Filet Americain, hoe schadelijk voor klein vruchtje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door domootje, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. domootje

domootje Nieuw lid

22 okt 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben heel stom geweest, zonder na te denken pakte ik vanmiddag een heerlijk broodje filet americain. Toen ik deze half op had schrok ik "Shit! Misschien ben ik wel zwanger!". Heb de rest snel weggegooid, nog boven de wc gehangen maar helaas, braken op commando lukt me niet. Heb ongeveer 30 gram filet op..
    Mijn eisprong is geweest op 15-10-09. Natuurlijk is het apsolute niet zeker dat ik zwanger ben maar shit wat voel ik me stom!!

Weet iemand hoe schadelijk filet écht is? Kan dit al gevolgen hebben voor mijn evt net ingenestelde vruchtje?

Een heel blond meisje....

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou me maar niet te druk maken. Sowieso is de kans behoorlijk klein dat je er echt iets van oploopt en bovendien zit je nog voor je nod. De eerste periode heb je nog geen bloedband met je kindje, m.a.w. de placenta moet nog gevormd worden, en voor zover ik weet komen de schadelijke stoffen die je eventueel binnen krijgt dan ook nog niet bij je kindje. Dus....geen paniek!! Ik heb nadat ik mijn eisprong had ook altijd gewoon nog wijn gedronken en zie mijn banner.

3. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Als je pas net zwanger bent, Is de kans heeeel erg klein dat het vruchtje ook besmet word met toxoplasmose. De eerste vijf weken leid het vruchtje nog een eigen leven en leeft het nog niet op jouw voedingsstoffen maar op het vruchtzakje. Ik heb ook rauw vlees gegeten toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, maakte me hier ook erg ongerust om. Maar de verloskundige heeft me helemaal gerustgesteld.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat zou betekenen dat je tot een positieve test je al niks meer mag en van alles moet ;)
    Nee hoor! Gewoon lekker filet eten totdat je zwanger bent!

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb in de 7e week per ongeluk een half broodje op met filet americain. Toen ik de helft op had dacht ik ineens sjiiiiit, wat doe ik nu? Haha.
    Maar niks aan overgehouden hoor. ;)
    En al helemaal voor je NOD niet inderdaad.

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk ook niet dat het kwaad kan je bent niet eens zwanger!!!

Als je overal rekening mee moet houden voor je zwanger bent dan durf je niet meer te leven.

En sorry als het hart over komt maar vind het een beetje onzin deze vraag terwijl je niet eens zwanger bent.

Groetjes Patricia

7. domootje

domootje Nieuw lid

22 okt 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik ben erg opgelucht!!

Ik besef prima dat de kans maar klein is dat ik nu ineens zwanger ben maar ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kindje iets heeft wat door mijn stomiteit komt. Ik denk er 1000x op een dag aan en ik eet gewoon zonder besef iets wat zo slecht aangeschreven staat!!

Om hiervoor een Gyn te bellen vond ik niet direct nodig (wellicht zou ik er wel naar vragen als ik eer daags posi test) maar hier kan geen kwaad, toch? :)

Bedankt iig allemaal!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, dat je nu ineens zwanger zou zijn zou natuurlijk niet gek zijn hoor! hahahaha
    Daarvoor ben je aan de klus toch.
    Denk alleen niet dat je er zoveel rekening mee moet houden en er zoveel bij na moet denken.
    Ik besef heel goed dat zwanger worden je leven kan beheersen (zelf aangewezen op IVF ICSI) maar tot de stimulatiefase dronk ik gewoon een wijntje hoor! Anders had ik achteraf gezien ruim 3 jaar een heel strikt leventje gehad.

Elmo

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd na de posi test gewoon niet meer eten. (en drinken! ;) )
    Ik wilde idd net zeggen wat Elmo ook al zei, wij zijn bijna 4 jaar bezig geweest voor het raak was, moet er niet aan denken als ik 4 jaar van al die 'verboden' dingen af had moeten blijven!

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

maak je niet druk joh, ik heb 2 dagen voor mijn posi test nog filet americain op. pas vanaf je posi test moet je er rekening mee gaan houden.

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    tot 4-5 weken krijgt het kind nog geen stoffen door van jou, dus mag je gewoon eten wat je wilt! denk niet dat je je zorgen hoeft te maken! ik hoop dat het raak mag zijn voor je!

12. Maak je niet druk joh. Die toxoplamosis valt wel mee. Ik bedoel de kans dat je daar ineens mee besmet raak.
    Ik ga al jaren heel close met dieren om eet rauw vlees en de hele reut en ik heb het niet in me bloed zitten. De kans is niet zo groot, maar goed hij is er wel, dus gewoon lukraak door eten zou ik niet, maar ik heb ook wel eens iets gegeten wat ik niet had moeten eten tijden mijn zwangerschap en mijn baby doet het super en ik wordt geregelt getest op toxoplasmosis en heb nog steeds nergens last van en dat terwijl wij 5 paarden 2 katten en een hond hebben en ik elke dag wel wat schrammen oploop in de natuur.

Liefs,

Helene

13. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meis,

Ik vind het geen onzin vraag hoor, kan me heel goed voorstellen dat je hem stelt. Daar zijn we ook allemaal voor toch?

Zoals de rest ook al zegt, maak je niet druk eet nog maar lekker je broodje Filet ;)

Liefs

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    lekker alles eten en drinken zolang je geen posi test hebt anders henb je geen leven meer joh

Deel Deze Pagina