boxspring omhoog zetten hoe?

Discussie in 'De bevalling' gestart door gemma87, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Ik wist niet zo goed waar ik dit topic neer moest zetten vandaar maar hier.
    Ik ga als het kan thuisbevallen op mijn eigen boxspring.
    Nu is het zo dat ze dus 2 losse matrassen hebben maar wel 2 pers hoeslakens.
    T bed bestaat dus uit 2 losse delen en nu heb ik wel klossen gehaald bij de winkel echter heb ik pootjes met wieltjes onder mn boxspring.
    Ik heb nog niet echt gekeken of ik ze eronder uit kan halen maar volgens mij gaat dit niet.
    Nu dacht ik al aan bierkratten maja ook dan zullen ze pootjes eronder uit gehaald moeten worden.
    Nu heb ik gedacht an een extra 1 pers matras maar hoe ga ik dan mn bed opmaken..:(
    kan iemand me helpen met dit dillemma:)..

Gr gemma

2. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Zelfde dilemma hier.
    Mijn vriend is nu hard bezig met bier drinken ;)
    Ik had bedacht dat ik bierkratjes naast de pootjes zet. Hoeft ook maar 10 cm omhoog ofzo bij ons.
    Van de kraamzorg vertelden ze me dat een extra matras niet 'geaccepteerd' wordt als ophoging, had ik nl ook al aan gedacht.

Maar goed, ik moet het ook nog gaan doen, dus of mijn plan gaat werken valt nog te bezien...

3. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Das wel lastig met pootjes met wieltjes. Wij hebben wel een boxspring, maar dus geen wielen. Hebben nog geen idee hoe we het doen. Hebben wel al een aantal bierkratjes en las dat je tegen een kleine veroeding legen bierkratjes kunt lenen bij de supermarkt. Onze kraamzorgorganisatie zou een extra matras wel prima vinden, alleen moet het dan een 2 persoonsmatras zijn in de goede maat en dat hebben we niet. Heb geen idee of klossen gewoon kunnen door de afstand tussen de middelste pootjes, dus wij gaan. Binnenkort ook een avond aan het puzzelen.

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wij hadden er houten balken onder liggen, maar dat is met wieltjes natuurlijk ook geen optie. Kun je de kraamzorgorganisatie niet bellen voor advies? Die komen bedden in alle soorten en maten tegen.

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    hebben álle poten wieltjes?? Die van ons alleen bij de middelste. Klossen paste sowieso niet, we hebbben er toen kratjes onder gezet. Heb bij alle vrienden om lege kratten bier gevraagd, in ruil voor het statiegeld. Alle flesjes weg gebracht ( tip. niet op zaterdag middag gaan, met 9X24 flesjes ;)) en op elk krat nog een plank. Dit ging prima. Nu hebben we een ander bed, en dus een nieuw probleem, het hoeft slechts 10cm, én hebben een hoofdbord én hele dikke kleine pootjes....;) nou ja, komt ook wel weer een oplossing voor, alternatief is dat je in een volledig apart bed gaat liggen in de kraamweek, en die op klossen zet (is mijn nood-nood-nood oplossing :))

6. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Wij hadden het bed ook opgehoogd met kratten. Je kan zo bij de supermarkt vragen om een aantal lege kratjes (tegen betaling uiteraard) Succes!

7. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Wij mochten het bed ophogen met een extra matras. Toen de weeen begonnen hebben we deze er opgelegd voor de vk. Van het kraambureau mochten we het ook ophogen met een matras.
    Een boxspring is al hoog en het dan nog extra ophogen met bierkratjes zag ik niet zitten. Is steeds zo'n gedoe om in en uit bed te stappen.

8. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Hier kwam de kraamverzorgende bij de intake vanochtend zelf met het advies om een extra matras te gebruiken.
    dus het verschilt dan denk ik per organisatie of het geaccepteerd wordt.

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Mmmm... niet verhogen?
    Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen.
    Plus hebben een bed waarbij hoofd en voeteneind elektrisch verstelbaar zijn. Dat moet hopelijk genoeg zijn en anders verschonen ze het bed maar niet.

Mag toch hopen dat dat afdoende is.
    x

10. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hier staat ook een extra matras klaar tegen de muur, die gaat er bij mij op zodra de weeen beginnen, en als onze dochter er eenmaal is gaatie er gewoon weer af, bed opmaken doet mijn man/moeder wel als het te laag is voor de kraamzorg, het gaat alleen even om tijdens de bevalling moet hij wel voor de VK hoog genoeg zijn.

11. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons bed is standaard al 65 cm en bij zoonlief mocht het zo blijven van de kraamzorg. Ging zowiezo in het ziekenhuis bevallen dus het was alleen voor de controles en een paar keer verschonen. Geen klachten gehad van de kraamhulpen. Scheelt dus echt per kraamzorgburo. Nu hebben we een andere dus ben benieuwd hoe streng die zijn...

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik moet toch in het ziekenhuis bevallen dus het bed gaat niet op klossen. Bij mijn zoontje toen nog wel gedaan en in de zwangerschap daardoor mn enkel verzwikt toen ik 's nachts naar de wc moest (ben zelf niet zo groot).
    Als ze moeilijk doen leg ik tijdens de controles een extra matras op het bed. Weet al van de verloskundige die de kraambedcontroles hier komt doen dat zij het geen probleem vindt. Doet de kraamzorg moeilijk, dan is het pech voor hun en ga ik wel op de keukentafel liggen ofzo. Die klossen komen mijn huis niet meer in!

13. Ollie123

Ollie123 Lid

26 nov 2009
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook en boxpring en hebben vanaf week 37 een extra matras erop gelegt. Alleen wat hoor met instappen. Had een krukje nodig:D

14. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    ik heb net even gekeken en die klossen zijn zowiezo geen optie.
    kratten helaas ook niet hoofdbord zit dus vast aan mn onderstel zeg maar.
    en als je dat uitelkaar haalt dondert mijn bed uit elkaar :)..
    enige optie is dus een matras.
    Ik zou zelf t liefst ook niet ophogen ivm mijn lengte.
    voor t verschonen hoef ik t ook niet doen kan mn vent ook wel doen echter als ik thuis wil bevallen moet ik wel helaas.
    maar ik wil niet weer poliklinisch bevallen ivm een super snelle bevalling en dat ik heel graag thuis zou willen bevallen.
    dus ik ga op zoek naar iemand in de fam die of e 1 pers matrassen heeft of 1 2 pers die past..
    overginds heeft t kraamburi aangegeven dat evt. een matras erop ook mag niet ideaal maar t mag wel.
    dus dat word dan de oplossing.,

gr gemma

15. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Wij hebben ook een boxspring met hoofd en voetbord, en ook wieltjes onder aantal poten. Kunnen gewoon klossen onder hoor! Je moet gewoon extra klossen halen. Ik had er geloof ik 12. Ook op 2 plekken onder het hoofdbord, en voor het voetbord ook. Het is even een klus, maar is daarna prima. Extra matras erop heb je kans dat het te zacht ligt, dus dat je doorzakt. Optie is dan om eer deur (zonder klink etc) op je bed, en daarop je extra matras.

16. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, hier ook een boxspring, maar pfoeh, al zouden de klossen er onder kunnen, hoe krijg.je dat bed ooit omhoog?!:$
    Ons bed is zo zwaar, dat we het al bijna niet van z'n plek geschoven krijgen, laat staan dat we het op klossen kunnen tillen! van m'n souders heb ik een bed geleend, die staat beneden in een 'dood hoekje' tegen de muur. Als de bevalling begint, gaat die op klossen, staat allemaal klaar. Daarnaast komt een bad te staan, als het kan ga ik in bad bevallen;)
    Ben trouwens zo blij met m'n bed! Hij is elektrisch verstelbaar, lijkt me heel makkelijk straks met borstvoeding!:)

17. miep84

miep84 Niet meer actief

hier hoeft de boxspring ook niet extra verhoogd, onze is 65 cm, kraamhulp raadde op papier 70cm aan, heb haar even laten kijken tijdens het intakegesprek, nadat ze het bed gezien had, zei ze dat het niet verhoogd hoefde te worden.
    Anders zouden we er altijd nog een extra 1pers. matras op kunnen gooien, maar zelfs dat vond ze niet nodig.

18. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    klossen zie ik echt niet zitten strax dondert mn bed uitelkaar vind ik zonde..
    ik doe er gewoon een extra matras opo dit was geen probleem volgens de kraamburo zaol het nog ff met de vk over hebben

19. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou ook even overleggen met het kraamzorgbureau.
    Onze boxspring was met bierkratten eronder (klossen pasten ook niet) 80 (!) cm hoog. Nou zijn mijn vriend en ik allebei lang, maar ik had wel een opstapje nodig.
    Uiteindelijk vond ik die hoogte erg prettig toen ik bevallen was, door de hechtingen had ik nogal pijn met het 'door de benen' gaan en dat hoefde toen niet. Na de kraamweek heeft het bed nog 3 weken op de kratten gestaan, we waren te lui om de kratten op te ruimen. Maar het was ook fijn met verschonen haha.

Mijn kraamzorg heeft mij heel veel geholpen met de borstvoeding en ik weet zeker dat ze echt last had gehad van haar rug als ze steeds had moeten bukken. Zij hebben uiteindelijk ook maar 1 rug en ik vind het wel een beetje gemakkelijk gezegd om het maar niet te doen. (Er zijn ook andere mogelijkheden, zoals een kraambed huren). Als je de hele dag achter een computer moet zitten, verwacht je van je baas ook een fatsoenlijk bureau en een goed verstelbare bureaustoel toch?

20. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    ik vin dhet ook niet erg dat hij omhoog moet enkel de vraag was dus hoe.
    ik doe zelf ook veel til en bukwerk dus weet hoe t voelt.;)
    t is alleen dak dus thuis ga bevallen anders had ik het niet gedaan vorige keer mijn legeerbed omhoog gegooit en dat was niet eens nodig geweest want kreeg controlles gewoon op eigen bed.

Deel Deze Pagina