hoi dames ik ben even nieuwsgierig hoe je je voelde een dag na de bevalling... waarom ik dit wil weten ?? mijn man en ik hadden een discussie dat ik niet zomaar naar de bevalling van alles direct weer kan vind ik omdat ik waarschijnlijk uitgeput zou zijn van al dat gesjouw aan je lichaam.. manlief vond dat je toch naar een bevalling niet moe en dergelijke bent... btw het is ons eerste kindje dus allebei onervaren alleen verhalen van moeders.. veel liefs en hoop dat ik veel verhalen te lezen krijg
Ik ben ook onervaren.. Maar ik gok dat kraamzorg niet voor niks bestaat.. Dacht dat mijn man al bot kon zijn.. Gr. Carlien
Alsof ik door een bus was overreden. haha. Veel bloed verloren en een flinke knip. Dus nee niet echt geweldig.
Hoe ik me voelde?? lichamelijk was ik helemaal op en mijn bevalling heeft ongeveer 5uur geduurd. Kon eerste dagen niet alleen naar het toilet en douche was ook een hele opgave.
Omg.. Sorry hoor, maar in dit soort gevallen is het echt ZO jammer dat mannen het niet even kunnen overnemen!! Ik denk (zonder ervaring overigens) dat echt geen enkele vrouw zich een dag na de bevalling oke voelt. Dat je hoe dan ook voor pampus op bed ligt. Als het al niet van alle intense lichamelijke inspanningen is, dan zeker ook van de achtbaan van emoties die je doorgaat! (Kan ik me zo voorstellen, correct me if I'm wrong, girls!) Dan ga je dus geen boodschappen doen en het huis poetsen, lijkt me zo.. Wat Carlien ook al zegt: die kraamzorg komt niet voor niks!
Ahum, wat fijn voor je man dat hij nooit een bevalling hoeft mee te maken zelf....jeetje natuurlijk ben je moe!! Het is alsof je een marathon hebt gelopen (denk ik, nooit een marathon gelopen ), je lichaam heeft urenland keihard gewerkt, je hebt zelf urenlang weeen verwerkt en pijn gehad, vervolgens terwijl je al redelijk uitgeput bent nog 'even' je baby eruit persen....dat is al topsport op zich. En daarbij verlies je vaak veel bloed, je hele buikinhoud moet weer terug op zijn plek, alle hormonale verandering, plus dat je waarschijnlijk de eerste dagen niet al teveel slaapt 's nachts, pijn van je hechtingen als je die hebt....Maak je man maar duidelijk dat hij HEEL goed voor je moet zorgen
ik ben nu 2 keer bevallen en alle2 de keren kon ik gelijk alles zelf weer.bij de eerste waren we met 5 dagen alweer buiten en dag 6 gingen we de kleine showen op het werk van vriendlief. deze keer stond ik zelfs de eerste dag alweer eten te koken omdat ik zin had in iets want vriend niet kan maken haha. de kraamverzorgster zei ook dat ze wist dat ik net bevallen was maar dat ze het anders nooit had gezien de eerste had ik 12 hechtingen en de 2de ook een aantal hoeveel weet ik niet precies. wel heel weing bloed verlies 330 ml en 250 ml dus echt nihil. ondanks dat ik 2 hele zware bevallingen gehad heb 1 van 47 uur en 1 met een hele heftige afloop (waarbij en 5 mensen rond mijn bed stonden om te gaan reanimeren) ik ben trouwens nooit moe geweest zat gelijk weer vol energie maar mischien dat dat komt omdat ik 2 klote zwangerschappen heb gehad met heel erg veel stress dat ik na de bevalling tot rust kwam ofzo
Bij mij ging bevallen en opstaan echt NIET op!! De eerste dagen kon ik amper op mijn benen staan. Als ik ff stond begon alles te draaien en te suizen. Van onder voelt het als je door een vrachtwagen ben overreden, hoewel ik niet weet hoe dat voelt gelukkig. Maar het is iig helemaal beurs en bekken voelt super raar. Ik weet nog hoe gefrustreerd ik was dat ik zoooo afhankelijk was die eerste tijd.
Lichamelijk nogal beurs en zwakjes (kon dr niet zelf uit dr wiegje tillen wat naast me stond in het ziekenhuis bijvoorbeeld) Geestelijk intens gelukkig en geen tijd om moe te zijn, enkel aan het genieten de dagen erna vooral lichamelijk zwakjes (lage bloeddruk dus erg trillerig en duizelig) en heel erg beurs en een pijnlijk onderkantje (4 hechtinkjes ivm ruptuur) Waggelen en moeite met zitten.
Hier voelde ik me na de bevalling eigenlijk erg goed. Beide keren gewoon beneden gezeten met de visite, geholpen met beschuit smeren, vrij snel zelf weer gekookt en schoongemaakt e.d. Wel een beurs lijf (wie niet?! ) en na m'n 2e zwangerschap en bevalling vrij veel last van m'n bekken gehouden, maar dat was dan ook echt het enige dat me belemmerde in de dingen die ik wilde doen.
Na de bevalling van ons eerste kindje voelde ik me totaal gesloopt. Heb me de eerste 3 maanden erg lam gevoeld. Na de bevalling van ons 2e kindje voelde ik me super! Kon de hele wereld aan, dat viel best wel even tegen. Maar voelde me eigenlijk geweldig.
Euforisch!! haha, beide keren! Na mn eerste bevalling wel veel hechtingen overgehouden ( knip) waardoor ik moeilijk kon lopen en niet lang kon staan, al wilde ik maar al te graag! Had voor mn gevoel energie voor 10! Toch na 6 dagen weer naar buiten voor een wandeling en na 1 dag weer zelf gaan koken. 2e bevalling was ik meteen weer op de been en voel me ( nog steeds) vrij fit! Was de dag zelf wel moe na de topprestatie maar logisch ook . Is trouwens wel verraderlijk want Druifman verwacht ook meteen alles van me juist omdat ik weer vanalles aan het doen ben... dus laat je maar lekker verwennen is mijn advies! Heb wel een paar dagen later veel last van mn hormonen gehad hoor ( labiel/ kraamtranen), alleen daarom al zou je het rustig aan moeten doen ( zei een eigenwijze verse mamma die dat dus NIET heeft gedaan....)
Pijnlijk, maar ik heb dan ook een ks gehad. Helaas geen kraamzorg, dus na een klein weekje stond ik ook weer dingetjes in huis te doen.
Zo'n typische mannen opmerking haha! Mijn man zei bij de eerste..."een bevalling is altijd zwaar, ik zal dus niet zeggen dat het een zware bevalling was als het gewoon allemaal goed gaat" Het is uiteindelijk een vacuumbevalling (met 2 verschillende vacuumpompen omdat 1 steeds los schoot) geworden met een heel langzaam herstel van een paar maanden. Hij heeft nog nooit zo vaak gezegd dat hij zo trots op me is en zoveel respect voor me heeft als na die eerste bevalling haha. Tweede bevalling was een super bevalling en na een dag voelde ik me al redelijk goed.
Laat 'm hier eens naar kijken: http://www.youtube.com/watch?v=6AdFdmE9A84 Hopelijk gelooft ie dan wel dat het een uitputtingsslag is EDIT overigens heb ik een maand nodig gehad om weer een beetje uit de voeten te kunnen na een te lange bevalling en erg veel bloedverlies. Pas na 6 weken had ik het idee dat ik weer echt besefte wat er allemaal om me heen gebeurde.
Eerste bevalling... harstikke fit, maar aardig stikwerk van onderen en daardoor in dingen bellemerd mn bekken voelde gelijk de kilo's verlichting dus ging beter als voor de bevalling.... (al duurde het volledige herstel nog wel even) Tweede bevalling... hartstikke fit, gaaf onderkantje dus huppakee... bekken voelde weer beter als voor de bevalling... derde bevalling... super vlotte bevalling 3 minuten persen daarna.. slap, trillerig... en een bekken wat op instorten stond.. nu was het laatste kindje ook een flinkerd... (4240 gram) en had echt schade toegericht aan het toch al rammelend bekken.... maw denk dat het bij elke bevalling anders is.. en moeilijk in te schatten... zou van het "ergste" uit gaan..
oooo nog een ding... die domme opmerkingen van mannen: mijne zei na de derde.. : hoe kan je nu moe zijn, het was zo'n snelle bevalling?? waarop de kraamverzorgster zei: je hebt dezelfde prestatie verricht als vrouwen die er langer over doen....
Oh oh oh mannen, je zou hem toch.. Ik was de dag na de bevalling sowieso uitgeput door het harde werken en 2 nachten slaapgebrek (1e nacht weeën, 2e nacht hele nacht verliefd naar m'n kindje liggen kijken en volgepompt met adrenaline van de bevalling), en heel beurs en pijnlijk van onderen door een knip en hechtingen. Daarnaast natuurlijknbloedverlis enzo. Onderschat t niet hoor!
tja ik had toevallig geluk dat ze eruit floepte in 3 pers weeen in 3 en half uur tijd bevallen hahaha. geen scheur of wat dan ook,voelde me iets slap omdat ik eerst wat wilde eten voor t douchen toen lekker zittend gedoucht,helemaal aangekleed(wel lekkere zachte broek natuurlijk)lekker haren gedaan en opgemaakt. de zuster zei hee moeders zouden we niet eens in bed gaan liggen???je bent net bevallen!! de hele week ben ik in t zh gebleven(2 uur van huis)en daar liep ik echt te paraderen hihihi voelde me geweldig en toen ze 3 weken oud was kreeg ik een klap toen stortte ik in....