Zwanger en salicylzuur (eeltpleisters)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Boordevol, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik wil eeltpleisters gebruiken op een plekje ter grootte van een 1 eurocent munt. De apotheker had in de boeken gezocht of dit kwaad kon tijdens zwangerschap en zei van niet. De verloskundige wist niet eens dat het niet zonder meer gebruikt kan worden :$ terwijl er duidelijk staat bij zwangerschap overleggen met de huisarts of verloskundige. En de huisarts is vandaag niet bereikbaar.

Heeft iemand dit weleens gebruikt aan het einde van de zwangerschap of weet je of het kwaad kan? Ik durf het nu niet te gebruiken maar de eeltplek doet echt pijn. Wie kan me uit eigen ervaring vertellen hoe of wat.

Dit vond ik op internet:
    Te veel salicylzuur in het bloed kan in de eerste maanden van de zwangerschap risico’s opleveren voor het kind. In de laatste maanden van de zwangerschap kan het de zwangerschapsduur verlengen

2. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    En dit vond ik op het internet:

Een teveel aan salicylzuur (of andere NSAID's) geeft een wat verhoogd risico op een miskraam, daarom wordt gebruik afgeraden tijdens de zwangerschap. Dat advies is echter voor de vareciant die je doorslikt, en dan zijn de concentraties in je bloed HEEL VEEL hoger. Een pleistertje ter grootte van een cent kan lijkt mij niet verantwoordelijk zijn voor een salicylzuurspiegel in je bloed die zo hoog is dat je er risico van loopt.
    Je kunt het advies van je apotheker dus met een gerust hart opvolgen. Vergeet niet dat apothekers -misschien nog wel beter dan artsen- erop getraind zijn de gevaren van medicijngebruik te onder- en herkennen! Hij zal heus niet zomaar zeggen dat je 't kunt gebruiken.

Je kunt de pijnlijke plek natuurlijk ook even wegsnijden of -raspen. Of beter nog: jezelf trakteren op een bezoekje aan de pedicure :)

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Hai Flip, dank voor je reactie. Ik ben zooo erg. Heb het gekocht, voel de pijn, heb goedkeuring van de apotheker en lees van jou dat het geen kwaad kan maar durf toch niet :(. Met een vijl durf ik niet want heb er nu zo lang mee gelopen dat het echt pijn doet bij aanraking. Pedicure zit er helaas niet in.

Deel Deze Pagina