Tjeetje... een Keizersnede.... dat is vervelend.... maarja aan de andere kant dan voor jou toch "geluk bij een ongeluk"...! Soms komen "de oplossingen" inderdaad vanzelf.... is zo raar in t leven...
Probleem ook weer opgelost! Nederlanders zijn nou eenmaal wat directer. Belgen zeggen het misschien met een omweg, maar die zeggen net zo goed wat ze willen hoor! Ik hoor liever gewoon wat iemand vindt als dat ik moet gissen naar wat men nu eigenlijk bedoelt. Maar ja, 's lands wijs, 's lands eer....(nee geen bijbeltekst!)
ze is begonnen met het onderzoek en blijkt dat ze vrij vast met haar billen in men bekken ligt. ze heeft nog 2 weken om te draaien maar de verloskundige zag dat niet echt gebeuren en zei dat ik dan een keizersnede moet overwegen. andere mogelijkheden zijn er niet echt voor mij omwille van medische redenen. heb niets gevraagd over het inleiden omdat het nu toch niet van toepassing is. bedanjt voor de intresse
Ben het helemaal met jou eens over wat je schrijft over mannen van (zwangere) vrouwen begrijpen, ramona0309 Vlinderbloem, jammer dat je niet in mijn topic in de lounge meekletst, spekkie naar jouw bekkie zou ik denken als ik lees wat je schrijft 8)
Tjeetje... en als ze echt al vast ligt... is "draaien" natuurlijk ook geen mogelijkheid..... Wat een dwarse hoor....! En wat betreft de Nederlanders... Ik vind het op dit forum ook soms wel TE... Denk dat het combinatie is... van misschien het directe... EN de hormonen...! Het klinkt raar, maar je raakt er echt aan gewend... (al blijft het vreemd)... Ik ben er ook al aardig aan gewend dat Rotterdammers dingen "anders uitdrukken" dan in brabant...
guusje11, hoe voel je je nu? Ben je opgelucht hierdoor of juist niet? Hoop je dat ze zelf nog gaat draaien of anders toch een keizersnede en dan op een datum waar je in mee kunt beslissen?
ik weet het allemaal niet meer, als ze draait dan draait ze en anders niet. vind het gewoon heel erg voor mijn man zijn situatie als ze in februari geboren word. ook is het voor mij en onze dochter misschien beter dat ze wat vroeger komt omwille van mijn medische klachten , ook deze zijn niet gezond voor onze dochter want die lijd er elke dag onder. de verloskundige zei het net nog...
daarom heb ik dus steeds die pijn omdat het onderin zo drukt, ik ben zelf klein en ze drukt met haar hoofd tegen mijn maag, heb dan ook nog een maagoperatie gehad ooit en daardoor is het nu allemaal erg pijnlijk. ook moet ik morgen op controle bij de huisarts hiervoor en urineonderzoek laten doen. ook heb ik bijna de hele dag een benauwd gevoel en erge hartkloppingen net of ik op het randje loop van flauwvallen. de verloskundige zei dat dit niet goed is omdat de baby daar last van heeft en wat betreft dit forum, het is niet alleen hier hoor dat je zulke reacties krijgt. in het dagelijkse leven sta ik elke dag versteld van de opmerkingen en commentaren die nederlanders durven geven tegen sommige mensen... onvoorstelbaar gewoon....
Guusje11 hmmm ik weet niet meer of ik vroeger hier last van heb gehad.... Ik was een stuitligger.... en ben gedraaid... Deze heeft trouwens ook in stuit gelegen, maar is gelukkig later wel gedraaid... ik ben ook niet zo'n voorstander van het draaien hoor... want daar zitten toch idd weer risico's aan... Tja hier drukt het achterwerk overal tegenaan.. dat is ook niet prettig... Heeft ze je ijzer nog een keer nagekeken? Was die goed...? Laat je maar even goed checken dan bij de huisarts... want hartkloppingen en flauwvallen is niet echt ok.. xxx Ramona
ijzer en suiker waren goed, draaien praate ze niet over omdat placenta voor ligt en omdat ze zo vast ligt. moet bij de huisarts men maag en urine laten onderzoeken.
Guusje, heel veel suc6 meid! Ik hoop dat ze nog gaat draaien, maar dat zal wel niet. Sja, dan is een keizersnede idd de enige optie nog. Kun je wb die datum niet iets afspreken? bijv. met 38 weken ofzo?
maar dan tik jij iet met een ...dat bedoelje dan niet zo. en als gevold zijn wij hard en gevoelloos?..ik begrijp je niet....
Heb ik dat ergens geschreven dan....? Volgens mij niet hoor... ooit gehoord van iets "ironisch"bedoelen...? " Ironie kent verschillende uitingsvormen: De omkering, de vorm waarbij precies het tegengestelde gezegd wordt van wat men bedoelt. Dat is me een lieve jongen. Nou, het is me wat moois. De overdrijving, ook wel hyperbool, het met opzet vergroten van dingen waardoor het in het bespottelijke wordt gedreven. Over dat klusje deed hij een eeuwigheid. Het understatement, het tegenovergestelde van de overdrijving, het verzwakken van een mededeling. Echter, door de verzachting wordt de mededeling juist kracht bij gezet, dankzij de ironie. Ik heb niet helemaal begrepen wat u zegt. Niet-passend woordgebruik, het maken van een onverwachte verschuiving in het woordgebruik. Bijvoorbeeld ineens deftige woorden gebruiken, of juist platvloerse woorden. Wij ontvingen daar een missieve over. Het scherpe contrast, voorbeelden hiervan zijn: Een dokter die succesvol kanker geneest, maar zelf sterft aan diezelfde kanker. Uitvinders die sterven door hun eigen uitvindingen. " IK ben dus zoiemand die vaak van deze uitdrukkingen gebruikt maakt.. maarja... zoals ik al schreef "de klank" kan je niet "horen" op een forum... vandaar dat ik dan een gebruik.... De meeste mensen vatten deze boodschappen dan niet "letterlijk op".... maar blijkbaar sommigen wel dus.... Misschien kunnen we een topic openen "Zeik Ramona0309 even af".... (heb deze zwangerschap toch een brede rug... met al die extra kilo's...) Even voor de duidelijkheid dit is dus Ironisch bedoeld...
haha sorry heb me fe 30 minuten lang krom gelegen van t lachen om dit gekissebis naar elkaar toe (zei de nuchtere fries) mijn mening: Als het medisch niet noodzakelijk ik wachten tot de kleine zich aandiend (dat kan ook als de kleine in stuit ligt) IK zou me niet in laten leiden omdat mijn vader er anders niet is... aangezien in in augustus ben uitgerekend kan ik dan wel in juni bevallen met iedereen die op vakantie is en gaat of wachten tot september... goed alvast een rectivicatie voor al dit bovenstaande is met een MEGA knipoog bedoeld En MIJN mening!
ooh ja ik wou ook nog fe kwijt dat ik je wel heel sneu vind over ons nederlanders... hoezo alles over 1 kam scheren! ben een nuchtere fries en ben gewoon eerlijk...
@Guusje, wel een moeilijke beslissing dan inderdaad. Het is voor zowel jou als je kindje natuurlijk belangrijk dat de gezondheid niet in het gedrang komt. Dat heeft neem ik aan ook prioriteit van zowel jij en je man als de medici. Heeft je verloskundige je niet kunnen adviseren? Want je schrijft wel dat ze geconstateerd heeft dat de situatie zoals die nu is de gezondheid van je kindje niet ten goede komt. Puur gevoelsmatig heb ik als ik dit allemaal zo lees het gevoel dat het wel een keizersnede zal worden, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik kan alleen maar hopen - en jou toewensen - dat het uitpakt op de manier die voor alle betrokkenen (in de eerste plaats je kindje en jijzelf) het beste is, nu en op de langere termijn. Ik begrijp dat je het voor je man vervelend vindt als je kindje in februari geboren wordt. Maar wie weet hoe het allemaal zal lopen? Het leven zit soms wonderlijk in elkaar en uit ieder vantevoren-als-slecht of moeilijk-ingecalculeerd moment kan iets heel moois voortkomen.
Net als zoveel onderwerpen.... die met goede bedoelingen geopend worden... Voor TS is "het probleem" sowieso "opgelost" ... mee eens dus...