Inleiden bevalling vs. Natuurlijke bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Roxyroxx, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Bij de 1e natuurlijk bevallen en bij de 2e ingeleid.
    Persoonlijk vond ik de 1e bevalling geleidelijker gaan en zat er echt een opbouw qua weeen..
    Bij de 2e werd ik aan het infuus gelegd en de vliezen werden tergelijkertijd doorgeprikt om 9 uur gelijk piekweeen en weeen storm en om 11:10 was ze al geboren. Dit vond ik veel heftiger, maar aan de andere kant met 2 uurtjes was ik al weer klaar... dus het heeft ook zo zijn voordelen zeg maar.
    Succes!

2. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik heb bij mijn 4e zeer ernstige bi gehad.
    Mijn gyn heeft toen besloten om me in te leiden met precies 40 weken. Ik kreeg van te voren een ruggeprik en toen werd het infuus pas aangesloten.
    Het bleef op de laagste stand staan, zodat ik geen weeenstormen oid kreeg.
    Toen ik 10 cm ontsluiting had hebben ze het infuus 1,5 uur aan laten staan zodat mijn dochter heel langzaam op eigen kracht het geboortekanaal in kon zakken.
    Doordat de ruggeprik aan bleef staan voelde ik geen persdrang.
    Op een gegeven moment was ze zover gezakt dat ik mee mocht persen en toen was ze er zo.
    Het was voor mij de meest relaxte bevalling!
    En daardoor ook een prima herstel!

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Bedankt meiden voor jullie reacties....

Ik zie zelf heel erg op om tot 42 weken door te lopen en dan alsnog voor inleiden te moeten kiezen... Ik vind het ook mentaal een grens zeg maar de 41-weken. Ik ben zo bang dat als ik dan door blijf lopen dat er iets misgaat met de kleine. Nu weet ik dat dat echt niet zo hoeft te zijn maar ik weet het niet, ik vind het heel lastig. En ik snP het hoor dat een natuurlijke bevalling beter is, maar pff ik weet niet of ik nog 2 weken trek... Het wordt voor mij persoonlijk alleen maar zwaarder en ik weet ook niet of ik mentaal nog 2 weken aankan. Herkennen jullie dat misschien? Ik ben normaal echt geen zeur of klager, maar de laatste weken zit ik er echt doorheen en ik moet zeggen dat het vooruitzicht op volgende week vrijdag inleiden wel voor mijzelf een rust met zich mee brengt. Gewoon, het gevoel dat er een einde aan deze tijd komt en ik eindelijk kan gaan genieten van mijn kleine man!!!

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle

5. Bri

Bri Niet meer actief

Het is natuurlijk niet voor niets dat je tegenwoordig voor een inleiding mag kiezen bij 41 weken. Zo'n keuze krijg je alleen als het ook verantwoord is. Dus als het voor jou niet goed voelt om nog langer te blijven afwachten, kun je met een gerust hart melden dat je ingeleid wilt worden.

En dan hoop ik dat je gewoon (net als ik :)) spontaan bevalt van je eerste op 40+6.

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik hoop het ook!!!!!!!

7. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Deel Deze Pagina