, wel naar mn overleden partner vernoemd......

2. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ok meiden, vertrek nu naar de verloskundige,

ik bespreek het met haar, misschien is het wel helemaal niet nodig...

3. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ramona, ik kan me de kritiek voorstellen. Zal niet gemakkelijk voor je zijn geweest. Mooi dat je hem vernoemd hebt...

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Suc6! Ennuh een gesprekje met de gyn mag altijd hoor!

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Precies, als je echt gegronde redenen hebt (die wij uiteraard niet weten) wilt ze vast wel je doorverwijzen naar de gyn om het bespreekbaar te maken!
    Succes!

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    pfff nou ja.

afgezien of het voor het kind beter is...als Sylvie Meis een geplande bevalling kan krijgen, waarom de gewone Nederlander niet? Toch?

verder las ik iets over 3e land mbt babysterfte....klopt wel, maar hangt er wel vanaf hoe je het meet natuurlijk. En je meldt zelf al vanaf 22 weken en in NL worden ze pas vanaf 25 weken in leven gehouden.
    Niettemin, ligt vooral aan de wijze van registreren en niet zozeer aan het feit dat wij in nl ondermaatse zorg hebben.

7. ramona0309

Sylvie Meis...en er zijn er echt een hoop meer...!
    Zullen we het maar niet over het koningshuis hebben...... en dan staat er in de wet: dat iedereen gelijk is...!
    Ammehoela

8. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ja, maar Sylvie Meis...weet je wel hoe onmisbaar Raf is voor het Nederlands elftal! Nee dat is meer dan terecht! Ahum..... ;)

Maar inderdaad...belachelijk dat er verschil wordt gemaakt. En wie weet als je gegronde redenen hebt, willen ze het wel doen en gaan wij er met zijn allen gewoon onterecht van uit dat ze het zeker niet zouden doen. Gewoon vragen als je het echt wilt, niet geschoten is altijd mis! (Net zoals Raf zo vaak mis schiet...)

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hey nog een gimmertse hier (kom ik ook vandaan) onze zoon is ingeleid met 38 weken in het Elkerliek in Helmond *superleuk ziekenhuis BTW alleen niet met volle maan daar komen haha SUPERDRUK* hihi

Ze waren niet zo'n voorstander van inleiden maar omdat ons kindje al over de 8 pond was en ik bijna uit elkaar plofte van de vocht die ik vasthield samen met het feit dat ik ME heb hebben ze het toch besloten.

Effe denken ik had Dr. Vijfeiken (noemde ik in het begin dr. vijeikels want die was echt compleet anto toen ik daar kwam en een superl*l pas de tweede keer toen ik daar kwam (en hij alles gechecked had was ik had gezegd) toen was ie superaardig en heel behulpzaam.

Nu heb ik dr. Dellemarre das een hele aardige, vriendelijke, grappige en niet te vergeten ZEER GOED uitziende gyn, alleen weet ik niet hoe hij over dit soort dingen denkt.. hij is wel erg no nonsens en direct (moet je tegen kunnen) vind ik een grote plus aan hem.

Nu ben ik niet zozeer pro inleiden om redenen zoals dat het beter uit zou komen (duh ik ben zowat op mijn verjaardag uitgerekend niet erg gewenst maar lekker belangrijk verder) ik vind meer dat ze moeten kijken naar gezondheid van de moeder, baby e.d. en meeste babies is het beter voor als ze nog even blijven zitten eerlijk gezegd dus als het voor de gezondheid van je baby beter is dat deze erin blijft zitten dan zou ik daar voor gaan, er moet een goede tussenweg zijn denk ik..

10. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dit vind ik een beetje zielig overkomen ....snap dat sommige dingen moeilijk zijn. Maar zwanger zijn is hier het zelfde dan in belgie of australie...de medische zorg is idd anders maar er zijn antwoorden op al je vragen alleen je moet ze wel stellen....aan een prof en niet gaan peilen op een forum en piepen over het antwoord daar help je jezelf echt niet mee. wacht nou gewoon af wat de vk /gyn zegt.

Denk niet eens dat me schoonzus het zou laten halen...die heeft een kindje verloren na 41w en 5 dagen zw-schap. rond uitgerekend datum.

11. ramona0309

uhhhh dit gaat lomp overkomen (en is niet zo bedoeld).... maar hadden ze beter de kleine van je schoonzus dan niet eerder kunnen halen...?
    of had het niets te maken met het "op" zijn van de placenta?

Verder begrijp ik wel dat iemand zich "alleen" kan voelen hoor...
    ik zei al... ik voel soms al een "kloof".... en dan is het hetzelfde land.. :)

12. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Dat ben ik met je eens lola, we leven in een vrij land waar iedereen vrijheid van meningsuiting heeft.
    Jij ook, en Ramona ook en dat mag lola dan weer belerend vinden.
    heerlijk wonen in Nederland :D

13. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ze heeft nog de mazzel dat ze nederlands spreekt en verstaat..

de kleine van me schoonzus had een hernia diafragmatica (gat in het middenrif)....en dat heeft de vk nooit op de echo gezien...en me schoonzus had een raar voorgevoel..hele zw-schap deprie..maar de vk vond dat ze niet zo moest zeuren en klagen :confused: ..Hij heeft nooit zelf geademd omdat de longetjes verdrukt waren en nooit hebben kunnen rijpen. Dus ja dan bev. gewoon thuis :rolleyes:

14. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Sylvie Meis moet ook gewoon bevallen net als ieder ander.
    Het is te gek voor woorden dat je kunt laten inleidden als demoeder dat wil.
    Net als schaamlipcorrecties maar daar hadden we het nu niet over..

Overigens al zou je je bevalling kunnen laten inleidden op de dag dat het jou uit zou komen...
    Een baby is een bolletje kwikzilver op zich.
    Ieder baby is weer anders je kunt niet plannen wanneer de baby doorslaapt, huilt wil worden gevoed, liefde nodig heeft of zindelijk word.
    dat is het wonder der natuur gelukkig!

15. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    En zo zouden we er ook mee om moeten gaan, geen probleem zo groot of er is een oplossing voor...of die komt vanzelf ;)

16. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Moet jij ook niet even nadenken hoe jij de dingen hier neerschrijft?
    Gij die vrij van zonde is werpe de eerste steen..

17. ramona0309

De kleine van mijn vriendin (waar ik het straks over had) had ook zo'n gat in zn middenrif... en dat zagen ze toevallig bij een 20 weken PRET-echo! Ook zat alles wat onder hoort te zitten, boven....
    Deze heeft er dus voorgekozen om de bevalling eerder te laten plaats vinden, omdat het kind niet buiten de baarmoeder zou kunnen leven....

Dit is een van de redenen waarom ik (mijn mening) het ook vreemd vind als vrouwen geen 20 weken echo willen doen.... want het helemaal uitdragen en dan vervolgens " met lege handen staan" lijkt me zo hard....!
    MAARJA LEVEN IS SOMS ECHT HARD!

Belerend
    Even over mn belerend berichtje.... ik bedoelde dit met een knipoog...
    Voordat jullie dalijk denken dat ik hier met mn geitenwollen-sokken aanzit.... :)
    al zou ik dan wel warme voeten hebben... brrr...

18. ramona0309

Daarom zet ik er toch bij dat het NIET zo bedoeld is, maar dat ik simpelweg niet weet hoe je zoiets moet vragen.....
    Vandaar dat ik op voorhand al mn excuses aanbied...

Dat is altijd het nadeel van het "geschreven woord" je weet niet zo snel hoe iemand het bedoelt... of leest....

19. ramona0309

En aub geen bijbelteksten... daar krijg ik zo de kriebels van....
    het is trouwens; zij zonder zonde werpe de eerste steen.....

of is "het oog om oog tand om tand....."
    Vol tegenstrijdigheden.... tis maar welk stuk je aanhaalt... :)

20. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Nou dat is dus ook een hernia diafragmatica :( Bij hem zat ook alles door elkaar heen. En pers. denk ik dat het beter is om het dan te halen...maarja die vk had een foutje gemaakt..je begrijpt ik had een andere vk ;)

20w zijn gewoon een must...alleen al ivm de ligging van de placenta te weten...voor de baarmoeder bijvoorbeeld is al zo risico vol.

maare we wijken af van het onderwep ;)

Deel Deze Pagina