Inleiden: ballon, gel of pillen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ch28, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Zoals het er naar uit ziet word ik donderdag ingeleid, ik mag ( als het dan nodig is) kiezen uit gel, pillen of een ballon. Ik heb alleen ervaring met gel, ik ben dan ook erg benieuwd hoe het is om ingeleid te worden met pillen of een ballon en dan met name hoe lang dit duurde tot de bevalling begon of tot de vliezen konden worden gebroken. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik ben met een ballon ingeleid. Had kleine cm ontsluiting. 's ochtends ik denk half 10 ballon ingebracht. Was wel even een gefrut, mijn baarmoedermond lag ver naar achter en gekanteld. 's Avonds ging die eruit. Volgende dag om half 9 vliezen gebroken en infuus aan. en net over half 5 was het meisje geboren. Ik heb geen weeën gekregen van de ballon, alleen ontsluiting. Als je nog wat wilt weten pb me maar. Succes donderdag!

3. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Dank je voor je reactie! Duurt dus, ondanks dat je al een kleine cm ontsluiting had, toch nog best lang.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ze wilden graag min. 2 cm hebben om de vliezen te kunnen breken + voldoende verweking e.d. Ik vond het meevallen. Had op meer dagen gerekend;)

5. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ik ben ook ingeleid met de ballon. Deze werd op maandagavond ingebracht, last van menstruatiekrampen gehad, dinsdagochtend viel het eruit. Ik ging van geen naar 3cm ontsluiting. Na overleg met de arts is ook besloten om gel in te brengen. Beleid van het ziekenhuis waar ik ben bevallen is om pas met 4cm de vliezen te breken. Dinsdagmiddag zat ik uiteindelijk op 4cm. Toen werd mijn vliezen gebroken en zat ik ook aan de weeënopwekkers. Had heftige weeen, en de ontsluiting bleef steken op 4cm. Uiteindelijk een ruggenprik gehad. Ben uiteindelijk op woensdag om half 3 bevallen. Was mijn 1e keer. Al met al was ik bijna 12 uurtjes bezig.

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben ingeleid dmv tabletten.
    'S ochtends om half 10 de eerste ingenomen. Rond 12 uur de eerste weeën en om 16:36 was ze er al:D

Fultimemommy vindt dit leuk.
  7. Ingeltje33

12 okt 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ingeleid met ballon. 'S middags om vier uur ballon erin, na zes uur controle en toen 2 cm ontsluiting. Gewoon geslapen, niets gevoeld, geen kramp oid. 'S ochtends om half 9 bijna 4 cm ontsluiting en vliezen doorgeprikt. Half tien infuus erin en om half elf begonnen de weeen echt. Om kwart voor vier mocht ik persen en om vier uur is ze geboren. Het is mij heel erg goed bevallen, ik zou het zo weer doen met ballon.

8. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Bij mij is eerst geprobeerd in te leiden met de ballon, maar dit lukte niet. Toen dus toch de gel gekregen om 15u 's middags en de hele avond en nacht last gehad van mijn rug. Ontsluiting kwam echter niet echt op gang, 's nachts om 2 uur nog steeds maar 1cm ( ik had al besloten om voor de nacht niet nog een dosis te pakken, maar de volgende dag verder te kijken, ik kreeg om 2 uur pijnstilling om te kunnen slapen). 's Ochtends bleek ik 1-2 cm te hebben en heeft de verloskundige van het zh mijn vliezen gebroken, toen ging het wat sneller (met weeenopwekkers). Om 12u was de pijn dusdanig dat ik een ruggeprik kreeg (met 4cm ontsluiting) om 15u werd er gecheckt en had ik 8cm. Om 17:10 is ons prinsesje geboren!

9. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik ben 4 keer ingeleid, 3 x met infuus omdat mijn baarmoedermond al rijp was, 1 keer met gel omdat alles nog potdicht zat.
    Na de 1e keer gel heb ik spontaan weeen gekregen. En binnen een paar uurtjes was ik bevallen.

Deel Deze Pagina