wie nogmeer bevallen in het ziekenhuis

Discussie in 'De bevalling' gestart door knuffie 23, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi allemaal

bij mij is het al zeker dat ik in het ziekenhuis moet bevallen vanwege een tehoog bmi en voor me eigen veiligheid

nu ben ik eens benieuwd of en meer meiden zijn die dit van te voren al weten en hoe het bij jullie ging
    wanneer ga je bijv bellen

ik ben heel erg onzeker en bang maar ik denk maar er zijn me veel meer vrouwen voor geweest dus ik kan het ook maar toch hoor ik graag reacties

alvast bedankt

2. sams

sams Actief lid

19 dec 2007
    120
    0
    0
    Hoi hoi,
    Ik ben ook in het zkh bevallen (ivm een hoge bloeddruk). Ik wilde eigenlijk heel graag thuis bevallen maar ben achteraf blij dat ik naar het zkh moest. Je bent daar in goede handen, bij mij duurde de aanloop heel lang. Om 20.00 had ik het idee dat het ging beginnen, om 23.00 uur had ik om de 10 minuten weeen, dit hield een hele tijd aan. Ik heb de hele nacht niet geslapen en was dus doodop. Om 03.45 heeft mijn man het zkh gebeld, had nog steeds weeen om de 8 a 10 min, ik mocht meteen komen of het nog een uurtje aankijken.
    Mijn man heeft nog lekker gedouched en daarna zijn we op ons gemak naar het zkh gegaan. Om 5.15 waren we daar en de weeen waren minder geworden.
    Omdat het allemaal niet wilde vlotten hebben ze mijn vliezen gebroken en me op gegeven moment een ruggeprik en weeenopwekkers gegeven.
    Nadat ik om 20.30 eindelijk volledige ontsluiting had werd de ruggeprik verwijderd en mocht ik gaan persen.
    Na 15 min was onze prachtige dochter er...

Het klinkt allemaal heftig, maar ik zou het zo weer doen (jaja de clichés zijn waar, het is het allemaal waard).
    Je zult tzt nog wel heel veel informatie krijgen vanuit het zkh en de gynaecoloog, dus maak je er geen zorgen om...

Groetjes

3. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    bedankt voor je reactie

vind het wel fijn om te horen hoe mensen het ervaren hebben zeg maar

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen.
    Word ingeleid en krijg ook meteen een ruggenprik.
    Ik moet met 38 weken komen, als er al iets verstreken is, moet ik de dag erop meteen komen en dan gaan ze hem halen...vind het een fijn idee dat alles geregeld is.

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen en vind echt dat we daar super geholpen zijn! Zowel de artsen als de verpleegkundigen vond ik erg betrokken zonder dat ze de hele tijd op je lip zitten.
    Mijn man en ik hebben het grootste gedeelte van de dag toch "lekker" samen door gebracht, wat ik heel fijn vond.

Ik had donderdag eind van de dag 3 cm ontsluiting, en 's nachts begonnen de weeën. 's Ochtends kwamen ze echt om de 4-5 minuten dus toen hebben we het ziekenhuis gebeld en mochten we komen.
    Je weet het als het zover is, en als het goed is maak je van te voren afspraken over wanneer je moet bellen. Tenzij je ook nog gewoon bij de vlos onder controle bent, dan bel je die vaak eerst en komt zij kijken hoever je bent.

Enne... 't is logisch dat je er tegenop ziet, maar op het moment zelf heb je geen tijd om bang te zijn hoor, dus 't komt allemaal goed ;)

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb ook aangegeven dat ik op eigen verzoek in het ziekenhuis wil bevallen. Vind het de eerste keer toch wel spannend, dus dan maar in het zk.

7. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ik loop bij de gyn dus als der wat is moet ik zo ie altijd het ziekenhuis bellen

ik moet 5jan weer terug naar de gyn dan zal ik eens vragen hoe dat zit

bedankt

8. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ben beide keren int ziekenhuis bevallen.
    de eerste keer ben ik ingeleid.
    en de tweede keer moest het omdat de eerste een drama bevalling was.
    maar dat was bij de tweede eigenlijk niet nodig geweest.

9. sjeima

sjeima Lid

30 nov 2008
    13
    0
    0
    ik ben zwanger van ons zesde kind,meer dan de meeste mensen hier denk ik? :D
    deze zwangerschap is totaal onverwacht gekomen en schrok er best van maar het kindje is van harte welkom.
    van al mijn kinderen ben ik in het zh bevallen,mijn eerste kwam te vroeg,de tweede veel en veel te laat en door de bloeding die ik nadien kreeg mocht ik dus nooit meer thuis bevallen.
    mijn oudste word 19 en nu dus 21 weken zwanger :D
    ook deze keer in zh,maar kan ook niet anders,ben hartpatient weet ik sinds een paar jaar.
    ik heb het eigenlijk altijd juist fijn gevonden om in het zh te bevallen,mocht er iets niet goed zijn dan ben je meteen op de goede plek.
    zit er maar niet over in,zal vast allemaal goed komen,en vraag alles wat je graag weten wilt daar zodat je goed voorbereid bent.
    vele vrouwen zeggen het geweldig te vinden om thuis te bevallen,dat geloof ik graag maar ik mocht dat helaas nooit een keer meemaken.
    ik weet ook nog niet of het wel of niet een normale bevalling mag worden....ik zal als dat wel zo is moeten worden ingeleid omdat ik gepland moet bevallen ivm aansluiting op hartbewaking enz.
    veel sterkte iedereen.

liefs sjeima

10. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik moest ook in het ZH bevallen vanwege de tweeling, dan moet dat altijd. MAar bij 1 had ik het ook gedaan, als er iets misgaat ben je altijd op de goede plek. Ik heb gebeld toen de vliezen braken en moest gelijk komen. Eerst kreeg ik geen weeen, ik waas 36 weken en 6 dagen. Dus ze gingen mij opnemen. MAar ineens kreeg ik een wee net na middernacht en ik was 37 weken. Het ging alleemaal zo snel, binnen een uur kon ik al persen want ik had volledige ontsluiting..

11. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Ik moet ook bevalen in t ziekenhuis.
    Bij mn eerste moest t ook maar om andere redenen
    destijds kwam ze 2 weken te laat en was ze nogal groot.

Nu is t omdat ik allemaal omstandigheden tijdens de
    zwangerschap heb gehad. Plus medicatie gebruik die ik
    niet mag stoppen. En omdat ze me gaan inleiden 2 weken van te voren.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eerste zwangerschap ->
    Was een tweeling zwangerschap dus verplicht in het ziekenhuis bevallen. Maar al was het 'maar' 1 kindje geweest dan hadden we er ook voor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen, dit omdat mijn vriend dit veiliger en fijner vind. Gewoon alles bij de hand hebben, gewoon een gevoelskwestie dus! Maar wij hebben niet gebeld van te voren :oops:. Ik heb op woensdag avond wat krampen enzo gekregen, wat in de loop van de nacht en donderdag overdag steeds meer werd. En toen savonds rond 20.00 waren we in het ziekenhuis, vrijdag ochtend ben ik bevallen.

Tweede zwangerschap ->
    Gewoon 1 kindje in mijn buik, maar ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat ik veel medicijnen slik en geslikt heb tijdens de bevruchting en het begin van de zwangerschap. Ook al vanaf dat ik zwanger ben steeds hele hoge temp. Daarom ben ik ook meteen onder controle gegaan bij de gynaecoloog. Van de huisarts mocht ik zelf kiezen tussen verloskundige en gynaecoloog, maar zijn voorkeur ging duidelijk uit naar de gynaecoloog. Na flink wat denken en overleggen dus besloten bij de gynaecoloog op controle te gaan omdat we toch met een gyn moeten bevallen straks. Geen idee of we dit keer wel gaan bellen, misschien wel beter, maar vorige keer hebben we er echt niet aan gedacht. Maar waarschijnlijk als we zelf spullen gaan pakken om te vertrekken dat we even een belletje doen, das misschien wel fijn voor de mensen in het ziekenhuis ;)!

Liefs, Hanneke!

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen en vond het superfijn. Goede zorg, alles en iedereen bij de hand.
    Ik persoonlijk moet er niet aan denken om thuis te moeten bevallen. Meer dan 50 % van de voorgenomen thuis bevallingen eindigen in het ziekenhuis. Ik moet er niet aan denken om tijdens de heftige ween nog naar het ziekenhuis te moeten rijden. En ook vind ik het idee fijn dat er in de ziekenhuis meteen actie kan worden ondernomen mocht er iets aan de hand zijn.

14. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Ik ben ook in het zh bevallen, met 33 weken. Ik vond de begeleiding niet prettig. Werd niet serieus genomen en kreeg wee-remmers. Omdat ik last had van BI, hebben ze me medicatie gegeven waardoor ik erg suf werd. Ik had weeen, maar wist dit zelf niet en men zei dat ik last van mijn BI had. Mijn dochter is bijna in de toilet geboren omdat ik dacht dat ik moest poepen. Ik bleek al volledige ontsluiting te hebben.

Toch wil ik nu weer bevallen in het ziekenhuis. De vorige keer was ik alleen, mijn man was net op tijd om Kate gelanceerd te zien worden. Nu hoop ik het samen te doen. Je verloskundige doet de bevalling, mocht het allemaal op tijd komen.

15. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen i.v.m. een hoge bloeddruk. Ik weet het al vanaf de 16e week en ik vind het best prettig. Beter dan dat je halsoverkop naar het ziekenhuis moet.
    Misschien (waarschijnlijk?) wordt het een geplande keizersnee omdat het kindje in een stuit ligt. Maar we hopen natuurlijk dat hij/zij nog gaat draaien.
    Maak je niet druk, het kindje moet er toch uit en je bent in goede handen zeg ik altijd maar... Succes!

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik wilde eerst thuis bevallen..leek me toch een prettigere omgeving dan zo een kille kamer in het zh. Maar mn vriend vindt het niet zo een fijn idee om thuis te bevallen dus om zijn geweten te sussen toch maar in het ziekenhuis dan. Heb er nu ook vrede mee gesloten, ik vermaak me wel...totdat ik moet gaan persen :D

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Om deze reden wil ik ook in het ziekenhuis bevallen.

18. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik moest ivm streptokokken B in het ziekenhuis bevallen aan een antibiotica infuus

Uiteindelijk een prima bevalling gehad, juist dankzij de verloskundige van het ziekenhuis. 3,5 uur.

Ik kreeg weeënopwekkers omdat Fenna neit te lang mocht blijven zitten ivm de streptokokken. Daarnaast een pompje. Was dus nogal high. De VK vond de weeën eigenlijk niet regelmatig genoeg komen, en ze dacht niet dat ik daar op zou kunnen bevallen. Het knopje met de opwekkers ging dus steeds hoger. na amper 3 uur (ik kwam vrijwel zonder weeën het ziekenhuis binnen) kreeg ik persweeën. Jawel. Volledige ontsluiting.

en met 3 persweeën en een knip was Fenna er.

Er goed te doen, en de verloskundige was echt super! Voelde me ook erg fijn in het ziekenhuis.

19. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hey...

Mijn moeder is bij (eigenlijk net NA) de bevalling van mijn broer bijna doodgebloed... en dan bedoel ik echt dat ze al "weg was'....
    Gelukkig was ze in het ziekenhuis.. anders had ze het zeker niet gehaald....

Ik wist dat dit geen invloed hoefde te hebben op mijn bevalling, maar als zoiets zo dicht bij je "in de familie zit"... vond ik het veiliger om in het ziekenhuis te bevallen..... en achteraf gelukkig ook...

De bevalling verliep vlot... tot het laatste moment.
    De verloskundig kreeg het niet voor elkaar om mijn zoontje te halen... zijn hoofdje/schouders waren te groot... hij kon het heuveltje niet over... hij kwam en schoot hierdoor terug...
    De gyn heeft de kleine gehaald... en op gegeven moment stonden er al 7 man om mn bed...
    (denk dat ze dachten dat t me niet zou lukken.) uiteindelijk is hij de vacuum (+ grote knip 10 hechtingen) gehaald...

Als ik thuis geweest was... had ik dus met spoed met een kind tussen mn benen naar het ziekenhuis gemoeten.... Moet er niet aan denken...

Deze keer dus weer in het ziekenhuis.....

(heb trouwens de bevaling niet als "naar"ervaren hoor..!)

20. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik wilde ook in het ziekenhuis bevallen en ik heb ook een te hoog bmi dus dat kwam mooi uit. En dat is me supergoed bevallen :) ;) . Eerst onder begeleiding van de verloskundige, toen het allemaal wat heftig (qua pijn en weeënstorm) werd ben ik overgedragen aan de gyn. En hoewel de eerste gyn een eikel van een vent was heb ik het supergoed gehad in het ziekenhuis. De zusters waren hartstikke lief voor ons en hebben echt goed gecoached! En de gyn die ons zoontje ging halen met de vacuüm was enorm lief. Heb zelfs nog een ruggeprik gehad en dat viel me zelfs enorm mee!
    We moesten ivm de vacuüm zelfs nog een nachtje blijven en dat heb ik zelfs nog als fijn ervaren.
    Dus hier (op eikel van gyn na) echt positieve ervaring met ziekenhuis.

En ik was vantevoren ook best bang, maar op het moment zelf wil je gewoon alleen maar dat ie eruit komt :) .

Deel Deze Pagina